Wat te doen

Vragen/antwoorden betreffende recht.

DannyVandeVelde1
Lid geworden op: 13 feb 2019, 13:56

13 jan 2021, 19:46

Sinds een aantal maanden woon ik op een nieuw adres. Nu mijn vraag ik krijg regelmatig aanmaningen voor een reeks schulden die de vorige bewoner van mijn pand heeft gemaakt. Die is namelijk gevlucht naar het buitenland, de schuldeisers dreigen nu een deurwaarder naar mijn adres te sturen. Hoe kan ik nu voorkomen dat een deurwaarder aan mijn deur staat en niet mijn spullen in beslag neemt?
Ik heb reeks contact opgenomen met dienst burgerzaken om een bewijs dat ik ingeschreven sta op mijn adres.
Weet iemand wat ik nog kan doen?
Hp laptop 15 S
Windows 11

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

13 jan 2021, 20:23

Naar die schuldeisers toe geef ik u de raad die brieven niet weg te gooien maar aangetekend terug te sturen met de duidelijke vermelding dat betrokkene (schuldenaar) niet meer op dit (uw) adres woont.
Bij het bezoek van een deurwaarder kunt u dat bewijs van inschrijving steeds onder zijn neus duwen en hem zeker geen toelating tot de woning geven. Hij zal dan (mogelijks) de politie erbij halen, als hij al niet begeleidt wordt, en dan kan het nogmaals uitgeklaard worden.

DannyVandeVelde1
Lid geworden op: 13 feb 2019, 13:56

14 jan 2021, 05:50

Dat is een goede tip Dicky

Tot nu toe hebben we de brieven telkens op de post gedaan, en hen gemeld dat die persoon in kwestie niet meer woont op dat adres heelaas bracht dit weinig op.
Hp laptop 15 S
Windows 11

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

15 jan 2021, 15:10

Naar vredegerecht gaan en afspraak maken .
Is beste wat je kan doen en briefwisseling meedoen
Dat ze dan kunnen vermelden dat die naar buitenland is verhuist .
En politie verwittigen kan je ook doen . Zij gaan u ook wel vermelden
wat je moet doen .

Is koophuis of huurhuis waar je in woont .
Moet je ook zien dat zijn adres is verwijderen bij gemeentebestuur
Kun je nagaan via u id of wel afspraak maken
Anders ga B post brieven blijven deponeren in u brievenbus
Zolang Mensen niet op de hoogte worden gebracht bedrijven of andere instanties dat die man in buitenland vertoeft ga je post blijven ontvangen .

DannyVandeVelde1
Lid geworden op: 13 feb 2019, 13:56

15 jan 2021, 15:54

Ik woon in een huurhuis en ik heb vernomen dat de persoon nu niet meer op mijn adres staat ingeschreven via diens burgerzaken en de politie. Nu ga ik iedereen aanschrijven zodat ze weten dat die kerel naar het buitenland is gevlucht.
Bedankt voor jullie reactie
Hp laptop 15 S
Windows 11

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

15 jan 2021, 18:52

Maar dat maakt niet uit voor de deurwaarders als die opdracht krijgen voeren die dat gewoon uit
En als dat bevestigd word via vredegerecht wordt dat doorgestuurd naar instanties .

Dan heb je pas zekerheid . Je kan aanvraag indienen via pc .

Vrederecht sturen dan papieren naar dienst gemeentehuis of Stadhuis maakt niet uit en dan wordt dat vermeld
Als je nog altijd papieren krijgt wil zeggen dat er iets niet klopt is teken dat adres niet is veranderd bij de instanties . ook geen adreswijziging gedaan .