Nieuw appartement

Vragen/antwoorden betreffende recht.

papajuul
Lid geworden op: 26 jul 2005, 20:20

02 okt 2020, 19:10

ik koop in 2018 appartement op plan, met autostaanplaats en fietsenberging. Start bouwwerken 2018
einde nu 2020 oplevering in oktober.
Zoals gebruikelijk worden er supplementen aangerekend na wijzigingen client.
Voor de fietsenberging werden als supplement gevraagd : een lichtpunt, stopcontact en lichtschakelaar.
Dit werd gefactureerd.

MAAR : nu maakt men aanvullende offerte voor een voedingskabel vanuit de tellerkast om de electriciteit
uit te schakelen in de fietsenberging. Kabel met vermogen van 20 Amp voor opladen elec fietsen.

Kunnen zij dit zo maar aanrekenen ? In het lastenboek staat niets hierover vermeld. Dit werd allemaal achteraf besproken. Er is enkel een verkoopcontract over de verkoop van een fietsenberging voor 3900 euro.
enkel volgende tekst onderaan :
DE KOPER ZAL IN GEMEEN OVERLEG MET DE ARCHITECT BIJKOMENDE ERELOONAFSPRAKEN MAKEN BETREFFENDE DE SUPPLEMENTAIRE WERKEN EN EVENTUEEL AANGEPASTE PLANNEN, ALSOOK DZE VERVOLGENS RECHTSTREEKS VERGOEDEN. DE VERKOPER KOMT NIET TUSSEN IN DE PRIJSAFSPRAKEN TUSSEN DE KOPER EN DE DIVERSE (onder) AANNEMERS BETREFFENDE DE GEVRAAGDE SUPPLEMENTEN. DE FACTURATIE GEBEURT VIA DE BOUWHEER

Hebben zij geen fout gemaakt door geen melding te maken van deze kabel van in den beginne dus in de eerste offerte.
Zij vragen 460 euro per appartement plus 21 btw voor deze kabel.

Had ik dat geweten had ik misschien geen fietsberging genomen omwille van bv de prijs.