Hond op appartement

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

21 aug 2020, 05:56

Prima Vera schreef:
20 aug 2020, 11:50
Niet alle hondeneigenaars of katteneigenaars zijn zo. Jij hebt misschien juist pech dat er een ambetante tussen zit.
Dat via de schacht deponeren van kattenzand vind ik nu ook niet bepaald proper maar ... 't is mss een soort dat bij in de groenafval mag. Ken jij het verschil?
:roll: QUOTE "Een rotte appel in de mand, maakt al het gave fruit te schand."

en...uit eigen ervaring nog dit...
in een (groot) appartementsgebouw is de zogenaamde anonimiteit legio. :?

H.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

22 aug 2020, 11:06

Prima Vera schreef:
20 aug 2020, 11:50
Niet alle hondeneigenaars of katteneigenaars zijn zo. Jij hebt misschien juist pech dat er een ambetante tussen zit.
Dat via de schacht deponeren van kattenzand vind ik nu ook niet bepaald proper maar ... 't is mss een soort dat bij in de groenafval mag. Ken jij het verschil?
Geachten ,

Ik begrijp " Hobo " zeer goed en ik denk dat " Prima Vera " ook een beestje heeft met alle respect voor beiden en voor ieders mening .

Laat ons een (huis)dier nemen als gezelschapsbeestje ????? Moeten de andere bewoners daarmee akkoord gaan !!!!

Waarom moet op de AV gedebatteerd worden over het punt " huisdieren toegelaten of niet toegelaten " in het Reglement Inwendige Orde als dat punt toch geen waarde heeft .

Democratie ,waarvoor de ganse wereld ijvert , is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.

Een dictator, waar de ganse wereld schrik van heeft , is vaak één persoon die alle macht binnen een samenleving naar zich toe trekt. Een dictator wordt geassocieerd met een repressief beleid waarin andersdenkenden worden onderdrukt en opgesloten.

Mag ik vernemen waar Weyts zijn ( huis) dierenwet thuishoort .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

22 aug 2020, 11:08

Noriem schreef:
22 aug 2020, 11:06
Prima Vera schreef:
20 aug 2020, 11:50
Niet alle hondeneigenaars of katteneigenaars zijn zo. Jij hebt misschien juist pech dat er een ambetante tussen zit.
Dat via de schacht deponeren van kattenzand vind ik nu ook niet bepaald proper maar ... 't is mss een soort dat bij in de groenafval mag. Ken jij het verschil?
Geachten ,

TERLOOPS :

Ik begrijp " Hobo " zeer goed en ik denk dat " Prima Vera " ook een beestje heeft met alle respect voor beiden en voor ieders mening .

Laat ons een (huis)dier nemen als gezelschapsbeestje ????? Moeten de andere bewoners daarmee akkoord gaan !!!!

Waarom moet op de AV gedebatteerd worden over het punt " huisdieren toegelaten of niet toegelaten " in het Reglement Inwendige Orde als dat punt toch geen waarde heeft .

Democratie ,waarvoor de ganse wereld ijvert , is een bestuursvorm waarin de wil van het volk de bron is van legitieme machtsuitoefening.

Een dictator, waar de ganse wereld schrik van heeft , is vaak één persoon die alle macht binnen een samenleving naar zich toe trekt. Een dictator wordt geassocieerd met een repressief beleid waarin andersdenkenden worden onderdrukt en opgesloten.

Mag ik vernemen waar Weyts zijn ( huis) dierenwet thuishoort .
Bij mijn weten :

Het houden van huisdieren (mits die geen overlast bezorgen) wordt door de " Vrederechters " algemeen aanvaard .

Principieel wordt elk verbod dienaangaande, zowel in huurcontracten, basisakten als in reglementen inwendige orde door de vrederechter afgewezen.

Als overlast afgewogen wordt, dan is dat afhankelijk van de houding van de vrederechter !!!!
In het slechtste geval kan je steeds beroep aantekenen tegen de beslissing van de vrederechter.

Mensenrechten kunnen , naar mijn weten , niet buiten spel gezet worden door reglementen of akten.
Laatst gewijzigd door Noriem op 22 aug 2020, 14:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

22 aug 2020, 12:02

Waarom staat er nu in ons reglement 42 cm omdat er ooit bewoners van een studio een scheper hadden
Onverantwoord voor het dier.En ik raad aan denk bij aankoop van het karakter en leefwereld van het dier.
Een jachtig type verdiend een tuin.

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

02 sep 2020, 18:33

voorn schreef:
22 aug 2020, 12:02
Waarom staat er nu in ons reglement 42 cm omdat er ooit bewoners van een studio een scheper hadden
Onverantwoord voor het dier.En ik raad aan denk bij aankoop van het karakter en leefwereld van het dier.
Een jachtig type verdiend een tuin.
Geachte ,

Ik begrijp ook niet goed die 42 cm . Het dier zal geen kleintje geweest zijn waar het over ging .
Wat een huisdier op een appartement betreft heb ik reeds enkele wetentjes genoemd .

De overgrote meerderheid die een hond(je) in een woning of op een appartement heeft , loopt 2 à 3 maal per dag met zijn beest(je) de trottoirs met drollen te beleggen , zonder de uitwerpselen op te nemen in een zakje, en laat zijn beest(je) op de blauwe arduinstenen urineren. Bewoners moeten begrip hebben voor een huisdier en zijn baasje , maar laat dat baasje ook eens begrip tonen tegenover de bewoners van de woningen .
Misschien een tip : het minste wat een baasje met zijn beest(je) zou kunnen doen ( als hij er mee buiten gaat ), is zijn beest(je) op de trottoir de kant van de straatgoot laten lopen i.p.v. tegen de woninggevel .

Groeten .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

03 sep 2020, 08:26

Mensen met gezond verstand kopen geen olifant als ze wonen op een app.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Noriem
Lid geworden op: 01 jan 2009, 18:11

03 sep 2020, 10:52

benq schreef:
03 sep 2020, 08:26
Mensen met gezond verstand kopen geen olifant als ze wonen op een app.
Juist , gezond boerenverstand .
Met vriendelijke groeten ,

Noriem