"PERSOONLIJK" voordeel

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 jul 2019, 15:39

Kitten : dat ze meer verdienen , daar heb ik geen problemen mee , als zij er voor werken .
onze ziekte verzekering en hosp. verzekering is oké , maar daar krijgen ze ook problemen , zie naar tandzorg
voor de kinderen ga ook weer omhoog , en ze betalen al aparte bijdrage .Krijgen problemen met medicatie , heb zelf ervaren ik geraakte niet aan mijn medicatie ? maar daar zijn ook problemen dat ze hun facturen niet meer kunnen betalen tegen 2020 , altijd maar besparen en besparen tot dat zover komt dat ze in de problemen geraken .
Waar ik wel problemen mee heb dat altijd maar stijgt en dat er nog zo veel schulden zijn .
En dat ze niks ondernemen klimaat , zitten wel onder de drempel met percentage , gaan ze veel moeten besparen willen ze gelijk staan met andere landen is onlangs in de krant gestaan en op tv geweest .
Schuiven alles op de lange baan .
En wat hebben ze al allemaal niet veranderd teveel om op te noemen , en hoeveel keer hebben ze al gefaald , dat ze minder inkomsten binnen rijven . Kosten ons handen vol geld dat planbureau , en ze komen telkens met andere verhalen af .

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

20 jul 2019, 16:38

Mocht men het MISBRUIK van het profitariaat eens aan banden willen leggen, dan zouden er al veel minder problemen zijn.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
MaLoReg

20 jul 2019, 16:59

That is wishfull thinking.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

20 jul 2019, 17:27

Als ze al eens begonnen te snoeien in het aantal onbekwame politici.
Al dat gedoe met al die gewesten en wat nog allemaal.
Het is er niet beter op geworden.
Op gevaar af afgeschoten te worden zouden we niet beter af zijn met één regering voor het hele land?

Maar och mensen wat helpt al dat gezaag en gezever over de bestaande toestand.
Niets toch?

Geniet van wat je hebt en maak je geen zorgen om wat je niet hebt.

De meesten onder ons hebben een dak boven hun hoofd, warm en koud stromend water, eten en drinken genoeg, zoveel hebben we niet meer nodig op onze leeftijd, ik denk niet dat er hier iemand in lompen gehuld is of op straat leeft, de meesten kunnen rekenen op medische hulp op velerlei manieren.
Misschien eens een paar maanden in een vluchtelingenkamp doorbrengen of in de Sahel? Of een tijdje in China gaan wonen? Of in India kleren maken, die hier na één seizoen worden weggegooid?

Voor de rest onthou ik mij van de lectuur van deze sombere post...
Ondertussen schijnt hier de zon weer en heeft het een beetje geregend en daar is mijn tuin blij om en ik ook.
MaLoReg

20 jul 2019, 18:05

Tis alles behalve een 'sombere post' Helena. Het is realiteit en zon of géén zon
we blijven ons blauw betalen.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

20 jul 2019, 18:08

MaLoReg

Idd zo is het .

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

20 jul 2019, 18:17

Eigenlijk heeft Trump gelijk. Als het hier zo slecht is , waarom blijven we hier.
Om te kunnen klagen??
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon
MaLoReg

20 jul 2019, 18:43

Wanton das allemaal naast de kwestie.
MaLoReg

20 jul 2019, 19:15

Charlie Maru schreef:
20 jul 2019, 16:38
Mocht men het MISBRUIK van het profitariaat eens aan banden willen leggen, dan zouden er al veel minder problemen zijn.
Gij hebt het door. We zijn met het dubbel aantal mensen waarvan een kleine helft niet werkt
en toch ook alle voordelen trekt zoals een werkende mens. Om dat allemaal te kunnen
voorzien betaald de werkende mens dubbel.
(was wel geen reaktie op topic maar wou er toch op ingaan).
Heeft niets met 'zeuren' te maken maar is pure realiteit.

Raymond1
Lid geworden op: 29 feb 2008, 09:11
Locatie: Hoofdstad van de Smaak

20 jul 2019, 20:15

Ik vind dat hier een aardig stukje gezaagd en geklaagd wordt !
Men poneert hier een stelling die kant noch wal raakt en daarop begint men door te drammen !
Wie heeft daar nu boodschap aan ?
Nog al goed dat er af en toe iemand met gezond verstand (o.a. Wanton) probeert de discussie tot zijn normale proporties te herleiden !
DESKTOP - LAPTOP
Windows 10 32 bits - 64 bits
Harde schijf C: 1Tb - 1 Tb
Harde schijf D: 160 Gb - 750 Gb
RAM: 4,00 GB - 16 GB
Edge / Internet Explorer 11 32-bit / - 64 bit
Mozilla Thunderbird
Windows Defender-Windows Firewall - CCleaner
MaLoReg

20 jul 2019, 20:48

Raymond1 Je bent helemaal niet verplicht om ALLE topics te lezen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

21 jul 2019, 08:39

MaLoReg schreef:
20 jul 2019, 20:48
Raymond1 Je bent helemaal niet verplicht om ALLE topics te lezen.
Inderdaad, maar als iemand wil weten of er volgens zijn mening iemand aan het klagen of zeveren is moet hij dit wel lezen, iedereen mag zijn eigen mening hebben en deze ook laten kennen.

Maar heb ik niet ergens gelezen dat voor een noodzakelijke ingreep je voor de beste dokters kiest?

Die dokters hebben gestudeerd (ook studies in andere beroepen zijn heel kostelijk :wink: ), en voor die studies moeten betalen, maar , voor het grootste deel van die studiekosten hebben wij allemaal bijgedragen, ook in de totale kosten die aangerekend worden voor die ingreep (dit is een deel van uw PERSOONLIJK voordeel)
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
MaLoReg

21 jul 2019, 09:41

Awél Danny ik ga hier eens op reageren. Voor een coloscopie koos ik privé kamer.
Die kamer was een regelrechte ramp:tafeltje en stoel vastgehecht aan muur-vuile ramen-opa's zetel die niet kon verzet worden-onopgemaakt bed......echte ramp maar soit.
Heb lang op tochtige gang moeten wachten en het viel mij op dat de niet van origine Belgische mensen met alle vertroetelpraktijken in de watten gelegd werden (diegenen dus die nauwelijks bijdragen of niet bijdragen) ook soit. Mijn bijdrage: + 900,-euro. Anderen 0 of kleinigheid.
Dat is mijn reactie op uw respons maar we dwalen af van het echte onderwerp en ik zi eme
genoodzaakt dit te sluiten.

lafrance
Lid geworden op: 27 mar 2019, 13:27

21 jul 2019, 10:33

Waar gaat dat afgehouden % o.a. naartoe???
Naar al die steeds maar ouder wordende bevolking (zoals wij al +70tigers). En we willen zelfs nog vrolijk 100 worden, niet??????
55 j geleden werden mensen gemiddeld -70j en veel ouderen werden thuis opgevangen door kinderen. Rusthuizen waren toen veelal stinkende zalen met 25/30 bedden (in de volksmond heette dat het ongeneesbarenhuis). Je kan zo tellen wat voor invloed dat heeft op pensioenen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 jul 2019, 14:12

MaLoReg schreef:
21 jul 2019, 09:41
Awél Danny ik ga hier eens op reageren. Voor een coloscopie koos ik privé kamer.
Die kamer was een regelrechte ramp:tafeltje en stoel vastgehecht aan muur-vuile ramen-opa's zetel die niet kon verzet worden-onopgemaakt bed......echte ramp maar soit.
Heb lang op tochtige gang moeten wachten en het viel mij op dat de niet van origine Belgische mensen met alle vertroetelpraktijken in de watten gelegd werden (diegenen dus die nauwelijks bijdragen of niet bijdragen) ook soit. Mijn bijdrage: + 900,-euro. Anderen 0 of kleinigheid.
Dat is mijn reactie op uw respons maar we dwalen af van het echte onderwerp en ik zi eme
genoodzaakt dit te sluiten.
Sorry, maar dan ben je het toch in het verkeerde ziekenhuis gaan zoeken hoor!
Dat het vroeger zo af en toe eens kon zijn, dat zal ik niet ontkennen, maar al de jaren dat ik in het ziekenhuis heb gewerkt werd er toch heel erg gestreefd naar beter comfort voor de patiënten.
Iemand op de gang achter een scherm, daar was toch geen sprake meer van de laatste jaren(meervoud)en ik ben ondertussen al meer dan tien jaar met pensioen...
Maar we wijken af....