diabetes en werken

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

pascalelenaerts
Lid geworden op: 30 jan 2021, 11:15

30 jan 2021, 11:24

Ik ben een prille seniora, maar ik voel me zo niet doordat ik artrose en diabetes heb.
Na 10 jaar pillen is er insuline opgestart. Momenteel ben ik werkloos en zit ik in opleiding, maar eens mijn suikerwaarden geregeld zijn, wil ik terug aan de slag.
Heeft er iemand ervaring hoe er gereageerd wordt op de werkvloer op diabetes? Wat kan ik best vertellen en wat beter niet?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 jan 2021, 13:20

pascalelenaerts schreef:
30 jan 2021, 11:24
Ik ben een prille seniora, maar ik voel me zo niet doordat ik artrose en diabetes heb.
Na 10 jaar pillen is er insuline opgestart. Momenteel ben ik werkloos en zit ik in opleiding, maar eens mijn suikerwaarden geregeld zijn, wil ik terug aan de slag.
Heeft er iemand ervaring hoe er gereageerd wordt op de werkvloer op diabetes? Wat kan ik best vertellen en wat beter niet?

Ik heb daar nooit iets van ondervonden op de werkvloer. Daar werd niet echt op gereageerd. Wat je wel moet doen is iemand in vertrouwen nemen zodat, als er iets gebeurt die persoon (of personen) weten wat ze moeten doen bij een hypo of een hyper. Zelf zou ik er zo weinig mogelijk de aandacht op vestigen, gewoon één van de personeelsleden (bedienden). Moet je op bepaalde momenten op de werkvloer toch gaan prikken/inspuiten, dan zou ik dat gewoon zeggen en gedaan. Heb ik indertijd ook gedaan.