welk recht heeft een kind

Vragen/antwoorden betreffende recht.

poentje
Lid geworden op: 31 aug 2008, 08:49
Locatie: -Hasselt

07 jun 2020, 11:03

Ik zou eens willen vragen ik ben getrouwd in 1991 maar zijn ondertussen al 40 jaar samen. Ik heb een appartement gekocht in 1975 op mijn naam en dat ook afbetaald voor ik hem kende. Mijn man heeft een dochter uit zijn eerste huwelijk die niet naar hem omziet. Hij is nu zeer slecht en de dokter heeft me gezegd als ik nog iets moet regelen het nu moet doen want er is geen hoop meer.
Wij zijn getrouwd wie langst leeft heeft alles, mijn man bezat geen eigendom. Nu vraag ik me af heeft die dochter recht op iets. Want als iemand overlijd dan komen ze gewoonlijk wel af, mijn man heeft me verboden om zijn dochter in te lichten over zijn toestand.
Kan iemand een antwoord geven?
Bedankt een diep ongelukkig Poentje

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

07 jun 2020, 12:46

poentje schreef:
07 jun 2020, 11:03
Ik zou eens willen vragen ik ben getrouwd in 1991 maar zijn ondertussen al 40 jaar samen. Ik heb een appartement gekocht in 1975 op mijn naam en dat ook afbetaald voor ik hem kende. Mijn man heeft een dochter uit zijn eerste huwelijk die niet naar hem omziet. Hij is nu zeer slecht en de dokter heeft me gezegd als ik nog iets moet regelen het nu moet doen want er is geen hoop meer.
Wij zijn getrouwd wie langst leeft heeft alles, mijn man bezat geen eigendom. Nu vraag ik me af heeft die dochter recht op iets. Want als iemand overlijd dan komen ze gewoonlijk wel af, mijn man heeft me verboden om zijn dochter in te lichten over zijn toestand.
Kan iemand een antwoord geven?
Bedankt een diep ongelukkig Poentje
Ik zou deze vraag eens stellen op dit forum.
https://juridischforum.be/

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

07 jun 2020, 14:59

Je kan bij elke notaris voor éénmaal gratis advies krijgen, meestal op afspraak over één bepaald onderwerp. dat kan in dit geval heel nuttig zijn en je weet dan direct wat je zou kunnen of moeten doen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

07 jun 2020, 17:02

Beste Poentje ,

Belt naar Notaris en als uwe man hem niet meer kan verplaatsen of verblijft in kliniek of zo , komen ze aan huis of kliniek , en legt de situatie uit . En maken zij stukken wel op en wordt dat in orde gemaakt .


Wens jou veel sterkte toe .

pomponneke
Lid geworden op: 04 okt 2012, 16:02
Locatie: aartselaar

08 jun 2020, 10:38

Ik kan verkeerd zijn maar ik denk het volgende/ U hebt het appartement gekocht en betaald voor U uw man kende. Normaal is dit volledig van U. Bij overlijden : BV U overlijd dan erft uw man het appartement omdat jullie wettelijk gehuwd zijn en eventueel als U zelf nog kinderen heeft erven die mee. Uw man overlijd, dan blijft volgens mij het appartement van U. Zijn dochter is geen wettelijk kind van U en heeft niets in de pap te brokken. Voor alle veiligheid toch eens info nemen bij de notaris, zo vlug mogelijk.
spreekbeurt persoonlijke veiligheid

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 jun 2020, 20:16

Heel zeker contact nemen met een notariaat en - belangrijk - neem je eigen huwelijkscontract / trouwboekje mee.
Bij het overlijden zal zijn dochter zeker erven!
Misschien wel alleen als "blote eigenaar" ...
De erfgenamen worden sowieso opgezocht, je moet daar zelf niets voor doen als je dat niet wil.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet