defecte elec. motor rolluik

Vragen/antwoorden betreffende recht.

camieldeweirdt
Lid geworden op: 28 nov 2019, 17:09

21 feb 2022, 15:25

Hoi,
Mijn motor van Somfy rolluik met zonnecel is defect en nog onder garantie.
De installateur heeft de motor gedemonteerd en meegenomen. Herstel laat op zich wachten, contact verloopt moeizaam. Week 5 gaat nu in, vorige week zou het in orde komen doch niemand gezien.
Nu de vraag: Somfy is een groot bedrijf met zeer veel verdelers, omdat de motor nog onder garantie valt kan ik dan naar een andere dealer gaan met voorlegging van de factuur waarop de datum van aankoop staat? Of ben ik verplicht verder aan te modderen met het bedrijf waar de aankoop is gebeurd?
Dank bij voorbaat,
Camiel De Weirdt

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

21 feb 2022, 15:51

1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

21 feb 2022, 16:31

Het is de fabrikant die de garantie geeft,dus verdeler zorgt voor de service,heeft er ook aan verdiend.Andere verdeler heeft er niks aan verdiend ,hangt dus van zijn goedwil af.
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

27 feb 2022, 12:19

Een auto onder garantie kan men naar een gewone erkende garage gaan niet van het merk dus
Kan daar onderdek garantie gemaakt worden wel met originele onderdelen
Heb ik eens ergens gelezen

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

27 feb 2022, 17:39

@camieldeweirdt
lode schreef:
21 feb 2022, 15:51
Contact opnemen met Somfy ?
https://www.somfy.be/nl-be/ondersteunin ... -met-somfy
Heb je al resultaat ??
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

28 feb 2022, 09:07

Wat doet uw verdeler / installateur met die motor?
Kom daar in de eerste plaats achter.
Ik vermoed dat hij die naar de fabrikant stuurt, in plaats van er zelf aan te prutsen.
Waar ligt dus de vertraging?
Bij de fabrikant? Of ligt hij nog bij uw verdeler op 't schap, klaar om te verzenden?
(Zo'n stommiteiten gebeuren ook al wel eens).
Uw eerste contactpersoon is alleszins de verdeler / installateur.
Vraag hem in een mail hoe het zit met de herstelling.
En wijs hem erop dat u vindt dat het lang begint te duren, en of hij daar een reden voor kan geven.
Ondank is 's werelds loon