advocaat laat niets van zich horen

Vragen/antwoorden betreffende recht.

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

23 sep 2023, 01:02

Onze advocaat laat niets van zich horen gedurende bijna 4 jaar ondanks dat wel per mail daarom vragen en per telefoon.
We moesten wel voor hij begin enkele duizenden euro vooraf betalen, maar het enigste wat hij ons per mail na 4 maand melde dat hij een verzoekschrift ging indienen en of we iets op te merken hadden.

Dat is de derde advocaat al die we namen doordat vorige hun werk niet deftig deden.
Dat heeft de laatste zelf gezegd en hij ging dat allemaal eens recht zetten zei hij , ook de rechter zijn uitspraak was niet correct .
Veel beloftes om ons geld te kunnen vragen.

Er werd ons al aangeraden naar de stafhouder te stappen en ons geld terug te vragen, maar dat kost dan ook weer geld hebben we vernomen.


En wat is er van de zaak nog bestaande, degene waar we een zaak tegen hadden kregen eerst gelijk van de rechter ondanks dat de tweede advocaat zei dat hij dat niet begreep.

We gingen dan 4 jaar geleden in beroep met de laatste advocaat maar die reageert niet op onze mails of telefoons en we weten niets van de zaak meer .

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

23 sep 2023, 10:15

Die mannekes hullen zich niet voor niks in 't zwart.
(Dat witte befje mag je weg denken)

Ik vraag me dan af wat mensen betalen, die zo'n superadvocaat inhuren :!: :?:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 sep 2023, 10:33

Een "supperadvocaat" inhuren, das gratis als ´t proces op TV komt.

Verder hebben criminelen en drugskopstukken zakken vol geld...

@vriendin
Niet dat ik advokaten wil goedpraten, verre van. Maar de gerechtelijke molen maalt nu eenmaal langzaam zeer langzaam.

Uit uw verhaal begrijp ik dat er een vonnis is geweest, waarmee u het niet eens bent.

Nu hebt u een nieuwe advocaat genomen en deze vooraf betaald.

Waarom spring je niet eens bij hem binnen voor wat uitleg?

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

23 sep 2023, 16:21

Binnen springen bij een advocaat :roll:
Dan zit je in een wachtzaaltje op een stoel tot jouw zitvlak pijn doet.
Dat verloopt allemaal op afspraak!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 sep 2023, 18:37

Haha hoe grappig, natuurlijk maak je een afspraak ... om hem/haar dan in de ogen te kijken.

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

24 sep 2023, 13:38

Ja en voor een afspraak nog eens 150 euro betalen.
De vorige advocaten gaven altijd verslag , maar ook maandelijks hun afrekening van enkele duizenden euro.

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

26 sep 2023, 13:57

Ik weet niet wat we nog kunnen doen .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

26 sep 2023, 14:14

Misschien u gewoon neerleggen met het vonnis?

Neem anders eens contact met
https://www.vlaanderen.be/agentschap-ju ... sch-advies
daar gaan ze u wegwijs kunnen maken in de stappen die u nog kan zetten en ook hoe en waar uw dossier is.

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

27 sep 2023, 14:05

Dat is ook niet voor ons denk ik, er staat,
Kan niet onderzoeken


Wat kan de justitieassistent van het Justitiehuis niet voor u doen? De justitieassistent kan niet:

uw dossier onderzoeken en behandelen
een akte of brief opstellen
juridische bijstand verlenen.

Bij neerleggen, de laatste advocaat zei zelf dat er veel fouten zijn gemaakt door vorige advocaten en zelfs de vrederechter.

Wij kregen ook heel goeie raad van een persoon op een forum die vroeger advocaat was en heel wat uitgezocht heeft, maar plots stopte hij met mailen.

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

15 okt 2023, 23:04

Ons neerleggen bij het vonnis, zonder dat er iets gedaan is door de advocaat die hoger beroep ging aan tekenen en wij meer dan 2000 euro voorschot moesten geven zonder enige uitleg over het verloop nadat hij zogezegd het verzoek indiende is wel in de advocaat zijn voordeel natuurlijk, makkelijk verdient.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

16 okt 2023, 08:15

Neem eens contact met de griffie van de rechtbank waar uw zaak in behandeling is. Vraag desnoods of het mogelijk is dit dossier in te kijken/te kopiëren.

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

17 okt 2023, 01:14

De stafhouder bemiddelt in geschillen tussen advocaten onderling, tussen cliënten en advocaten en tussen rechtbanken en advocaten. Hij onderzoekt eventuele klachten tegen advocaten en brengt indien nodig advocaten voor de tuchtraad.

Naar de rechtbank stappen en vragen naar de stafhouder van de balie .
En al u papieren meedoen of kopie's .
Is enige waar je terecht kan .

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

21 okt 2023, 22:24

Papieren, hebben wij niet daarvan, enkel via mail heb ik om uitleg gevraagd over ons dossier.
Zelfs nooit een factuur gekregen van de meer dan 2000 euro voorschot die we moesten betalen , wat hij nochtans belooft had.
Wij vonden dat vreemd omdat we nooit bij vorige advocaten iets op voorhand moesten betalen, enkel maandelijkse factuur kregen.
zijn uitleg was dan dat je voor weinig niet veel goeds kan krijgen.

Maar wij zien er zo tegen op om tegen hem weer een proces te starten, hoeveel gaar ons dat weer kosten, en een advocaat ,daar kunnen wij toch niet tegen op denk ik dan.

vriendin
Lid geworden op: 20 mar 2017, 12:12

01 mar 2024, 01:37

nog even terug komen op dit.
Wij hebben deze advocaat meer dan 4 jaar geleden genomen om beroep aan te vragen, maar als wij nog steeds niets van hem horen, heeft hij waarschijnlijk niets gedaan, anders krijgen wij toch bericht per brief van de rechtbank? en is dat beroep aantekenen toch al lang te laat, dus kunnen wij niet meer verder in die zaak?

Of moeten wij een nieuwe zaak starten met een verzekering BA dan kun je advocaat krijgen daar .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 mar 2024, 13:24

Golf 5 schreef:
17 okt 2023, 01:14
De stafhouder bemiddelt in geschillen tussen advocaten onderling, tussen cliënten en advocaten en tussen rechtbanken en advocaten. Hij onderzoekt eventuele klachten tegen advocaten en brengt indien nodig advocaten voor de tuchtraad.

Naar de rechtbank stappen en vragen naar de stafhouder van de balie .
En al u papieren meedoen of kopie's .
Is enige waar je terecht kan .
Waarom nog niet geweest?