Pensioen

Vragen/antwoorden betreffende recht.

scorpio
Lid geworden op: 12 nov 2004, 07:41
Locatie: Veerle Laakdal

29 jul 2020, 09:51

Beste,

Een simpel en misschien naief vraagje.

Heb je als gepensioneerde recht op het sociaal tarief voor gas, electriciteit en water ?

Vriendelijke groet.

Scorpio
Windows 10 Home -Intel Core i7-2.4 GHz- 8Gb RAM - 750 Gb HD- Windows Defender - AMD Radeon 6700M-Chrome- Gmail-Ccleaner.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 jul 2020, 11:59

Het al of niet gepensioneerd zijn maakt geen verschil, het recht hebben op sociale tarieven is afhankelijk van uw totale inkomen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

29 jul 2020, 14:41

Hier kan je zien of jij in aanmerking komt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

29 jul 2020, 17:52

E.T. schreef:
29 jul 2020, 11:59
Het al of niet gepensioneerd zijn maakt geen verschil, het recht hebben op sociale tarieven is afhankelijk van uw totale inkomen.
Eveneens als" persoon met een handicap " is een van de bijzonderste voorwaarden .
Indien U het attest " persoon met een handicap " hebt ( ik denk , maar ben het niet zeker 66 % ) wordt het sociaal tarief automatisch toegekend . Ik ben van mening dat Uzelf niets dient te doen .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

29 jul 2020, 19:38

Ik heb het officieel formulier over mijn 66% invaliditeit van het Ministerie van Sociale Zaken en dit door mijn handicap (polio) van toen ik kind was. Door deze officiële erkenning van mijn invaliditeit ben ik ALTIJD ten laste - zelfs toen ik ging werken en krijg ik vermindering op de belastingen en ook grote financiële vermindering op het K.I. Nu nog altijd en dit wordt automatisch verwerkt.
Speciaal tarief of vermindering op water, gas, elektriciteit en nog andere zaken kijkt men altijd naar het GEZINSinkomen. Nooit vermindering gekregen, maar gelukkig ben ik kunnen gaan werken.
Ik heb dit vroeger al vermeld. Ik heb geen enkele frank of euro gekregen voor mijn handicap. En dit vroeger ook niet omdat mijn vader en moeder op de fabriek gingen werken en zelfs hun klein loontje was te hoog.
Wie kregen en krijgen wel financiële verminderingen en tussenkomsten. Zelfstandigen, dat waren en zijn nogal arme mensen en de zwartwerkers kregen ook veel verminderingen. Die zijn er ook nog hoor.
Ik kan hierover wel een heel dik boek schrijven.
Via Google is het absoluut niet altijd duidelijk.
De Sociale Diensten van de Ziekenbonden kunnen u hierover wel antwoorden geven.