Verzekering auto

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Red Six
Lid geworden op: 18 dec 2020, 15:45

18 dec 2020, 16:19

Wegens de constante publiciteit in kranten en op internet wou ik toch een offerte laten maken voor de verzekering (kleine omnium) van mijn voertuig. Ik heb dus Yuzzu (vroeger Touring) hiervoor aangeschreven. De offerte leek mij uiterst interessant in vergelijking met mijn huidige. Ik vulde dus het formulier met het voorstel in en ondertekende dit. Tot mijn ontsteltenis werd dit voorstel geweigerd. Na veel aandringen en mails te hebben verstuurd, kwam eindelijk het verdict. Ik was ouder dan 75 j. (ik ben er 76) en men weigerde mij nog te verzekeren. Via Unia wou Yuzzu dan toch de pil wat verzilveren, ik moest een geschiktheidsattest behalen bij CARA en mijn voorstel zou opnieuw onderzocht worden. CARA is een instelling die een beperkt rijbewijs kan laten afleveren aan fysisch en mentaal gehandicapten !!!! Als bijkomende info, beschik ik over een geldige "medische schifting" afgeleverd door het FOD Volksgezondheid voor het bezoldigd transport van personen. Ik ben in het bezit van een rijbewijs C en D en doe nog dagelijks ritten met "Handicar" en "MMC" Aan de werking van dergelijke verzekeringsmaatschappijen wou ik toch wat ruchtbaarheid geven. :evil:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 dec 2020, 16:31

Ben bang dat ook andere verzekeringsmaatschappijen niet staan te springen op nieuwe oude klanten.
Net zoals jonge bestuurders alleen welkom zijn tegen 'woeker' premies.
Jammer maar helaas :|
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Red Six
Lid geworden op: 18 dec 2020, 15:45

18 dec 2020, 23:12

dit is echter een zuivere discriminatie op basis van leeftijd. (Universele rechten van de mens !!!!)

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

19 dec 2020, 08:40

Red Six schreef:
18 dec 2020, 23:12
dit is echter een zuivere discriminatie op basis van leeftijd. (Universele rechten van de mens !!!!)
Dan is er veel discriminatie Probeer maar eens geld te lenen voor een auto met een levensverzekering voor de geleende som als je 70 bent

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

19 dec 2020, 09:34

Eens de 65 jaar voorbij ben je voor banken en verzekeringen afgeschreven , er zit geen winst meer op ons , of het ware dat je een zeer begoede mens bent die nog belegt en zich riskeert in aandelen en zo, bij verzekeringen menen ze dat het risico te groot is ( waar ze het halen weet ik ook niet) , en bij jongelui swingen de verzekeringen ook de pan uit; maar de feiten zijn de feiten.
Zie maar wat 2021 brengt bij de banken , als je het leest wordt voor alles een prijs aangerekend zelfs het onnozelste eerst , maar we zitten er aan vast en dat weten ze ook wel.