Goed slaapmiddel

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

kwezelein
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:37

22 feb 2014, 21:03

Hoofd leeg maken en kamperen ergens aan de kust. :wink:
niks is eeuwig!

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

23 feb 2014, 12:44

Echt waar, als je gaat kamperen slaap je lijk een roos!
Zalig dat kamperen maar spijtig dat je knoken er zo pijn van gaan doen! :D

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

23 feb 2014, 12:56

Wannesto schreef:Ik ben in een wandelclub en fiets ook regelmatig ,
ik heb genoeg beweging , maar door omstandigheden
ben ik ook sinds een aantal jaren alleen gevallen .
Plots sta je voor alles alleen , en dan komen slaapproblemen .
Wat moet je daar tegen doen.
Weet het, moeilijk. En toch is er maar één oplossing en dat is alles positiever bekijken.
Ik kan het niet altijd (ben een aangeboren pessimist maar sla mezelf dikwijls tegen de kop) maar degene die dat zeggen hebben wel gelijk.

Eigenlijk zou je een nieuw doel moeten zoeken, waar je naar uit kan kijken elke dag. Als ik mijn buurman duivenmelker bezig zie, weet ik dat zoiets een oplossing kan zijn: een passie vinden.
Hobby, nieuwe vriendin, hond of elke dag een andere hobbyclub
Ikzelf ben nergens bij: ben degene die de passie preekt.... :D

SEBASTIAN
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Locatie: in het midden

23 feb 2014, 15:15

Indien u van dieren houdt, ga eens langs bij een asiel.

Deze dieren voelen zich, net als u(neemt u me niet kwalijk), heel alleen.

Indien u de click kan maken, ongelooflijk, dier tevree, u nog meer.

Vrienden voor altijd.

In elk geval, wat u ook doet, of niet, het beste gewenst.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

24 feb 2014, 11:56

En probeer niet in slaap te vallen voor tv......

michiel1954
Lid geworden op: 28 jun 2009, 22:08
Locatie: Bulgarije

10 sep 2014, 08:21

Even terug inpikken , sinds ik niet meer werk ( 4jaar geleden) heb ik last van slaapprobleem , soms slaap ik helemaal niet . Ik heb geen stress , een goede relatie een vrij goede gezondheid , hobby , wandelen , fietsen , leut met de vrouw ... en toch lig ik regelmatig wakker . Dus ik probeer , allerhande kruiden , thees , melatonine ( afgeraden door dokter) . Nu slik ik valeriaan , dragees "Relax & Sleep"van Physalis , en thee "Relax and Sleep" van Physalis , alles uit natuurwinkel . Van valeriaan weet ik dat het een tijd kan duren.
Ik ben met die combinatie nu een week bezig en heb voor het eerst doorgeslapen : 7u aan een stuk , dat is een eeuwigheid geleden . Maar ja , 1zwaluw maakt de lente niet , dus afwachten maar . :)

oomski
Lid geworden op: 28 mei 2008, 08:25
Locatie: Thuis.

10 sep 2014, 10:14

Valeriaan is een goed middel om te kunnen slapen. Het kalmeert (zelfs darmkrampen) en maakt je hoofd wat leger wat tobben betreft, zonder dat je er als een zombie bijloopt.
Wie op wraak zint, houdt zijn eigen wonden open.

aldebaran
Lid geworden op: 08 mar 2007, 21:26
Locatie: Oostende

17 okt 2014, 21:12

Allemaal betere middeltjes dan de verslavende Benzodiazepines.
Heb onlangs iemand ontmoet die al verscheidene keren is opgenomen voor een verslaving aan deze middelen.
Geen lachertje dus, als je het niet na een korte kuur (als die nodig is) stopt dan heb je er altijd maar meer van nodig.
Als je er dan nog alcohol bij gebruikt is het hek helemaal van de dam.
AFBLIJVEN is mijn motto :wink:

lionben
Lid geworden op: 10 jul 2015, 19:56
Locatie: Heverlee

11 jul 2015, 12:25

Wannesto schreef:Ik neem nu Trazolan ( is geen slaappil )
Iedere avond voor het slapen gaan drink ik nu ook thee ,
van echte kamilebloem ( los) te verkrijgen bij de apotheek .
Ik maak een mengeling van kamilebloem en valeriaan .
Valeriaan haal ik in een kruiden of natuurwinkel .
Niet verwachten dat het van de eerste dag helpt ,
maar vol houden , na enkele dagen sliep ik beter .
Kom nog wel vaak wakker , maar lig zeker geen uren
meer wakker . Gewoon eens proberen .
Bij de thee doe ik een weing honing .
Kamilebloem los vragen , dus NIET in zakjes

Is geen slaappil nee is een middel tegen angststoornissen en klameert gewoon de zenuwen
joviaal persoon

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

27 aug 2015, 15:20

Wanesto ,
Trasolan is een anti-depressiva , en als ge het s'avonds neemt kunt ge ook beter slapen het moet voor het slapen gaan , anders vind je je bed niet meer !!
gigi2

sarah 21
Lid geworden op: 11 sep 2015, 14:15
Locatie: Antwerpen

11 sep 2015, 14:52

Mij helpt het als ik overdag wat aan sport doe, wandelen, fietsen, stukje lopen. Ook geen koffie drinken s'avonds, dit is opwekkend maar beter een rustgevende kruidenthee. Geen triller of actiefilm bekijken voor je gaat slapen maar beter een uurtje ontspannen of rustige muziek beluisteren. Ook niet met een volle maag gaan slapen. Veel succes en wens je een goede nachtrust. :D

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

29 sep 2015, 14:07

Trazolan, dat neem ik al jaren, zeg maar 15, en ik ben gestart met 1 per avond en dan had ik wel wat last van zware dromen. Inderdaad het is een relax pil, mijn dokter zei dat het mijn hoofd zou bedaren en daardoor val je makkelijker in slaap. Nu ben ik 2 jaar geleden, weken in het ziekenhuis geweest, en daar gaf men mij een andere slaappil, zoiets van : innemen en weg tot de volgende dag, ideaal in een dergelijke omgeving. Maar thuis genomen was daar terug de Trazolan en ik heb herstart met een halfje per avond, gaat prima nu, en geen rare dromen meer. Standaard één maal wakker per nacht, dat is heel aanvaardbaar.
Misschien is het wel na al die tijd een placebo effect, maar toch stap ik er niet vanaf. Wakker liggen is de hel.

leopoldjan
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:49
Locatie: antwerpen

24 okt 2015, 16:16

Haal bij uw apotheek het homeopatische

CALMIPLANT van VSM

Het kost u iets van een 12 euro voor een doosje van 40 tabletjes.
Ieder avond een uurtje voor het slapengaan ééntje nemen,én.....
zlig slapen.

Proberen maar!!!
Baat het niet,dan schaad het niet.
Zuiver op plantenbasis.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

09 feb 2016, 16:45

Ik heb hier met veel interesse alles gelezen.

Ik neem al jaren Zolpidem 10 mg.Ik neem het wel niet 1 of 1/2 een 1/2 u voor het slapengaan:
Ik werp in 2 kopjes, in elk een half pilletje, een klein beetje water op, roeren, en dan nog in een 3e kopje ermee een geutje vullen.
Ik weet het, eigenlijk is dat niet de goede, juiste manier.
Maar: als ik zoals voorgeschreven 1/2 tabletje neem voor het slapengaan
ben ik al om 2u, ten langste om 3u wakker. Met mijn 3 bekertjes die ik telkens uitdrink als ik wakker word slaap ik minstens tot 6u 's morgens, dan ben ik al lang content.

Stoppen gaat niet, ik kan het niet aan om 's nachts wakker te liggen.
Mijn arts zegt als ge moe genoeg zijt zal je wel slapen, niets van.
Het zit ook niet alleen in het koppeke.
Ik geef toe: ik ben afhankelijk van die pilletjes.
Mijn man is zwaar ziek geweest, heeft zoveel gelaten om zijn ziekte te overwinnen maar ik vrees als uw tijd gekomen is dat ge toch zult sterven!

Ik lees hier dat Trazolan sommigen helpt, een anti depressieva die ook moet voorgeschreven worden en waar men zich waarschijnlijk ook aan gewend, ik zal het volgende week aan mijn huisarts eens vragen.

Toch lees ik hier zo veel ondervinding dat ik graag eens uw mening vraag!

vriendelijke groeten
Ivette

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

09 feb 2016, 20:39

Ivette schreef: Stoppen gaat niet, ik kan het niet aan om 's nachts wakker te liggen.
Mijn arts zegt als ge moe genoeg zijt zal je wel slapen, niets van.
Ik begrijp je heel goed Ivette. "Als ge moe genoeg zijt slaapt ge wel ..." gemakkelijk gezegd!
Ik ben ook afhankelijk van mijn slaaptabletten (Lormetazepam) die ik al meer dan 30 jaar neem. Als ik een tijd goed slaap (5 uren aan een stuk is voor mij een super nacht), dan probeer ik wel af te bouwen. Maar als het dan weer een tijd wat slechter gaat, dan verhoog ik terug tot 2 mg. Ik kan het mij niet permitteren om niet te slapen want ik werk nog.