Digitale kluis-IZIMI

Vragen/antwoorden betreffende recht.

KiwiOz
Lid geworden op: 16 jul 2017, 10:19

17 nov 2022, 12:26

Je digitale kluis openen is eenvoudig en
gratis.
Gratis opslagruimte 1 Giga en wat zijn de kosten voor meer opslagruimte? (nergens terug te vinden)
Als ik als "Dummy" alles goed begrijp dan kan ik de "digitale kluis vullen en leeg maken" zonder enig probleem, allemaal gratis.
Denk wel dat de opzet van de "digitale kluis" de bedoeling is dat men of de erfgenamen gebruik gaan maken van de notariële diensten.
Groeten en dank

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 nov 2022, 17:07

Iemand een idee wat een digitale "kluis" te maken heeft / kan hebben met notariële diensten?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 nov 2022, 17:21

Bij het verlijden van het testament, en alle verdere afhandelingen/documenten, van mijn overleden moeder gaf de notaris ons te kennen dat al deze documenten ook op izimi werden geplaatst ter raadpleging. Zelfs de datum en uur van registratie bij de bevoegde diensten (kantoor rechtszekerheid e.d.) werden hier geplaatst.
Het is aan de notaris of hij dit wil doen of niet. Hij moet geen papieren meer verzenden, noem het digitale vereenvoudiging. Het is een creatie van de Federatie van Notarissen.
Men kan deze kluis verder aanvullen met andere documenten, naam van uw notaris, alle akten van de woning en noem maar op, zelfs al de namen van uw maîtresses :lol:
Ik heb deze 'kluis' dan geactiveerd (meer uit noodzaak) om de documenten (zie hoger) eens op mijn gemak te kunnen doornemen om eventuele vragen of bemerkingen die ik had te kunnen voorleggen aan de notaris.
Nu heeft deze kluis geen enkel nut meer voor mij.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

17 nov 2022, 21:23

Ik had even het idee dat IZIMI de notaris zou vervangen 8)

KiwiOz
Lid geworden op: 16 jul 2017, 10:19

20 nov 2022, 10:33

Aan allen, bedankt voor info.