Nachtelijke kuitkrampen

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 dec 2019, 09:47

Hellokes iedereen, ik heb soms last van die nachtelijke kuitkrampen.

Als men hierop gaat gaan Googelen, dan kan men daar verschillende oorzaken vinden.

Wat ik mij dan afvraag is waarom deze krampen nooit tijdens de dag opkomen (behalve bij sommige sportieve mensen wat ik niet ben :wink: , en bij inspanningen)

Ik neem nu reeds ('s avonds voor het slapen gaan) Magnesium supplement, maar dat helpt blijkbaar niet.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 dec 2019, 10:03

Ik heb dat regelmatig Danny, dat komt nog al eens gemakkelijk door overbelasting van de spieren, te veel gewandeld of iets dergelijks. Ik kan het daar bij mij echt wel aan linken. Sinds ik alle dagen een banaan eet, is het al goed verminderd. Magnesiumpillen e.d. heb ik allemaal geprobeerd, het hielp niet. Wat ook helpt is medicatie nl Veganine. Een oud middel van vroeger jaren, bestaat niet meer maar wordt op vraag nog wel gemaakt voor mij. Nadat ze het uit de handel genomen hebben, heeft mijn dokter een voorschriftje gegeven voor de apotheker en tot op vandaag kan ik ze bekomen. Samen met perdolan compositum veruit de enige pijnmedicatie die ik verdraag. En die véganine is ook goed voor de zenuwen in de benen, verdwijnt ook daar mee. Maar die krampen kunnen regelrechte hel zijn. Soms voel je dat tot na 3 dagen nog. Ik heb het in de kuiten, voeten, benen, zelfs in de bovendijen.

Wiana
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:04
Locatie: Brugge

01 dec 2019, 10:09

Prima Vera schreef:
01 dec 2019, 10:03

Sinds ik alle dagen een banaan eet, is het al goed verminderd.
Mijn vriendin had daar ook last van, Prima Vera, en inderdaad, sinds ze elke dag
een banaan eet, zijn de klachten bij haar verdwenen .

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 dec 2019, 10:21

Het geheim van de werking door de banaan is KALIUM.
Dat mineraal wordt allen opgenomen via voeding, niet door supplementen.
Kuitkrampen komen ook voor door vochtgebrek. We zitten nu in verwarmde en droge huizen.
En sportbeoefening vraagt ook meer vocht.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 dec 2019, 10:49

En de banaan helpt dus inderdaad wel want als ik enkele dagen stop met banaan begint de ellende terug.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 dec 2019, 12:33

Krampen hangen altijd samen met een tekort aan vocht.
Zelfs zeer regelmatig een pintje (of twee :lol: ) voorkomt vaak het ergste.
:idea: Zou er hier ook ergens bananenbier verkrijgbaar zijn :?:

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

01 dec 2019, 21:54

Als je maag beschermers neemt is dit normaal !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 dec 2019, 06:40

denlowie schreef:
01 dec 2019, 21:54
Als je maag beschermers neemt is dit normaal !
Denlowie, bedoel je dat iemand die Pantoprazol op dokters voorschrift moet innemen daardoor te doen kan hebben met krampen in de benen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 dec 2019, 08:41

denlowie schreef:
01 dec 2019, 21:54
Als je maag beschermers neemt is dit normaal !
Het kan maar het hoeft niet. Mijn man neemt al meer dan 20 jaar maagbeschermers en die heeft dat nooit gehad. Enkel nu de laatste jaren heeft die er af en toe zo eens last van en dat gaat gewoonlijk gepaard met het feit dat hij die dag of dagen véél meer gestapt heeft dan normaal. Ook het feit dat dat een slechte drinker is.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

02 dec 2019, 22:14

Danny. schreef:
02 dec 2019, 06:40
denlowie schreef:
01 dec 2019, 21:54
Als je maag beschermers neemt is dit normaal !
Denlowie, bedoel je dat iemand die Pantoprazol op dokters voorschrift moet innemen daardoor te doen kan hebben met krampen in de benen?

Groetjes

Danny
Ik heb dit nu reeds een 3 tal maanden uitgetest, geen maag beschermers meer en na 2 dagen had ik geen krampen zonder extra magnesium te nemen, ik heb dit gelezen op een Nederlandse website, als je maag beschermers neem! kan men een milletje nemen, de naam weet ik nu juist niet maar is enkel in Nederland te koop, heeft iets met witloof wortelen te maken !

De huisarts stond 14 dagen terug stil toen ik haar dit artikel toonde, en zei dat de krampen weg zijn !

Ik heb hier nergens verteld dat iedereen nachtkrampen heeft als hij maag beschermers neemt, dit hangt af van de darmflora, en bij ieder mens is dit verschillend
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

tjue
Lid geworden op: 23 feb 2013, 12:25
Locatie: wuustwezel

03 dec 2019, 13:59

t'is misschien om te lachen,, maar sinds ik een stuk sunlichtzeep...(van vroeger,horen zeggen)vanachter in mijn bed liggen heb, nooit meer last van krampen meer gehad....ben wel niet sportief(niet ver wandelen of fietsen)..proberen waard ,sunlichtzeep is ook van vroeger, zat nog nieuw in de verpakking..
kijk af en toe achteruit,zo zie je hoe ver je al geraakt bent....

*Joy*
Lid geworden op: 24 feb 2014, 13:38
Locatie: Aan zee

04 dec 2019, 08:54

tjue schreef:
03 dec 2019, 13:59
t'is misschien om te lachen,, maar sinds ik een stuk sunlichtzeep...(van vroeger,horen zeggen)vanachter in mijn bed liggen heb, nooit meer last van krampen meer gehad....ben wel niet sportief(niet ver wandelen of fietsen)..proberen waard ,sunlichtzeep is ook van vroeger, zat nog nieuw in de verpakking..

Blij dat het jou geholpen heeft tjue,

Groetje, :wink:
Laptop Acer Aspire Intel i5-Win11-16Gb RAM-Windows Defender-Telenet

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

04 dec 2019, 09:38

Er is niks om mee te lachen als het je helpt !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

05 dec 2019, 11:37

Gek hoe een menselijk brein werkt.
Veganine vroeger gaf ons moeder ons dat soms.
Waarom zou dat nu weer uit de handel genomen zijn?
Die van de Sunlight zeep heb ik ook al horen vernoemen.
Niet meer aan gedacht.
Gaan we ook eens proberen.

Ik had nooit de link gelegd tussen teveel gestapt en de krampen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

05 dec 2019, 13:26

Helena van Troje schreef:
05 dec 2019, 11:37
Gek hoe een menselijk brein werkt.
Veganine vroeger gaf ons moeder ons dat soms.
Waarom zou dat nu weer uit de handel genomen zijn?
Die van de Sunlight zeep heb ik ook al horen vernoemen.
Niet meer aan gedacht.
Gaan we ook eens proberen.

Ik had nooit de link gelegd tussen teveel gestapt en de krampen.
Véganine is uit de handel genomen omdat het zogezegd schadelijk zou geweest zijn. Laat het nu net dé enige pijnmedicatie zijn samen met perdolan compositum die ik goed verdraag.
Sunlight heb ik ook al meermaals gehoord.
Als je wilt Helena kan ik je altijd de samenstelling doorgeven hoor.