Mijn geld???

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

01 aug 2019, 11:25

Die maatregel (en da's geen beslissing van jouw bank) is er gekomen om de "zwarte" economie uit te schakelen.
Bovendien is het verboden om betalingen met cash uit te voeren van sommen groter dan 3.000 euro. Je kan dus in principe niks doen met zulke grote cash bedragen.
Bovendien is het veel veiliger om zulke bedragen gewoon over te schrijven.
Jouw woede is alzo waarschijnlijk ingegeven omdat jij ....
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

01 aug 2019, 12:13

Schoonzus en schoonbroer wilden hun salon en nog andere meubelen, gekocht voor hun verhuis van een huis naar een appartement cash betalen en dit werd toen al geweigerd (mocht niet). Ik spreek van 10 jaar geleden. Die hebben nogal wat gedaan. Naar de winkel gaan, Delhaize, colruyt, nog altijd cash betalen. En telkens gaan ze zo'n "beetje" cash afhalen aan het loket van hun bank. Als het moet alle dagen. Dan hebben ze een reden om buiten te komen. In de bank hebben ze al gezegd dat het moet gedaan zijn. Willen ze cash : aan de automaat afhalen.
Het is hun geld en de bank heeft niets te zeggen. Zo zijn ze.
En o ja, het zijn geen "oude" mensen : 69 en 67 jaar en alletwee gewerkt.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 aug 2019, 13:41

Teddy,
Vandaag was ik bij mijn bank en vroeg daar 5000€ cash....gaat niet meneer, de overheid wil weten waarom dat je dat nodig hebt!!!!
Tot 3000€ gaat wel en dan nog wat via de terminal aan het kantoor met een max van 1250€ per week.
Mijn geld???? Dieven zijn het, interest van 0.01 : GROTE DIEVEN
Als ze dan resultaten publiceren: Er zullen afvloeiingen moeten komen want we hebben maar een paar miljard winst! :evil: :evil: :evil:

Tot 3000€ gaat wel en dan nog wat via de terminal aan het kantoor met een max van 1250€ per week.
En die 1250 euro kun je laten verhogen naar 2500 euro per week indien je dat wenst maar hangt ook af van welke bankkaart

Standaardlimieten voor debetkaarten
Geldopnemingen aan een bankautomaat: € 650/dag per debetkaart
Betalingen en geldopnemingen aan een bankautomaat: € 2 500/week* per debetkaart

Ze houden wel rekening wat je dagelijks afhaalt
* een week = gecumuleerd bedrag aan geldopnemingen aan een bankautomaat en betalingen gedurende 7 opeenvolgende dagen d.w.z. de som van alle verrichtingen die 6 dagen voor de nieuwe verrichting werden uitgevoerd (bv. indien u een verrichting op dinsdag doet, dan wordt er rekening gehouden met de verrichtingen die sinds de woensdag voordien werden uitgevoerd).
Daar moet je wel rekening mee houden .

Ja dat is al heel poosje dat je niet meer mag afhalen dan 3000 euro of meer geld storten , anders betalen via overschrijving moeten ze wel aanvaarden . En als je 3000 euro wilt opvragen moet je eerst aanvragen .
Vind dat wel erg dat je met u eigen bemiddeling niet mag doen wat je wilt moet niet vragen wat inpakt dat ze hebben binnen de regering . Maar zij mogen wel door deuren en ramen smijten belastinggeld .Moet zijn geen verantwoording dan afleggen :mrgreen:

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

01 aug 2019, 14:05

Hoe lijm je dit aaneen.......?

Boven de 3.000€ cash maken ze er zo een circus van voor alles en nog wat, maar anderzijds mag je wel door de douane met 9.999€ cash zonder aan te geven.

https://financieel.infonu.nl/geld/12542 ... -reis.html

https://ondernemingsdatabank.indicator. ... R_EU110906
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

01 aug 2019, 14:10

Als je wil dat de wereld schoner wordt, dan is beginnen te vegen voor je eigen deur een heel goed begin.

Anders wordt het klagen en zagen en voor de rest foefelaré...
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 aug 2019, 15:42

Is dat nu zo erg met een bankcheque of overschrijving te betalen?
Als je daar problemen mee hebt zal he took wel van foefelaré zijn...
Sorry, ons moeder zei altijd dat ik n de hel zou geraken wegens kwaad vermoeden en lichtvaardig oordeel. :?

En die begrenzing is e rom veiligheidsredenen: stel je verliest je kaart en merkt het niet dadelijk of ze stelen je kaart, dan kan er ook niet meer afgehaald worden dan dat bedrag.
Hetgeen je wekelijks mag afhalen kan je zelf in stellen met je home banking.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 aug 2019, 17:17

Ik denk dat jouw moeder een wijze vrouw was :lol:
Maar ik denk ook wel dat je gelijkt hebt :!:

Wat die € 9999 betreft die kan je wel krijgen hoor, maar pas na bestelling en verantwoording.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 aug 2019, 17:46

Helena van Troje

Enige nadeel als een gewaarborgde cheque moet zijn moet je altijd via de bank gaan :)
Want de laatste tijd zijn ze daar niet zo happig meer naar als geen gewaarborgde cheque is .
Maar dat moet ieder voor zich uitmaken , daar kom ik niet intussen :wink:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

01 aug 2019, 18:03

Teddy

U echt niet druk in maken .
T'is de wet en wij kunnen maar volgen .
Maar t'is zoals je zegt we kunnen geen gebruik maken zoals we zelf willen , t'is niet fijn .
Maar de mensen gaan dat doen als zo verder gaat . Is al bank die nu geld vragen op geld te parkeren , bij zelfstandigen maar wie zegt dat niet naar privé klanten gaat .

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 aug 2019, 18:22

Kenners waarschuwen tijd om te verkopen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 aug 2019, 19:47

TeddyR schreef:
01 aug 2019, 17:50
De banken overwegen nu zelfs om die belachelijke 0.01 en 0.1"getrouwheidspremie?" af te schaffen....
maar ze hebben het echt goed voor met ons.
Dat dachten de grieken ook een paar jaar geleden. En dat er een nieuwe "bankencrisis" van komt daar kun je gif op innemen.
Dat ik mijn geld liever in huis heb dan op een bank is mijn goed recht en heeft niks met foefelare te maken.
Ik wil gewoon over mijn geld kunnen beschikken en het uitdelen aan wie ik wil zonder inmenging van "de staat"
Stel dat mijn geld een erfenis is geweest, dan heb ik er reeds genoeg op betaald niet? Nee ze vinden van niet want als iemand van de twee partners overlijd, mag je nog eens betalen...en owee als die ook sterft en er zijn kinderen, die kunnen nog eens afdokken aan al deze geldverslaafde regeringen die we in dit land hebben.
Jouw woede is alzo waarschijnlijk ingegeven omdat jij ....
Ja wat dan wel???foefelare? nee gewoon simpel boerenverstand en een grote portie misantropie.
Het zijn niet de banken die die regels opleggen, het is de staat die dat beslist. Banken hebben te luisteren naar en de regels op te volgen van de staat.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 aug 2019, 20:30

voorn schreef:
01 aug 2019, 18:22
Kenners waarschuwen tijd om te verkopen.
Je geld verkopen of wat? Nu ben ik niet meer mee.
Aandelen en dies meer misschien wel...als je die hebt.
Seffens krijgen we nog zoiets als na de oorlog. Hoe heette die mijnheer ook weer die iedereen zijn geld afnam.
Een groottante van mij was daar toch zo kwaad op.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

01 aug 2019, 21:26

Helena van Troje schreef:
01 aug 2019, 20:30
Seffens krijgen we nog zoiets als na de oorlog. Hoe heette die mijnheer ook weer die iedereen zijn geld afnam.
Een groottante van mij was daar toch zo kwaad op.
https://goldonomic.be/nieuws/item/operatie-gutt
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

01 aug 2019, 22:24

Merci voor het geheugenopfrissertje!
Ik kon er met geen mogelijkheden meer opkomen=> Alzheimer light of DOD de oude dag :? :wink:

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

02 aug 2019, 10:48

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/02 ... t-beurzen/

Bezorgdheid over nieuwe invoerheffingen van Trump kleurt beurzen rood
De opflakkerende handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China heeft ervoor gezorgd dat de Europese beurzen vanochtend met zware verliezen aan de dag zijn begonnen. De Bel20 staat zo'n 2 procent in het rood. En ook de beurzen van Parijs, Frankfurt en Amsterdam openden met verlies.

De Bel20, de index van belangrijkste aandelen van de Brusselse beurs, opende vanochtend ruim 2 procent in de min. Momenteel is er van herstel nog geen sprake. De grootste achteruitgang is er bij de aandelen van ING en Solvay.

Zoals voorn gisteren al vermelde hier op Forum .