Bezoeker met hond

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 mei 2021, 10:25

Paul Siemons schreef:
24 mei 2021, 20:03
Prima Vera schreef:
24 mei 2021, 19:40
het zijn de dieren niet die de boosdoeners zijn maar over het algemeen hun eigenaars! En er zijn er genoeg die geen huisdieren hebben én de boel volledig vernield hebben als ze het huurhuis verlaten. Geef mij maar een huisdier dan.
Prima Vera , begrijp me niet verkeerd: wij hebben zelf huisdieren .
Het ging er alleen over of je huisdieren als verhuurder kan weigeren : ja dus.
Dat is het nu juist, je kan dat wel op je contract en in papieren én op borden zetten maar .... het is niet wettelijk. Kort en bondig. Die wet is nochtans al enkele jaren geldig hoor. En ik kan aannemen dat mensen die hun pand verhuurt hebben én achteraf tot de constatie komen dat een huisdier 't één en 't ander heeft vernield, dit zeker niet plezant vinden. Dat die de volgende keer dat niet meer zouden willen kan ik ook inkomen. Maar zoals gezegd kan je dat met huurders zonder huisdieren ook voorhebben én waarvan bv de kinderen de grote daders zijn. Of de huurders zelf. En daar gaat men dus niet zeggen : ha ja vanaf nu geen huurders meer want ze vernielen alles! Nee gegarandeerd dat ze alles oplappen én verder verhuren. En als ze zouden zeggen : huurders enkel zonder kinderen, kan je je voorstellen wat er dan gaat gebeuren? Maar nee iedereen vindt het normaal dat men huisdieren verbiedt, dikwijls genoeg de enige toeverlaat van mensen;

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

25 mei 2021, 10:56

Hondenbezitters vagen aan alles hun kas.
Of het nu verboden is of niet, hun hond gaat voor alles.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

25 mei 2021, 10:57

Seppe123 schreef:
25 mei 2021, 09:33
Als er een bord hangt: honden niet toegelaten, dan wordt er verwacht dat dit gerespecteerd wordt. Er zijn ook veel restaurants die honden niet binnen laten, dit wordt aangeduid met een bord. Ik ken wel tavernes waar honden wel welkom zijn.
Om redenen van veiligheid, gezondheid, hygiëne, kan dat in sommige gevallen wel wettelijk afgedwongen worden.
Zoals in een ziekenhuis, rusthuis, bakkerij, supermarkt enz.
Verbieden om met een hond door de hal, lift, gang, van een appartementsgebouw te lopen is volgens mij nonsens.
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

25 mei 2021, 11:04

petrol schreef:
25 mei 2021, 10:56
Hondenbezitters vagen aan alles hun kas.
Of het nu verboden is of niet, hun hond gaat voor alles.
Ik ben zeker geen pleitbezorger van honden en hondenbaasjes.
Maar zoals in deze appartementhistorie, vind ik het ook niet aanvaardbaar dat mensen voor politieagent of rechter gaan spelen.

Wat je zegt klopt helaas veel te dikwijls!
Ze bassen heel de buurt bij elkaar. Soms zelfs 's nachts.
Ze poepen waar ze gaan of staan.
Worden niet aangelijnd waar dat verplicht is.
Bijten fietsers en joggers in de benen.
En elk jaar opnieuw halen voorvallen de krant waarbij kinderen op straat worden doodgebeten, of waarbij baasjes door hun eigen hond worden omgebracht.
En dan krijg je telkens weer dat riedeltje van "het is niet de hond, maar het baasje zijn schuld".
Daar zijn we vet mee.
Ondank is 's werelds loon

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

25 mei 2021, 18:22

Prima Vera schreef:
25 mei 2021, 10:25
En ik kan aannemen dat mensen die hun pand verhuurt hebben én achteraf tot de constatie komen dat een huisdier 't één en 't ander heeft vernield, dit zeker niet plezant vinden.
Het gaat niet alleen om vernielen hé. Mij gaat het er vooral om dat je vooraf niet weet of de hond vaak blaft. Stel dat baasje de hele dag gaat werken, hond zit alleen en blaft de hele dag. Ik zou er niet willen wonen, en ik zou het ook mijn huurders niet willen aandoen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

25 mei 2021, 19:05

MyriamC schreef:
25 mei 2021, 18:22
Prima Vera schreef:
25 mei 2021, 10:25
En ik kan aannemen dat mensen die hun pand verhuurt hebben én achteraf tot de constatie komen dat een huisdier 't één en 't ander heeft vernield, dit zeker niet plezant vinden.
Het gaat niet alleen om vernielen hé. Mij gaat het er vooral om dat je vooraf niet weet of de hond vaak blaft. Stel dat baasje de hele dag gaat werken, hond zit alleen en blaft de hele dag. Ik zou er niet willen wonen, en ik zou het ook mijn huurders niet willen aandoen.
Tja maar op die manier straf je ook dik een mens die enkel en alleen een huisdier bezit met een dier dat totaal niet blaft. Het is en blijft dubbel.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

25 mei 2021, 22:37

Prima Vera schreef:
25 mei 2021, 19:05

Tja maar op die manier straf je ook dik een mens die enkel en alleen een huisdier bezit met een dier dat totaal niet blaft. Het is en blijft dubbel.
Prima Vera, dat is toch niet straffen als een verhuurder in zijn contract zet dat er geen huisdieren in mogen.
Niet ALLE verhuurders weigeren huisdieren dus heb je een huisdier ga dan op zoek naar een woonst waar het wel is toegelaten ...simpel toch?

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 mei 2021, 08:32

Vrienden van ons wonen in een app, bij het tekenen van het contact hebben zij extra moeten tekenen onder de melding, dat huisdieren niet toegelaten zijn.
Dan hebben ze het extra gelezen en daaronder samen getekend.

Ook extra moeten tekenen onder het regeltje dat er geen schotelantenne mag geplaatst worden op het terras.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 mei 2021, 09:18

Als ik de reacties hier lees gaat de discussie altijd over het al dan niet hebben over een huisdier door de huurder, dus de bewoner van het goed.
De vraag is toch duidelijk gesteld of een bezoeker binnen mag met zijn hond in dat bewoond goed en die hond er ook mag verblijven met zijn baas voor de duur van het bezoek ondanks dat de bewoner (huurder) geen huisdieren mag houden.

Simpel, is dat nu ja of nee? En daar is nog geen duidelijk en klaar antwoord op gegeven.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

26 mei 2021, 09:23

Dicksy schreef:
26 mei 2021, 09:18
Simpel, is dat nu ja of nee? En daar is nog geen duidelijk en klaar antwoord op gegeven.
Simpel: NEEN
reden er is een algemeen verbod.
en de huurder weet dat.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

26 mei 2021, 09:30

benq schreef:
Dicksy schreef: ↑7 minuten geleden
Simpel, is dat nu ja of nee? En daar is nog geen duidelijk en klaar antwoord op gegeven.
Simpel: NEEN
reden er is een algemeen verbod.
en de huurder weet dat.
Voila, zo simpel kan het zijn. Er is een algemeen verbod dat reeds kenbaar gemaakt is aan de inkomdeur en dus van tel is voor het hele gebouw.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

26 mei 2021, 09:59

Als er een bord hangt: honden niet toegelaten, respecteer je dat. Maar wie mag optreden als dit niet gebeurt?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

26 mei 2021, 21:32

Dicksy schreef:
26 mei 2021, 09:30
Voila, zo simpel kan het zijn. Er is een algemeen verbod dat reeds kenbaar gemaakt is aan de inkomdeur en dus van tel is voor het hele gebouw.
Een algemeen verbod dat geen kracht van wet heeft, kan je gerust negeren in plaats van respecteren.
En we moeten ook de huurders of mede-eigenaars hierbuiten laten.
Want met diens contracten heeft een bezoeker geen uitstaans.
Ondank is 's werelds loon

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

26 mei 2021, 21:37

petrol schreef:
25 mei 2021, 10:56
Hondenbezitters vagen aan alles hun kas.
Of het nu verboden is of niet, hun hond gaat voor alles.
Voila:

https://www.hln.be/brasschaat/hoogzwang ... ~a7f174dc/
Ondank is 's werelds loon