Mijn geld???

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 aug 2019, 11:43

Is er een nieuwe bankencrisis in de maak?
Het Internationaal Monetair Fonds waarschuwt ervoor. De prijs van de crisis van 2008 werd betaald door burgers: de lonen werden jarenlang bevroren of daalden zelfs, de werkloosheid liep hard op, de belastingen gingen omhoog, er werd bezuinigd op publieke voorzieningen.
Waar stevenen we nu op af?
Als het opnieuw zou gebeuren moeten de banken weer gered worden de hyuidige buffers die ze hebben aangelegd zijn niet toereikend.
In een crisis worden bedrijven terughoudend met investeringen en ook burgers houden de hand op de knip. Om te voorkomen dat de economie in een spiraal naar beneden raakt, is het aan de overheid om te blijven investeren. Maar kan onze toekomstige regering dat??? Ik weet het niet heb er mijn bedenkingen bij.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 aug 2019, 13:14

Wardje

Had hier gisteren al geplaatst maar onder ander topic
Zeg als je zo iets leest , zeg nu niet dat gaat gebeuren maar waar rook is is vuur . Maar komt altijd op zijn gemakske naar buiten . De vraag is waarom zegt Tobback zo iets ? Als er binnen de kern daar niet over gepraat word ga je dat ook niet in de media brengen . Denk dat er nog veel lijken naar boven gaan komen als ze hun kasten en schuiven gaan opkuisen , dat we nog raar gaan opkijken .

https://nieuws.vtm.be/politiek/spa-n-va ... oogle.com/

Zonder een onverwachte, nieuwe bankencrisis zal de vorming van een federale regering volgens Tobback nog heel lang aanslepen. “Dat gaat dan eindigen in een of andere communautaire ronde die resulteert in een staatshervorming waarvan De Wever zal zeggen dat het confederalisme mag genoemd worden, maar de anderen dat zullen betwisten.”

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 aug 2019, 17:06

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf201908 ... 3727102648

Belgen verliezen jaarlijks 4 miljard euro door lage rente: 6 manieren om je spaargeld te redden

Het gewone spaarboekje brengt tegenwoordig zo weinig op dat jaarlijks 4,2 miljard euro van Belgische spaarders in rook opgaat. Door de lage rente zijn er weinig veilige alternatieven, dus moeten we met z’n allen iets meer risico nemen om onze koopkracht te behouden. Zes alternatieven voor je geld, met elk hun voor- en nadelen.


Is niet niks é wardje 4,2 miljard euro dat in rook opgaat 8O
Je krijgt niks meer op de spaarboekjes alleen getrouwheidspremie is enige en één bank beide intresten en getrouwheidspremie 8O
En risico nemen op onze leeftijd ?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 aug 2019, 20:01

Denk dat leeftijd geen rol speelt ,als ge jong zijt en nog een hypotheek hebt plus kinderen die nog school lopen; of je bent bejaard als je geld verliest is dat voor allebei erg.
Dus het risico is voor alle leeftijden.
Maar dat er iets staat te gebeuren staat buiten kijf; de Europese Centrale bank gooit geld op de markt en veroorzaakt een luchtbel die eens zal openbarsten ,de vraag is enkel wanneer.
Zoals altijd zal Jan met de pet het gelag betalen, de rijken plaatsen hun Euro's elders.
En die staatswaarborg die ze beloven bij het teloor gaan van een bank kunnen we al lang op onze buik schrijven, waar zouden ze het geld halen denk je , ze hebben er nu al veel te weinig.
"Veel beloven en weinig geven doet de z***** in vreugde leven"

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 aug 2019, 21:19

Teddy R, maak een afspraak met de bank en zeg dat je over 1 week je tegoed wil komen ophalen in cash. Zeg dat je de banken niet vertrouwt en dat je het geld zelf wil bewaren.
Desnoods haal je het in een paar stappen af. Teruggeven moeten ze.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

06 aug 2019, 06:59

https://goldonomic.be/nieuws/item/operatie-gutt

Wie zijn geld had omgezet in goud voor de operatie Gutt was de grote winnaar.

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

06 aug 2019, 16:27

Misschien is dit ook nuttige of misschien zeer nuttige informatie. Dat er iets te gebeuren staat in Europa staat is een feit onze generatie voelt het aankomen, de anderen zien alleen reizen, hobby's, fuiven enz... maar oh wee als de boel in elkaar stuikt dan zal het kot te klein zijn.

https://www.xandernieuws.net/algemeen/f ... omt-eraan/

groeten
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 aug 2019, 21:55

Ik zou wel eens willen horen hoe het afgelopen is, Teddy R?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

09 aug 2019, 00:31

TeddyR schreef:
02 aug 2019, 20:29
Van die "gutt" had ik nog nooit iets gehoord maar is wel een voorbeeld van hoe de "overheid" met ons omgaat.
Het faillissement van Boerenbond indertijd heeft mijn familie ook hard geraakt, ze waren bijna alles kwijt.
Dat heb je met iets of iemand te vertrouwen.
Mijn les : diverse coupures en misschien iets met yen en Chinese renminbi? maar daar raak je niet aan hier vrees ik.
Gewoon een blokje goud blijft natuurlijk ook goed maar daar krijg je dan weer geen brood mee :( en de aankoopprijs tegen de verkoopprijs valt ook wel tegen...
Nooit gehoord van Gutt?
Iedereen heeft na de oorlog ermee te maken gehad, alle ouders en grootouders hebben het er over gehad in hun verhalen

Momenteel stijgt de prijs van het goud

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

09 aug 2019, 00:35

TeddyR schreef:
02 aug 2019, 20:29
Van die "gutt" had ik nog nooit iets gehoord maar is wel een voorbeeld van hoe de "overheid" met ons omgaat.

Gewoon een blokje goud blijft natuurlijk ook goed maar daar krijg je dan weer geen brood mee :( en de aankoopprijs tegen de verkoopprijs valt ook wel tegen...
Nooit gehoord van Gutt?
Iedereen heeft na de oorlog ermee te maken gehad, alle ouders en grootouders hebben het er over gehad in hun verhalen

Momenteel stijgt de prijs van het goud, moest ik het geld hebben ik kocht een kilootje, goud behoud zijn waarde in tegenstelling van de $ en € .

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

11 sep 2019, 11:44

Ik zou nu zeker geen goud kopen. Is overgewaardeerd.
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

11 sep 2019, 14:08

Archimedes schreef:
11 sep 2019, 11:44
Ik zou nu zeker geen goud kopen. Is overgewaardeerd.
Goud moest je 20 jaar geleden gekocht hebben maar toen wilde niemand het.Zelfs centrale bankiers hebben toen massaal goud buiten gekieperd aan bradeerprijzen.
Toen was het de moment om goud te kopen.

wd
Lid geworden op: 14 aug 2002, 14:20

16 sep 2019, 19:48

Oh wij moeten en kunnen ons geen zorgen maken over wat er in de toekomst met ons spaargeld zal gebeuren.Tegen dat wij iets van maatregelen zouden te weet komen hebben de groten der aarde allang gezorgd dat hun schaapjes binnen zijn.
Het schoonste voorbeeld van destijds bij de invoering van de Euro was dit

Montenegro was in die tijd nog één land met Servië . In het land werd het geld in een korte tijd steeds minder waard. Hyperinflatie noem je dat. Op 2 november 1999 voerde Montenegro de Duitse mark in, zal wel met toelating geweest zijn van Duitsland. Al hoewel dit land geen lid was van eurozone. In 2002 werd de euro ook in Montenegro ingevoerd, zonder verdrag af te sluiten. Dus het zou kunnen dat er in de periode 1999 en 2002 vanuit de verschillende lidstaten heel veel geld omgezet is geweest in DM die dan in 2002 automatisch euro's werden. De Elite zal hiervan wel op de hoogte geweest zijn.
Toen Duitsland op 1 januari 2002 overging op de euro, deed Montenegro de facto hetzelfde maar zonder overeenkomst met de EU.

Dus al de machtigen en vriendjes konden alvorens de Euro ingevoerd was hun groot kapitaal veilig stellen en zwart werd automatisch wit of niet?

hier staat dit stukje geschiedenis https://wikikids.nl/Duitse_mark

groeten
De dwarsliggers laten de treinen rechtdoor rijden.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

17 sep 2019, 00:04

petrol schreef:
11 sep 2019, 14:08
Archimedes schreef:
11 sep 2019, 11:44
Ik zou nu zeker geen goud kopen. Is overgewaardeerd.
Goud moest je 20 jaar geleden gekocht hebben maar toen wilde niemand het.Zelfs centrale bankiers hebben toen massaal goud buiten gekieperd aan bradeerprijzen.
Toen was het de moment om goud te kopen.

Is goud de laatste 50 jaren ooit serieus in waarde gedaald?
't Is maar dat een Louis Belge rond de 320 Bef kostte in 1960 en nu zo'n 255 Euro.
Een liter benzine kostte toen zo'n 7 Bef ... herinner het mij goed omdat mijn pa toeliet dat zijn zonen met zijn auto op stap gingen... MAAR ... "kadetten ... de tank is vol en als ge terug thuis komt is hij natuurlijk terug vol!". (Rover Saloon 1947 ... toen ge uw auto kon repareren met een stuk sparadrap, en enkele lucifers :) )