Roken.

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

24 feb 2024, 15:11

voorn schreef:
24 feb 2024, 09:45
Wie kan men nog vertrouwen? Na het bronwater schandaal in Frankrijk. :twisted:
Kunnen we niet beter kraantjeswater drinken?
Frankrijk gebruikt misschien dit (briljant)toestel,of iets dat er op trekt :mrgreen:

https://scientias.nl/briljante-uitvindi ... rinkwater/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

25 feb 2024, 08:44

Hobo schreef:
24 feb 2024, 09:57
[Doordat ik op het einde van een waterleiding woon,
heb ik heel veel kalk in het kraantjeswater... :?
Zelfs de kranen lijden onder die kalk...


Dat heeft daar niets mee te maken,
vrienden wonen van ons in het centrum van een Gemeente en vergeven van de kalk in het water.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

25 feb 2024, 09:18

.
Laatst gewijzigd door Hobo op 26 feb 2024, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

25 feb 2024, 10:08

.
Laatst gewijzigd door Hobo op 26 feb 2024, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

redpoppy
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 23 sep 2004, 09:15
Locatie: tussen Rupel en Schelde

25 feb 2024, 11:03

on topic blijven aub. het onderwerp is : roken
Luister naar ieders kritiek ,maar behoud uw eigen oordeel (Hamlet)

I :heart: Seniorennet

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 mar 2024, 15:08

Die (niet verkozen) dictator minister VDB is grootgebracht met een fles azijn,en wilt dat mensen tussen de 18 en 25 jaar een persoon bewijs laten zien dat ze ook wel zo oud(jong) zijn als ze tabak of sigaretten willen kopen,want tabak veroorzaakt longkanker, kweelt zo maar wat om in de belangstelling te komen,en om de mensen die wel roken hun "pleziertje "te ontnemen, met een doem scenario om toch maar gelijk te hebben.
Nogmaals dit is geen pleidooi tegen het roken, en wie er niet mee begint,moet er niet mee stoppen,maar zijn er onomstotelijke bewijze dat roken kanker veroorzaakt,de generatie van voor en na oorlog 1 en 2 rookte bijna iedereen en het merendeel is + 80 zelfs + 90 en 100 jaar geworden,er was toen van longkanker geen sprake,zelfs in de zieken huizen werd er gerookt,zowel patiënten, dokters als verplegend personeel.Maar hoe komt het dat er nu mensen zijn die nog nooit gerookt hebben, maar ook die ziekte krijgen???; en al die ander kankers ,wat is daar de oorzaak van,komt het uit de lucht door de atoombom van Hiroshima en Nagasaki?
Door de uitstoot van de chemische fabrieken,door de pesticiden en andere chemische producten die de boeren gebruiken, of de over geparfumeerde vrouwen (mannen)????
https://vandenbroucke.belgium.be/nl/naa ... e-toekomst
Het kan vele oorzaken hebben, maar volgens VDB is het allemaal de schuld van de roker. :evil: :evil: :evil:
Maar over drugs spreekt hij niet, misschien gebruikt hij die zelf, en is zijn verstand op hol
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 mar 2024, 15:13

Is de tabak nog dezelfde dan bij ons grootouders?
En dan spreek ik voor de generatie rond WO I

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 mar 2024, 15:07

voorn schreef:
15 mar 2024, 15:13
Is de tabak nog dezelfde dan bij ons grootouders?
En dan spreek ik voor de generatie rond WO I
dat zou kunnen, ik ken er veel die hun eigen tabak planten, nadien kwam de wijkagent om de planten te tellen, want daar moet op betaald worden,dan drogen, sausen en (laten) snijden.
En die van mijn schoonvader die rookte een pijp, was straffe Toebak. :mrgreen:
https://matthijspaul.be/uitgeweken%20wi ... chelen.pdf
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.