aangetekende zending

Vragen/antwoorden betreffende recht.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 mar 2023, 11:30

Ik heb naar een aannemer een aangetekende brief gestuurd om hem in gebreke te stellen, maar hij was niet thuis en heeft de postbode een bericht achtergelaten in zijn brievenbus , helaas hij heeft de zending niet afgehaald en die is dus ongeopend bij mij teruggekeerd , wat nu?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

30 mar 2023, 13:37

Opnieuw aangetekende zending met ontvangst-bevestiging verzenden ...
Overwegen een deurwaarder in te schakelen.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 mar 2023, 16:49

Je moet die brief 2 maal opsturen met dezelfde tekst.
Wat er zeker in die tekst moet staan is het volgende:

“Dit schrijven word per aangetekende en gewone zending opgestuurd”

En het beste is de aangetekende zending niet in een brief omslag steken maar de brief zo aangetekend opsturen, dat mag, en de afzender kan dan nooit zeggen dat de omslag leeg was, of een vierkantje uitsnijden in de omslag en de post ambtenaar vragen om deels daar in af te stempelen.

Ik stuur altijd de brief zonder omslag aangetekend op,

Dus 1 zending aangetekend
En 1 per gewone brief.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

30 mar 2023, 16:51

E.T. schreef:
30 mar 2023, 13:37
Opnieuw aangetekende zending met ontvangst-bevestiging verzenden ...
das niets gekort, de ontvanger kan beweren dat de omslag leeg was of een leeg blad in zat.
heb het al meegemaakt met een boekenclub, (boeken clubben das een groot vergif, raak je moeilijk vanaf)
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 mar 2023, 20:15

Heb jullie antwoorden goed gelezen, maar als die persoon de brief NIET afhaald keert die bij mij terug , verzonden in een envelope of niet, een briefomslag met een vierkantje of niet, mijn vraag was als hij terug komt bij mij wat nu?
Zelfs als je de brief verstuurt aangetekend en 1 als een gewone brief , dan nog kan hij beweren als hij niet thuis was dat hij die bief niet heeft ontvangen en de aangetekende opnieuw niet afhalen/ misschien is het antwoord van E.T. van een deurwaarder of eventueel een advocaat onde de arm nemen een oplossing , de kosten zullen natuurlijk oplopen , maar de badkamer renovatie sleept nu al 11maanden aan , en je kan nooit nergens terecht bij iemand van het bedrijf , de atelier is al 5 maanden opgedoekt we kunnen enkel terecht bij een HR Consultent
die onder leiding staat van de persoon die het tusen haakjes bedrijf leidt , en steeds beloofd van af te werken , heb reeds 80% betaald , maar ze willen die laatste 20% , zolang de werken en de toegebrachte schade niet ten einde is zien ze geen € , eens dat betaald zie ik nooit nog iemand.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

30 mar 2023, 21:04

wardje schreef:
30 mar 2023, 20:15
............maar de badkamer renovatie sleept nu al 11maanden aan , en je kan nooit nergens terecht bij iemand van het bedrijf , de atelier is al 5 maanden opgedoekt we kunnen enkel terecht bij een HR Consultent
die onder leiding staat van de persoon die het tusen haakjes bedrijf leidt , en steeds beloofd van af te werken , heb reeds 80% betaald , maar ze willen die laatste 20% ,................
zegt genoeg veronderstel ik....... :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 mar 2023, 21:49

Vrees het ook , maar het is hard als ge zo behandeld wordt een grote som hebt betaald , en nog meer zal moeten betalen om uw recht te halen.
Dank aan iedereen voor de respons , hou u verder op de hoogte en aan ieder die serieus werk laat uitvoeren wees op uw hoede , ze kunnen het zo goed uitleggen tot je er met open ogen in loopt ,dacht ook dat zal met mij niet gebeuren , maar toch .

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

30 mar 2023, 22:34

Tegenwoordig weet je niet meer of je met een betrouwbaar bedrijf te maken hebt of niet....
Als je sommige sites bekijkt, zien ze er erg professioneel uit maar blijken dan uiteindelijk oplichters te zijn.

zoals deze b.v. "Deltasun"....niet lang geleden nog in het nieuws......
Ondertussen is de site toch geblokkeerd....
https://www.hln.be/wichelen/400-slachto ... ~a211bb9b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

31 mar 2023, 08:27

wardje schreef:
30 mar 2023, 20:15
Heb jullie antwoorden goed gelezen, maar als die persoon de brief NIET afhaald keert die bij mij terug , verzonden in een envelope of niet, een briefomslag met een vierkantje of niet, mijn vraag was als hij terug komt bij mij wat nu?
Zelfs als je de brief verstuurt aangetekend en 1 als een gewone brief , dan nog kan hij beweren als hij niet thuis was dat hij die bief niet heeft ontvangen en de aangetekende opnieuw niet afhalen/ misschien is het antwoord
Wardje,
Die dubbel brief 1 aangetekend en 1 per gewone post is door mijn advocaat zelf zo opgestuurd enkele jaren geleden toen er problemen waren met die boekenclub.

Die gewone brief zit voor 99,99% in zijn brievenbus en als hij die opent staat er te lezen dat dezelfde brief als aangetekende zending op komst is.

Gaat hij deze niet afhalen is de vraag “Waarom heeft U de aangetekende zending niet afgehaald” omdat U de gewone brief al gelezen had?

Maar ja jong ieder zijn meug.
Succes en hopelijk goede afloop voor U.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

31 mar 2023, 08:53

Hetgeen E.T. hogerop schreef klopt.
Als op aangetekend niet gereageerd wordt is er enkel nog "per deurwaarder"
(Waar wel een prijskaartje zal aanhangen)

H.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

01 apr 2023, 18:40

Wardje , als ondernemer aangetekend niet afgehaald heeft op postkantoor .
Terug hem aanbieden bij de post .

En anders heb ik gebreken stellen

Wat als iemand niet reageert op aangetekende brief?
Stuur een ingebrekestelling

Krijgt u geen reactie of komt er geen oplossing? Laat de andere partij dan via een aangetekende brief weten dat hij 'in gebreke' is. Dit betekent dat hij zich niet houdt aan de overeenkomst.
Zet je stap naar vredegerecht , is enige wat je kan doen en kun je online doen mist de brief op pdf bijvoegen .

Zit geen andere keuze op .