PV aangifte politie

Vragen/antwoorden betreffende recht.

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

20 jun 2020, 08:42

Beste allemaal,
Onlangs ben ik slachtoffer geworden van phishing en spoofing voor een bedrag van 25000€.
Het tel.nr. van mijn hoofdkantoor van de bank werd hierbij gekopieerd.
Bij mijn aangifte werd het tel.nr. niet vermeld in het PV en bij navraag via tel. zei de inspecteur in kwestie dat het nr. zou vermeld worden in het eigen PV.
Ik dacht toch dat het PV. het exemplaar moet zijn dat ik onderteken?of heb ik het mis?
Enkele dagen nadien werd ik opnieuw tel.benaderd door een investeringsfirma met herkenbaar nr. deze keer.Het zou kunnen dat er hier een oorzakelijk verband is.
Ik wou dit laten toevoegen aan het PV.omdat ik dacht dat het zeer belangrijk was,maar kreeg als antwoord van de inspecteur: ge kunt zo alle weken met een ander tel.nr. afkomen!
Kan ik als slachtoffer van een oplichting alsnog eisen om dit te laten toevoegen.
Indien het niet wordt onderzocht kan het ook niet opgelost worden denk ik dan.
Dank bij voorbaat.
Windows10Home64bits IntelCorei5669 8GibRam Hd1tbExterneHd1t Mozilla Thunderbird Libre office AVG Malwarebytes

Al doen wat je kan, is alles wat je kan doen!

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

20 jun 2020, 11:31

U hebt dus uw aangifte gedaan als ik het goed begrijp en dan werd het telefoonnr. niet vermeld en dan bij het invullen van het PV zei de inspecteur dat hij het nr zou bijvoegen, die PV met het nr heb je ondertekend , dus tot hier geen probleem.
Dan wordt u telefonisch benadert door een investeringsfirma , u vermoed dus dat die phishing verband houd met die firma, u bemerkt hun tel.nr en wil dit toevoegen aan je PV.
Je kan altijd een bijkomende verklaring afleggen waarbij je zelf je verklaring op voorhand uittypt en laat bijvoegen bij het oorsprongkelijk PV. Je kan hierin duidelijk maken waarom je dat nr van die investeringsmaatschappij aan je PV wil toevoegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 jun 2020, 13:11

Volledig nieuwe aangifte doen :|
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

20 jun 2020, 13:24

Ja, maar als de politie u al een antwoord geeft van" ge kunt zo alle weken met een ander tel.nr. afkomen!"
Dan heb je wel een probleem om uw eerste verklaring te vernietigen, dat zullen ze al niet doen , want iedereen kan die een verklaring of PV laat opstellen voortdurend een andere versie geven, bijvoegen bij uw eerste verklaring kan en mag, maar uw eerste verklaring laten verdwijnen om een nieuwe versie te geven dat wil ik nog wel zien welke inspecteur daar zijn vingers wil laten verbranden, die PV heeft een nr en je kan niet zomaar dat in de prullenbak laten verdwijnen dat ware al te gemakkelijk.

emiljo
Lid geworden op: 26 feb 2014, 20:04
Locatie: Oilsjt

26 jun 2020, 07:30

Het is niet mijn bedoeling geweest mijn oorspronkelijke PV te laten vernietigen.
Enkel een toevoeging zou toch mogelijk moeten zijn.
Dank voor jullie moeite!
Windows10Home64bits IntelCorei5669 8GibRam Hd1tbExterneHd1t Mozilla Thunderbird Libre office AVG Malwarebytes

Al doen wat je kan, is alles wat je kan doen!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 jun 2020, 09:02

Om iets aan een PV te kunnen toevoegen moet je eerst hebben hé + alle kopieën
Wie weet naar waar de oorspronkelijke aangifte al is gemaild of afgedrukt en verzonden ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

26 jun 2020, 11:03

Na het opstellen van een proces-verbaal ontvang je van de politiedienst een attest van klachtneerlegging. Het dossiernummer, dat vermeld staat op de kopie van je verklaring en op het attest van klachtneerlegging.
De politie stuurt het proces-verbaal door naar het bevoegde parket.
Het aanvankelijk proces-verbaal met je klacht en de navolgende verklaringen die uiteindelijk het ganse dossier uitmaken, kan je opvragen voor inzage bij het parket.
Als je er geen wijs uitgeraakt ga dan eens ten rade bij je wijkinspecteur.

_Jos_
Lid geworden op: 02 apr 2011, 11:13

27 jun 2020, 19:10

emiljo schreef:
20 jun 2020, 08:42
antwoord van de inspecteur: ge kunt zo alle weken met een ander tel.nr. afkomen!
Als een agent al met dit antwoord afkomt voor er nog maar 1 wijziging gebeurd is dan denk ik dat hij eerder geen goesting heeft om er wat moeite aan te besteden.
Ik zou dit dan ook melden bij Het Comité P https://comitep.be/index.html zeker als dit een belangrijk element is in uw dossier.