Een schande voor *******

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

biwanka
Lid geworden op: 27 sep 2007, 15:57

28 jul 2019, 16:53

Ik was onlangs bij ******* voor het kleuren en knippen van mijn haar. De kapster die zich gewoonlijk over mij ontfermt, werkt er al jaren. Zij heeft veel ervaring, doet haar werk zeer goed en is vriendelijk in de omgang met de klanten. Zij vertelde me nu dat ze haar ontslag heeft gekregen om 'economische redenen'. En wat zijn die 'economische redenen'. Zij is onlangs 34 jaar geworden en had al enkele jaren de leiding in dit filiaal. Zij heeft dus ook al een zekere anciënniteit en als gevolg hiervan wellicht ook een iets hoger loon dan haar jongere collega's. En dat zijn blijkbaar 'economische redenen' om iemand te ontslaan. Een dergelijke houding is een bedrijf als *****onwaardig.


naam verwijdert door moderator, opletten met dergelijke beweringen die u niet kan staven, een aanklacht voor laster en eerrroof is vlug gebeurd.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

28 jul 2019, 18:28

biwanka

Wanneer ontslag om bedrijfseconomische redenen: De volgende situaties kunnen een goede reden zijn voor ontslag om bedrijfseconomische redenen: Technologische veranderingen, zoals automatisering waardoor minder werknemers nodig zijn. Beëindiging van (een deel van) de bedrijfsactiviteiten.

Moet daar niet altijd slecht achter zoeken , is nergens voor nodig , zelfstandigen moeten ook zien of ze rond komen en hun personeel betalen moet haalbaar zijn .
En wat laten de mensen eerst de luxe kapper en schoonheidssalon , gaan de eerste zijn waar ze minder gebruik van maken .Net zelfde met huisarts gaan de mensen ook minder naartoe komt de arts vragen waarom kom je niet meer op consultatie 8O
Mensen komen toch ook niet vragen kom je rond .
Tis nooit leuk , ontslag krijgen maar zal niks slecht staan op hare ontslag brief ze is nog jong mogelijkheden genoeg , en is iemand met vakkennis .

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

28 jul 2019, 19:07

Iedere kapster lost dat op haar manier op, maar kapsalon bezoek gaat algemeen achteruit. Inderdaad het is één van de eerste dingen waarop men bespaard.Zoals mijn moeder indertijd, die ging alle weken naar de kapper, nu ik ga om de 2 maanden. Mijn dochter knipt het haar van haar dochtertjes gewoon zelf.
De mannen in onze familie zijn baard dragers, vroeger liet men het onderhoud aan de kapper, nu met die handige baardtrimmers kan je dat gewoon zelf.
Mijn kapster heeft in tegenstelling tot wat hierboven verteld wordt , 2 jongeren die de klusjes en het wassen deden, laten afvloeien en de oudste meer ervaren hulp behouden, maar ja nu moeten ze wel al het mindere werk zelf doen. Wat is beter, ik weet het zoal niet.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

28 jul 2019, 20:40

Mijn kapster heeft ook haar hulp ontslagen 2 maanden geleden. Ik dacht dat die kapster ook zelfstandig was, maar na het ontslag is gebleken dat ze personeel was. Waarom ontslag ? Daar wordt met de klanten niet over gesproken. Wat ik correct vind. Er zijn er die wel proberen om er iets over te zeggen of iets over te weten te komen, maar ze moeten daar zelfs als klant onder mekaar ook over zwijgen.
De echte waarheid zullen we niet te weten komen.
Minder klanten zijn er niet. Integendeel. Er is al iemand anders in de plaats van Eline.
En ik ga iedere week naar de kapster. Ik ben slecht te been. Kom weinig buiten, maar door naar de kapster te gaan (gevoerd worden) voel ik mij wat beter. En er zullen nog wel senioren zijn die dit meemaken en voelen.