Nieuw bankkaart, betalen zonder pincode

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 jul 2019, 11:45

Kan je normaliter zelf ook blokkeren via je on line, hoef je zelfs niet voor naar de bank te gaan.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 jul 2019, 11:47

tuinhuis schreef:
08 jul 2019, 11:27
Wij zijn ook van de oude stempel en moeten geen kredietkaart hebben : direct boter bij de vis. Ik ben totaal geen voorstander van die bankkaarten voor contactloos betalen. Tot nu toe is de bankkaart die ik meest gebruik nog niet contactloos maar ik vrees dat eens die vervangen wordt, het ook zo'n geval zal zijn voor contactloos betalen. Ik vind het een nadeel dat, als je een kaart voor contactloos betalen verliest of als die gestolen wordt, de dief/vinder meermaals aankopen tot 25 euro kan betalen op kosten van de gedupeerde. Is het zoveel moeite om de kaart in de gleuf te steken en de pincode in te tikken ? Ik hou niet van al die extra technologische veranderingen en vind nu al veel zaken te ingewikkeld voor ons. Ik heb de indruk dat mijn man en ik 'niet mee kunnen' met al die moderne toestanden.'t Is nochtans niet dat we te dom zijn om te helpen donderen.
Als je je kaart verliest, direct laten blokkeren, dan is ook dat contactloos betalen geblokkeerd. En het is tot 25 eur, niet meermaals. Je hoeft trouwens niets te vrezen bij vervanging van je oude kaart, je gaat naar je on line en je blokkeert het contactloos betalen. Poepsimpel.
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 08 jul 2019, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

08 jul 2019, 13:37

tuinhuis schreef:
08 jul 2019, 11:27
Wij zijn ook van de oude stempel en moeten geen kredietkaart hebben : direct boter bij de vis. Ik ben totaal geen voorstander van die bankkaarten voor contactloos betalen. Tot nu toe is de bankkaart die ik meest gebruik nog niet contactloos maar ik vrees dat eens die vervangen wordt, het ook zo'n geval zal zijn voor contactloos betalen. Ik vind het een nadeel dat, als je een kaart voor contactloos betalen verliest of als die gestolen wordt, de dief/vinder meermaals aankopen tot 25 euro kan betalen op kosten van de gedupeerde. Is het zoveel moeite om de kaart in de gleuf te steken en de pincode in te tikken ? Ik hou niet van al die extra technologische veranderingen en vind nu al veel zaken te ingewikkeld voor ons. Ik heb de indruk dat mijn man en ik 'niet mee kunnen' met al die moderne toestanden.'t Is nochtans niet dat we te dom zijn om te helpen donderen.
Voor het geval je nieuwe kaart uitgerust is voor contactloos betalen: Je kan die functie uitschakelen in je internet bankieren.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 jul 2019, 16:14

Prima Vera schreef:
08 jul 2019, 11:47
tuinhuis schreef:
08 jul 2019, 11:27
Wij zijn ook van de oude stempel en moeten geen kredietkaart hebben : direct boter bij de vis. Ik ben totaal geen voorstander van die bankkaarten voor contactloos betalen. Tot nu toe is de bankkaart die ik meest gebruik nog niet contactloos maar ik vrees dat eens die vervangen wordt, het ook zo'n geval zal zijn voor contactloos betalen. Ik vind het een nadeel dat, als je een kaart voor contactloos betalen verliest of als die gestolen wordt, de dief/vinder meermaals aankopen tot 25 euro kan betalen op kosten van de gedupeerde. Is het zoveel moeite om de kaart in de gleuf te steken en de pincode in te tikken ? Ik hou niet van al die extra technologische veranderingen en vind nu al veel zaken te ingewikkeld voor ons. Ik heb de indruk dat mijn man en ik 'niet mee kunnen' met al die moderne toestanden.'t Is nochtans niet dat we te dom zijn om te helpen donderen.
Als je je kaart verliest, direct laten blokkeren, dan is ook dat contactloos betalen geblokkeerd. En het is tot 25 eur, niet meermaals. Je hoeft trouwens niets te vrezen bij vervanging van je oude kaart, je gaat naar je on line en je blokkeert het contactloos betalen. Poepsimpel.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 jul 2019, 16:29

tuinhuis schreef:
08 jul 2019, 11:27
Wij zijn ook van de oude stempel en moeten geen kredietkaart hebben : direct boter bij de vis. Ik ben totaal geen voorstander van die bankkaarten voor contactloos betalen.
Ik gebruik mijn kredietkaart overal waar het kan. En contactloos betalen lijkt me ook heel handig. Ik moet daar een nieuwe bankkaart voor aanvragen, tegen betaling, want de mijne is nog geldig tot het einde van dit jaar. Ik kan wel een nieuwe krijgen, gratis, als ik mijn huidige zogenaamd verlies of onbruikbaar/stuk is.
Ik zal wel wachten.

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

06 aug 2019, 16:50

Ik gebruik al een tijdje een contactloze bankkaart zeer handig, tot 25euro een hoger bedrag pincode gevraagd.
Vroeger betaalde ik met de smartphone nu niet meer nodig.
Heb wel als veiligheid mijn kaart in een doorschijnend plastiek omhulsel, de grote van de bankkaart, zitten en de boven kant heb ik beplakt met een aluminium laag. Dit kan men in een boeken of papierwinkel kopen op een rolletje. Bovenkant is aluminium en onderkant plakt.
Denk dat dit een goede veiligheid is.

groeten
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.