snelheidsovertreding

Vragen/antwoorden betreffende recht.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

18 dec 2021, 09:26

BenQ
U moet uwe begrenzer toch ook elke keer instellen weg van 70 per uur en u komt op een weg van 50 per uur
En daar zit het probleem men vergeet het of is te laat en boete
Ik zelf wil geen proces doe er alles aan mijn gps staat aan
Maar deze maand rap rap naar de winkel geluid gps stand niet aan 2 processen 64 inplaats van 50
Mijn broek zakte af dat kon toch niet ,ben het gaan controleren maar was juist ook de geflitste snelheid op de kilometer na
Dus als u vergeet uw begrenzer in te stellen kan u ook van Jan hebben

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

18 dec 2021, 09:39

Ik heb in mijn auto mijn snelheid recht voor mijn neus staan op de computer Dat vind nog de beste oplossing

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

18 dec 2021, 14:45

Zonder te willen bluffen...in mijn auto is enorm veel info beschikbaar via het dashbord,
maar ook nog extra, op een uitklapbaar scherm ernaast...
Ps.: Op de snelheidsbegrenzer kan ik een audio-alarm instellen... :idea:

Tja...'t blijft wel frustrerend, als men zo strikt mogelijk alle regels naleeft,
men bij brute pech toch een overtredingske begaat...
Maar... daarom is trajectconrole een eerlijker systeem....

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

18 dec 2021, 16:21

marcelvm schreef:
18 dec 2021, 09:26
BenQ
U moet uwe begrenzer toch ook elke keer instellen weg van 70 per uur en u komt op een weg van 50 per uur
Ja maar dat ben je snel gewoon, ik moet zelfs niet meer kijken, onderaan links klein hendel, drie klikken omhoog is van 50 naar 70
kom ik in zone 30 houw ik het hendeltje zonder kijken een tijdje in
het is een gewoonte en niks boetes
wil ik inhalen, de grote knop eventjes drukken en het is uitgeschakeld, met een druk op de knop terug ingeschakeld.

cruise controle is natuurlijk gemakkelijk als het een intelligente is, dus niet in mijn Frans bakske, das nog een gewone en te gevaarlijk, die gebruik ik nooit.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Macrotech601
Lid geworden op: 11 sep 2014, 16:14
Locatie: Zomergem

23 dec 2021, 22:30

De geldboete was normaal 600€ en 30 dagen rijverbod .
De boete werd vermindert naar 200€
Ik heb in de rechtbank aan gedrongen het rijverbod te verhogen van 15 naar 30 dagen
daarom daalt de boete ik heb geen strafblad en nooit een snelheidsovertreding begaan.
Maar wanneer ik nu binnen de 3jaar een snelheidsovertreding bega moet ik
400€ betalen hoe klein of groot de overtreding is, en dit bovenop de boete die men begaat dit is het
addertje onder het gras, dus oppassen met die voet!