Vaccin

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

23 aug 2020, 08:54

Gaat men ons vaccins vaccins toe dienen waarvan bijwerkingen nog helemaal niet gekend zijn
Waarom wil het bedrijf ons land verantwoordelijk stellen als er iets gebeurd
Is maar ėėn antwoord zij vertrouwen het zelf niet

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

23 aug 2020, 09:15

Ze hebben wel kritiek op het Russische vaccin omdat ze de bijwerkingen niet kennen , maar bij dit vaccin is dat geen probleem :wink:
Een vaccin die niet degelijk getest is en met spoed op de markt komt puur om grof geld te verdienen.
Onze regering beslist over deze aankoop, dus zij mogen de eerste zijn voor te testen , misschien is de nevenwerking dat ze plots een oplossing hebben voor het vormen van een Federale regering :P :P
Om nu de vaccins in Oxford te bestellen is een regelrechte kaakslag voor onze Belgische farmaceutische sector , was het de overheid niet die ons zei om zoveel mogelijk lokaal te kopen om de Belgische economie
te steunen?
Als ge bedenkt wat een klucht dat al is geweest met om die mondmaskers , en je leest dan dit .

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

24 aug 2020, 06:08

In KNACK nr 34 (van vorige week) las ik o.a. dat de "DiaSorin-testkit" ondermaats scoort;
QUOTE:

"België kocht 1 miljoen onbetrouwbare covid-19-tests."
. . . / . . . "Met deze kit zal in België één op de drie positieve resultaten vals-positief zijn..." :?

EINDE CITAAT

Ps.: Intussen hoorde ik ook al op het actuele nieuws, dat in de U.S.A. Trump
een vaccin verdedigt, dat toch ook niet zo koosjer lijkt te zijn....

Het zal nog wel een jaar of twee aanmodderen worden en uiteindelijk zal
- net zoals de jaarlijks weerkerende griepepidemie -
Covid-19 een deel uitmaken van het dagelijkse leven!?

H.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

24 aug 2020, 08:47

Als er een goed vaccin is en Belgie heeft het niet dan is het kot ook te klein! Dus ze moeten risicos nemen met de aankoop net als alle andere landen!

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

24 aug 2020, 11:48

@ dafke

Mijn citaat uit KNACK (boven uw commentaar) :roll:
gaat over een nogal twijfelachtige aankoop van TEST-kits

QUOTE:
Directeur-generaal Hugues Malonne van het Geneesmiddelenagentschap FAGG ontkent dat er belangenvermenging heeft gespeeld bij een miljoenendeal met een Italiaans biotechbedrijf voor serologische COVID-19-tests.
Malonne was daarover in opspraak gekomen na berichten in Knack en Le Vif,
maar weerlegde de aantijgingen dinsdag in de bevoegde Kamercommissie.

De discussie draait rond de validatie van de testkits. Het FAGG vertrouwde die toe aan
het lab van een Brusselse ziekenhuisgroep.
Het adjunct-diensthoofd van dat lab, Marie Tré-Hardy, is de partner van Malonne.

. . . / . . .
Minister Philippe De Backer (Open Vld) gaf overigens aan dat het contract met het bedrijf wordt heronderhandeld.
Ons land betaalde 7 euro per eenheid, terwijl Italië er maar 4 euro voor moest ophoesten.

EINDE CITAAT

Dat laatste (7 Euro i.p.v. 4 Euro ) scheelt toch een flinke slok op de borrel, zou ik denken... :?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 aug 2020, 12:23

De hamvraag is : waar is die 3 Euro per eenheid naar toe?
Dat ruikt toch (min of meer) naar ????
En opvallend is dat erbij iedere aankoop wel iets niet goed is na testing, kan mij er niet de indruk van ontdoen dat Covid-19 niet voor iedereen kommer en kwel is , maar als gewone burger mag je dat niet denken ,de bewindslui denken maar juist aan de gezondheid van de bevolking .
Men is dan verwonderd dat na maanden gepalaver de mensen het zo beu worden als koude pap, Covid -19 is iets waar we zullen moeten leren meeleven, het is wat het is, en zoals De Gucht zegt "ik begrijp niet dat het virus voor de ene passeert of het niets is en bij een ander een storm veroorzaakt " dat zegt genoeg denk ik.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

25 aug 2020, 06:06

wardje schreef:
24 aug 2020, 12:23

. . . / . . .
Men is dan verwonderd dat na maanden gepalaver de mensen het zo beu worden als koude pap, Covid -19 is iets waar we zullen moeten leren meeleven, het is wat het is, en zoals De Gucht zegt "ik begrijp niet dat het virus voor de ene passeert of het niets is en bij een ander een storm veroorzaakt " dat zegt genoeg denk ik.
Voor zover ik de ernstige lectuur omtrent Covid19 kan volgen, hangt heel veel af van de persoonlijke fysieke reactie.
Want blijkens de stand van het huidige onderzoek,
zou juist een overmatige reactie van het afweersysteem kunnen nefast zijn.
Het blijkt dat die afweerreactie o.a. longen en andere essentiële organen aantast.
Zodanig, dat zelfs na genezing nooit alles zich volledig zal kunnen herstellen...

Recent van dichtbij een praktijkgeval ervaren, waar in een gezin de partner (een dame van 75 jaar) overleed aan Covid19 en bij toeval pas maanden later bij haar echtgenoot (die a 82 jaar is), de aanwezigheid van het virus werd ontdekt. Maar hij vertoonde geen echte ziektesymptomen...!?

Nog wat geduld en alles zal wel ergens beteren, maar...net zoals met Ebola en Sars en de (jaarlijkse) GRIEP, zal dit iets zijn, waar me me verder moeten (leren) leven.

Ps.: Als zoogdier én mens zijn we nu eenmaal een erg kwetsbare soort (geworden).
En de overbevolking, plus al dat over en weer reizen doet er ook weinig goeds aan.
Wanneer nu een soort negativisme t.o.v. goedbedoelde maatregelen optreedt,
zal het helaas nog langer de verkeerde weg opgaan.

H.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

25 aug 2020, 08:17

Hobo;
Als Marc Van Ranst beweert dat ook in ons land een eerste herbesmetting met coronavirus werd vastgesteld”; de persoon in kwestie was opnieuw besmet door het virus mét ELF mutaties!!!
Hoe kan je dan een vaccin ontwikkelen dat WERKT als het virus zo rap muteert , dat word hopeloos ,het is een virus waar we moeten mee leven en telkens je besmet geraakt het geluk hebben dat je erdoor spartelt en dat is niet pessimistisch voorgesteld denk dat het bittere waarheid word en hopelijks vergis ik me schromelijk.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 aug 2020, 09:29

wardje schreef:
Hoe kan je dan een vaccin ontwikkelen dat WERKT als het virus zo rap muteert , dat word hopeloos ,het is een virus waar we moeten mee leven en telkens je besmet geraakt het geluk hebben dat je erdoor spartelt en dat is niet pessimistisch voorgesteld denk dat het bittere waarheid word en hopelijks vergis ik me schromelijk.
Dat is toch bij het griepvaccin ook zo. Het muteert ook elk jaar en bij de jaarlijkse inenting (cru gesteld) loopt men ook achter de feiten aan.

8."Eén vaccinatie volstaat"
'Omdat de afweerstoffen in ons lichaam na een tijdje afnemen, biedt een vaccin ongeveer zes maanden bescherming. Bovendien ondergaat het griepvirus elk jaar kleine veranderingen. Aan de hand van het virus van de voorbije griepgolf en de voorspellingen voor de komende griepseizoen, worden de nieuwe griepvaccins samengesteld. Een jaarlijkse inenting is dus aangewezen.'

Persoonlijk denk ik niet dat het pessimistisch voorgesteld is of dat je je (hopelijk) schromelijk vergist. Hoe kan men anders de vele doden elk jaar verklaren door het griepvirus?

https://www.mensura.be/nl/blog/10-hardn ... -ontkracht

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 aug 2020, 13:22

Ook in ons land een eerste herbesmetting met coronavirus, de persoon in kwestie was opnieuw besmet door het virus met elf mutaties
Zo ook in Nederland, dan zijn ze nu al met drie :wink:
Wel goed nieuws is dat die mutaties zeer klein zijn. Ze zijn significant genoeg om te bevestigen dat het inderdaad herbesmettingen zijn. Maar zeer waarschijnlijk hebben ze geen invloed op een vaccin.
Laten we het open want anders ...

Bij de griepvirussen betreft het eerder de verschillende stammen die één vaccin bemoeilijken.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

26 aug 2020, 06:47

Los van alle huidige Covid-19 miserie, mag gesteld worden dat de algemene hygiëne - zeker op openbare plaatsen - best veel beter kan.
Toen ik destijds in Antwerpen woonde zag ik langs de Turnhoutsebaan heel wat (hang)jongeren, die de wat ouderen nabootsten en het blijkbaar stoer vonden om veelvuldig te spuwen.
Het leken wel Lama's...!?

Verder kleven al heel wat jaren alom veel wat voetpaden vol met uitgespuwde kauwgom.
Zelfs aan de ingang van een heel groot ziekenhuis in Brugge, ziet het zwart van vastklevende kauwgom die snel werd uitgespuugd.
Evenals sigarettenpeuken de in het wilde weg worden weg gegooid....

Bij een test op een bakje borrelnootjes in een café vond men sporen van fecaliën en urine...
M.a.w. handen was na het toiletbezoek lijkt niet ingeburgerd.

In mijn buurt crossen nogal wat bendes fietsamateurs voorbij, maar die hebben geen tijd om een zakdoek te gebruiken. Dus snot en speeksel vliegt gewoon rondom.
Tevens belanden dagelijks tientallen drankblikjes langs de openbare weg...

Wie de beelden ziet van hetgeen die zee-toeristen achterlaten wordt men een beetje misselijk.
Zelf nog gezien hoe een gebruikte baby-pamper stiekem onder wat zand aan het strand werd begraven.

BAH....