vaccin

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

11 apr 2021, 15:49

We hebben onze vaccin vrijdag gekregen in de Brabanthal Leuven, s avonds ging het en in de nacht zo een pijn in linker schouder en arm waar de spuit gezet is.
Had koorts spierpijnen was zo moe heb daffalgans genomen Nu zondag nog niet volledig hersteld plezier die vaccin
wij hebben moderna gekregen moet terug gaan op 7 mei 2021

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

12 apr 2021, 06:51

gigi2 schreef:
11 apr 2021, 15:49
We hebben onze vaccin vrijdag gekregen in de Brabanthal Leuven, s avonds ging het en in de nacht zo een pijn in linker schouder en arm waar de spuit gezet is.
Had koorts spierpijnen was zo moe heb daffalgans genomen Nu zondag nog niet volledig hersteld plezier die vaccin
wij hebben moderna gekregen moet terug gaan op 7 mei 2021
Zo weet je alvast dat jouw lichaam met de nodige afweer reageert.
Ik stip dit even aan, omdat heel wat mensen - die zich niet lekker voelen - beweren "ziek te zijn".
Wanneer een mens in contact komt met een virus of een wildgroei aan bacteriën in 't lichaam heeft,
voelt men dat in eerste instantie niet!
Zich "ziek voelen" is het gevolg van het afweersysteem, dat weerstand biedt. :idea:

Snelle beterschap gewenst!

H.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

12 apr 2021, 10:29

Wij krijgen nu zaterdag Pfizer ingespoten.
Ik verwacht me wel aan een pijnlijke arm, hou ik van de griepspuit ook altijd over.

Janna
Lid geworden op: 19 jun 2010, 16:19

12 apr 2021, 12:29

heb 10 dagen geleden een vaccin Pfizer gekregen, spuit niet gevoeld, geen pijn of stijfheid achteraf, geen enkele bijwerking, vraag me af of dit ook nog wel normaal is.

stevens-willy
Lid geworden op: 24 jul 2005, 11:25
Locatie: HEERS (Veulen)

12 apr 2021, 14:41

Janna schreef:
12 apr 2021, 12:29
heb 10 dagen geleden een vaccin Pfizer gekregen, spuit niet gevoeld, geen pijn of stijfheid achteraf, geen enkele bijwerking, vraag me af of dit ook nog wel normaal is.
Hier wij beiden ook Pfizer vrijdag gehad en geen somtonen of dergelijks gehad.

Willy
Afbeelding

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

14 apr 2021, 09:41

Intussen overlegt alweer de TASKFORCE om de lockdown-orders eventueel bij te sturen.

Maar... vaak heeft men het over de bubbel
(naam van een wassalon uit mijn buurt = BUBBELS)
Als mijn buurvrouw een glaasje CAVA slurpt heeft ook zij het over bubbels...

En tenslotte is er een bewoner uit de Dwarsstraat = een echte dwarsligger trouwens
die in z'n eigen bubbel (over)-leeft :arrow:

Afbeelding

H.

littlestarr
Lid geworden op: 20 mar 2021, 08:52

14 apr 2021, 10:05

Ik ben een beetje euforisch.
Gisteren mijn prikje mogen gaan halen, Astra Zenica, niets van gevoeld, zelfs de prik niet. Wie zich niet durft laten inenten, vergelijk de kans op een coronabesmetting met de kans na inenten op een trombose. Dan is de rekening snel gemaakt.
Ik wou het voor de twijfelaars nog eens benadrukken, de vrijheid die je krijgt na drie weken is niet te betalen, leven zonder angst voor dat verdomde virus.
Ik blijf wel afstand houden, handen ontsmetten en geef geen handen maar ik ga door de winkels terug "onbezorgd" mijn inkopen doen.
Groetjes
Littlestar

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

14 apr 2021, 10:34

littlestarr schreef:
14 apr 2021, 10:05
Ik ben een beetje euforisch.
Gisteren mijn prikje mogen gaan halen, Astra Zenica, niets van gevoeld, zelfs de prik niet. Wie zich niet durft laten inenten, vergelijk de kans op een coronabesmetting met de kans na inenten op een trombose. Dan is de rekening snel gemaakt.
Ik wou het voor de twijfelaars nog eens benadrukken, de vrijheid die je krijgt na drie weken is niet te betalen, leven zonder angst voor dat verdomde virus.
Ik blijf wel afstand houden, handen ontsmetten en geef geen handen maar ik ga door de winkels terug "onbezorgd" mijn inkopen doen.
Groetjes
Littlestar
Afbeelding

Littlestarr gespot in de winkel :roll:

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

14 apr 2021, 10:53

Ik heb Astra Zeneca gisterenavond gehad Niets gevoeld Toen niet en nu ook niet.

renzo
Lid geworden op: 25 jan 2003, 06:39

15 apr 2021, 06:52

Gisteren Phizer vaccin gekregen enkel stijfheid in de arm, ging daar allemaal vlot vooruit.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

15 apr 2021, 09:23

Gisteren om 11u. prikje Astra Zeneca gehad in het Domein Puyenbroeck in Wachtebeke. 2e inenting 7 juli hetzelfde uur.
Niets gevoeld van de inspuiting, een goeie verpleger, en ook daarna niets, maar dan ook niets gevoeld.
Mijn uitnodiging heb ik juist 1 week daarvoor gekregen (ook op donderdag) en andere kregen dit al 3 weken op voorhand en er is ook een verschil in leeftijd. Een buurvrouw van 81 jaar is vorige week woensdag ook naar Wachtebeke geweest.
Ik hoop dat iedereen zich wil laten vaccineren. Wie het niet doet moet de gevolgen dragen.
En vergeet al de zever en leugens die door TV in ons gezicht wordt gesmeten.

dummy
Lid geworden op: 13 dec 2004, 14:07
Locatie: Vlaams-Brabant

15 apr 2021, 15:52

Doen mensen ! De prik voel je niet.

Firmin
Lid geworden op: 18 apr 2021, 11:50

19 apr 2021, 17:56

EMA onderzoekt tweede mogelijke bijwerking AstraZeneca-vaccin
Het Europees Geneesmiddelenagentschap EMA onderzoekt ook een tweede mogelijke bijwerking van het coronavaccin van AstraZeneca: capillair leksyndroom, een zeer zeldzame aandoening die gekenmerkt wordt door lekkage van vocht uit bloedvaten wat leidt tot zwelling van weefsel en daling van de bloeddruk. Dat meldt het FAGG vrijdag op zijn website.
Tot nog toe werden er in de Europese geneesmiddelenbewakingsdatabank EudraVigilance vijf gevallen van capillair leksyndroom geregistreerd. ‘In dit stadium is het nog niet duidelijk of er een causaal verband is tussen de vaccinatie en de meldingen van capillair leksyndroom’, klinkt het. Het PRAC, het risicobeoordelings comité van het EMA, zal de zaak verder onderzoeken.

Eerder bevestigde het PRAC dat een combinatie van zeer zeldzame gevallen van bloedklonters en een laag aantal bloedplaatjes een zeer zeldzame bijwerking van het Astra Zeneca-vaccin is. Er loopt ook nog een onderzoek naar trombo-embolische voorvallen na vaccinatie met het Janssen-vaccin in de VS.
Waarom geeft het vaccinatie centrum en de EMA Astra Zeneca aan vooral vrouwen met een risico profiel dit vaccin dat de meeste erstige bijwerkingen heeft ???

Op 16 april 2021 gelezen in de krant "De Standaard"
Volgens de Belgische GRONDWET zijn ALLE Belgen gelijk voor de wet ! LEUGENS !
In het Brusselse gewest mogen de mensen kiezen met welk vaccin zij gevaccineerd willen worden. Dit is democratisch maar in alle andere gewesten van dit land heeft de bevolking GEEN keuze ! Laten wij dringend naar de Raad van State stappen om aan ALLE Belgen de mogelijkheid te geven om zelf te kiezen met eventuele betaling voor het vaccin van Pfizer of Moderna !!!

Met vriendelijke groeten,

Firmin Haeseryn

Sousske
Lid geworden op: 13 mei 2015, 14:59
Locatie: Limburg

10 mei 2021, 16:43

Firmin schreef:
19 apr 2021, 17:56
EMA onderzoekt tweede mogelijke bijwerking AstraZeneca-vaccin
Het Europees Geneesmiddelenagentschap EMA onderzoekt ook een tweede mogelijke bijwerking van het coronavaccin van AstraZeneca: capillair leksyndroom, een zeer zeldzame aandoening die gekenmerkt wordt door lekkage van vocht uit bloedvaten wat leidt tot zwelling van weefsel en daling van de bloeddruk. Dat meldt het FAGG vrijdag op zijn website.
Tot nog toe werden er in de Europese geneesmiddelenbewakingsdatabank EudraVigilance vijf gevallen van capillair leksyndroom geregistreerd. ‘In dit stadium is het nog niet duidelijk of er een causaal verband is tussen de vaccinatie en de meldingen van capillair leksyndroom’, klinkt het. Het PRAC, het risicobeoordelings comité van het EMA, zal de zaak verder onderzoeken.

Eerder bevestigde het PRAC dat een combinatie van zeer zeldzame gevallen van bloedklonters en een laag aantal bloedplaatjes een zeer zeldzame bijwerking van het Astra Zeneca-vaccin is. Er loopt ook nog een onderzoek naar trombo-embolische voorvallen na vaccinatie met het Janssen-vaccin in de VS.
Waarom geeft het vaccinatie centrum en de EMA Astra Zeneca aan vooral vrouwen met een risico profiel dit vaccin dat de meeste erstige bijwerkingen heeft ???

Op 16 april 2021 gelezen in de krant "De Standaard"
Volgens de Belgische GRONDWET zijn ALLE Belgen gelijk voor de wet ! LEUGENS !
In het Brusselse gewest mogen de mensen kiezen met welk vaccin zij gevaccineerd willen worden. Dit is democratisch maar in alle andere gewesten van dit land heeft de bevolking GEEN keuze ! Laten wij dringend naar de Raad van State stappen om aan ALLE Belgen de mogelijkheid te geven om zelf te kiezen met eventuele betaling voor het vaccin van Pfizer of Moderna !!!

Met vriendelijke groeten,

Firmin Haeseryn
Dag snap ik eerlijk gezegd ook niet.
Ik ontving een uitnodiging voor een vaccin (als 51 jarige vrouw) en tot mijn verbazing was het het Astra Zeneca vaccin, na een aantal negatieve bijwerkingen bij vrouwen begrijp ik dit niet.
Je gezondheid is het kostbaarste bezit. :)

Sousske
Lid geworden op: 13 mei 2015, 14:59
Locatie: Limburg

10 mei 2021, 16:46

Nog even vergeten te melden dat ik NIET inga op de uitnodiging, alleen maar omdat het Astra Zeneca is. :(
Ik vind dat ik zelf mag kiezen wat er in mijn lichaam gespoten wordt.
Je gezondheid is het kostbaarste bezit. :)