bloeddrukmeter OMRON

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

mania
Lid geworden op: 02 jun 2007, 21:48

01 nov 2020, 10:11

Hallo,
Mijn dokter heeft me opgedragen om iedere dag mijn bloeddruk te meten.
Op 17 oktober 2020 (tot op vandaag is het niet meer voorgevallen) had ik de volgende meting :
SYStolische druk : 76 mmHg
DIAstolische druk : 62 mmHg
Hartkloppingen : 82

En zoals men in de volksmond zegt : een bloeddruk van 7/6
Ik heb wel regelmatig metingen van 8/6 - 9/7 - 8/5 enz....

Ik vroeg aan mijn dokter of deze meting van 7/6 normaal is.
Zijn antwoord was dat dit niet kan en dat mijn bloeddrukmeter niet goed werkt.
Zijn er onder jullie mensen die dit ook al meegemaakt hebben?
En is het zo dat de bloeddrukwaarden (SYS en DIA) nooit zo dicht bij elkaar kunnen liggen ?
Mijn bloeddrukmeter heb ik vorig jaar in juli gekocht.
Wel een beetje vroeg om nu al te falen hé !!!
Maar ja, als dat machien niet te betrouwen kan ik niets anders doen dan een nieuwe bloeddrukmeter te kopen. Het probleem is : is die dan wel te betrouwen ?
Met dank voor eventuele antwoorden.


Afbeelding

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

01 nov 2020, 10:32

Ik heb deze al een jaar of 4 en werkt nog altijd perfect .

https://www.bol.com/nl/p/medisana-bu510 ... KPEALw_wcB
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 nov 2020, 11:11

Als dat werkelijk zo zou zijn lag u KO
De bovenste waarde is fout.
Ik denk wel dat u de aangegeven wijze van meten volgt.
Dat is bij alle meters niet het zelfde.

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

01 nov 2020, 11:14

wij gebruiken al jaren ook eentje van OMRON ( gekocht in winkel van CM ) en tot nu toe steeds een goede werking. Het type is wel iets anders dan wat op de afbeelding staat in de posting van mania.

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

01 nov 2020, 14:40

Hier hebben we ook een OMRON, zeer te vrede hebben deze al zekers vijf jaar.

Willy
Afbeelding

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

01 nov 2020, 16:41

Ik heb ook een Omron, werkt perfect.
De armband moet wel juist zitten, ik ben nogal zwaarlijvig en soms zit dat gewoon niet goed maar dan reageert de meter met een foutsignaal
Die meting lijkt me onwaarschijnlijk, en zeker al met zo een hoge hartslag
Tenslotte meet je het verschil tussen op en neer van het bloed.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

01 nov 2020, 17:55

Haal de batterijen er eens uit Misschien is hij dan gereset Ik heb ook al jaren een Omron

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 nov 2020, 18:36

Mijn bloeddrukmeter heb ik vorig jaar in juli gekocht.
Wel een beetje vroeg om nu al te falen hé !!!
Maar ja, als dat machien niet te betrouwen kan ik niets anders doen dan een nieuwe bloeddrukmeter te kopen.
:?: Heeft die altijd zulke lage waarden gemeten?

:?: Wat meet het toestel bij iemand anders?

:idea: Neem het toestel mee bij je volgende consultatie bij je dokter

Misschien gewoon terug brengen naar de winkel / apotheker
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

02 nov 2020, 08:43

Wij hebben ook een Omron maar een ander type,
Aan dat toestel mankeert niets dat werkt perfect,
Als je uw bloeddruk meet moet deze juist om de arm zitten in een normale rustige houding, stil zitten en niet praten.

Als je om het half uur uw druk moest meten zal je zien dat het telkens andere waarden zijn.

Een opwinden of praten tussendoor kan de meeting ook al beïnvloeden.
Ook de temperatuur binnenhuis kan invloed hebben.
Meet maar eens uw druk binnen en gaat nu buiten met dit weer terug binnen na 5 minuten meten en je heeft weer een andere meeting, ook omdat je een inspanning gedaan heeft.

Ook thuis meten en daarna naar de dokter gaan kan de meeting bij uw dokter veel hoger liggen dan thuis, das normaal, opwinding, verplaatsing, wijziging buiten temperatuur naar binnen.

Is zoals E.T. voorstelt neem de meter eens mee en meet daar eens en daarna de dokter.

Mijn bloeddruk schommelt altijd tussen de 85 over 74 bij de dokter 14 over 9

Welke meter gebruikt de dokter, eentje met een handpompje?
Er zijn bloeddrukmeters van meer dan 150 euro en voor 45 euro heb je er ook al eentje.

Dus als je echt zeker wil zijn moet je thuis dezelfde bloeddrukmeter gebruiken zoals uw dokter, anders kan je geen betrouwbaar vergelijk maken.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

02 nov 2020, 15:42

Een gezond leven begint met te leven zonder bloeddruk meter, zowat het onbetrouwbaarste toestel dat in de handel te koop is. Losstaand van merk of model, gij zult er zelden twee vinden die eenzelfde resultaat geven. Mijn cardioloog heeft mij de martelopdracht gegeven om week tabellen op te stellen die hem moeten worden voorgelegd bij de volgende consultatie. Veel metingen geven mij een bijna klinisch dood resultaat, maar ik blijf volharden tot er een resultaat op de display verschijnt dat aantoont dat ik nog min of meer gezond bent. De oorzaak van de slechte metingen ligt waarschijnlijk in de voorbereiding. Volgens de handleiding van de meter, moet ik mezelf eerst in een soort van trance brengen. perfect stil zitten, niet praten, rustig ademen enz...Bij de voorbereiding kan ik mij zodanig opwinden, dat het resultaat van de meting nog moeilijk slechter kan, maar ik blijf meten tot er een goed resultaat uit de bus komt. Het heeft geen belang; bij de cardioloog danst de druk toch zodanig uit de pas, dat mijn eigen resultaten zo als gedrukte leugens in de papiermand terecht komen en ik als straf 4 nieuwe medicamenten mag uitproberen.
Een truc voor de volharders. Hypertensie? Meet Uw bloeddruk langs de niet dominante kant, voor een beter resultaat. :D :D

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

03 nov 2020, 15:27

Staat in de gebruiksaanwijzing niet over de stand van uw arm.
Bij sommigen gewoon arm op de tafel.
Bij een andere onderarm voor de borst; bij mijn huidige onderarm loodrecht naar boven.

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

03 nov 2020, 15:37

De kannibaal schreef:
02 nov 2020, 15:42
Een gezond leven begint met te leven zonder bloeddruk meter, zowat het onbetrouwbaarste toestel dat in de handel te koop is. Losstaand van merk of model, gij zult er zelden twee vinden die eenzelfde resultaat geven. Mijn cardioloog heeft mij de martelopdracht gegeven om week tabellen op te stellen die hem moeten worden voorgelegd bij de volgende consultatie. Veel metingen geven mij een bijna klinisch dood resultaat, maar ik blijf volharden tot er een resultaat op de display verschijnt dat aantoont dat ik nog min of meer gezond bent. De oorzaak van de slechte metingen ligt waarschijnlijk in de voorbereiding. Volgens de handleiding van de meter, moet ik mezelf eerst in een soort van trance brengen. perfect stil zitten, niet praten, rustig ademen enz...Bij de voorbereiding kan ik mij zodanig opwinden, dat het resultaat van de meting nog moeilijk slechter kan, maar ik blijf meten tot er een goed resultaat uit de bus komt. Het heeft geen belang; bij de cardioloog danst de druk toch zodanig uit de pas, dat mijn eigen resultaten zo als gedrukte leugens in de papiermand terecht komen en ik als straf 4 nieuwe medicamenten mag uitproberen.
Een truc voor de volharders. Hypertensie? Meet Uw bloeddruk langs de niet dominante kant, voor een beter resultaat. :D :D
OMRON, is zeer betrouwbaar ik heb deze test gedaan in bijzijn van Dokter, hij zij zelfs dat dit toestel heel betrouwbaar is.

Willy
Afbeelding

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

03 nov 2020, 16:54

Afbeelding
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

04 nov 2020, 08:55

Nooit kort na elkaar op dezelfde arm meten want dan zitten de aders nog "ingedrukt" en dan is het resultaat niet juist!

hoshinkido
Lid geworden op: 01 mar 2006, 11:28
Locatie: HOOG EN HEEL DROOG en zonder bubbels ,bubbels genoeg

22 nov 2020, 12:57

dafke schreef:
04 nov 2020, 08:55
Nooit kort na elkaar op dezelfde arm meten want dan zitten de aders nog "ingedrukt" en dan is het resultaat niet juist!
heel juist dafke :wink:

en vervang op tijd de batterijen :idea: want te lang in het apparaat kan de oorzaak
zijn van foute weergaven.
ik heb geen omrom maar een van de aldi en die klop als die bij de huisdokter
die komt opmeten thuis. en die zijn geijkt!
medion AKOYA i5 -10400 windows11
512GB optane H10 8GB DDR4
WI-FI 6AX201 bitdefender antivirus