Centjes krijgen uit den vreemde

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

29 nov 2019, 00:01

Wie verdient wel eens geld vanuit of verkoopt wel eens iets naar het buitenland?
Ik maak wel eens een strip of een tekening voor iemand ver weg. Totnutoe betaalde men mij daarvoor via Paypal.
Onlangs had ik daar een onprettige ervaring mee: mijn rekening werd gehackt en er werd een som vanaf gehaald. :o
De Paypalverzekering betaalde dat wel terug, maar leuk vond ik het toch niet. :x
Via de bank op m'n rekening laten zetten kost enorm veel geld: wel 12 € of zo. 8O
Nu vraag ik me af of er nog middelen zijn om je te laten betalen vanuit een ver land? En wat de goedkoopste (veilige) optie is?

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

29 nov 2019, 08:42

Sorry maar PayPal rekening gehakt, dan zal je wel eens iets misdaan hebben door op een link te klikken van uit bijvoorbeeld een link in een mail die je ontvangen heeft.
Als je iets wil doen of controleren moet je dat altijd via uw login op PayPal zelf doen.
Ik werk betaal en ontvang al meer dan 10 jaar via PayPal en heb nog nooit problemen gehad, trouwens dit is de enigste betrouwbare oplossing, de koper en verkoper word beschermd, als er iets mis is lossen zij dit op voor U,

Geld ontvangen of betalen naar een niet Europees land daar kunnen de transactie kosten oplopen tot meer dan 20 euro per transactie.

Dus ik zou toch opteren om verder te werken met PayPal en altijd via uw login te werken.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

29 nov 2019, 12:05

Je kan de verzendkosten, de bankkosten, de btw, de invoerrechten, enz … toch vooraf bijrekenen in jouw verkoopprijs :wink:

De kannibaal
Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25

29 nov 2019, 12:57

Cyper schreef:
29 nov 2019, 00:01
Wie verdient wel eens geld vanuit of verkoopt wel eens iets naar het buitenland?
Ik maak wel eens een strip of een tekening voor iemand ver weg. Totnutoe betaalde men mij daarvoor via Paypal.
Onlangs had ik daar een onprettige ervaring mee: mijn rekening werd gehackt en er werd een som vanaf gehaald. :o
De Paypalverzekering betaalde dat wel terug, maar leuk vond ik het toch niet. :x
Via de bank op m'n rekening laten zetten kost enorm veel geld: wel 12 € of zo. 8O
Nu vraag ik me af of er nog middelen zijn om je te laten betalen vanuit een ver land? En wat de goedkoopste (veilige) optie is?
Als het U kan troosten, U bent niet de enigste. Jaren geleden heb ik in Duitsland eens een betaling gedaan met PayPal, zuivere horror. Klacht neergelegd bij PayPal, bevestigden dat het ging om een gehackt account, maar 3 maal helaas, zij konden niks doen. Ik moest dan maar een klacht neerleggen bij de privacy commissie, één grote lijdensweg zonder einde. Klacht ingediend bij de Duitse firma, Ja mijnheer, wij weten dat sommige klanten problemen ondervinden, maar de betalingen via PayPal verlopen voor ons altijd vlekkeloos; met andere woorden ....go to hell. Heb uiteindelijk een hardware firewall moet installeren, maar na 5 jaar worden er nog steeds pogingen ondernomen om binnen te komen. De les " Betaal nooit met PayPal."

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

29 nov 2019, 23:05

Tja, ik voel met je mee. Ik herken de phising mails van een kilometer op afstand, en ze gaan onmiddellijk in de vuilbak. Ik klik daar NOOIT op. Ik krijg er zo wel tien per dag, van alle mogelijke kanten... om nog maar te zwijgen van de telefoontjes van "hello sir, this is Microsoft calling, there is something wrong with your computer..." :roll: Maar ik ga daar dus nooitvanzeleven op in, hoor.
En toch kan het gebeuren. Hoe die pipo's het doen weet ik niet, en de Paypal-medewerker die me te woord stond over de telefoon toen ik het vertelde was vriendelijke en zei ook "niemand weet precies hoé ze het doen, maar het gebeurt nu eenmaal van tijd tot tijd tóch."
het is in elk geval hoedanook geen prettige ervaring, zelfs als de Paypal verzekering tussenkomt.
Je kunt natuurlijk ook op straat overvallen en bestolen worden (althans, in België toch niet zo vaak als in sommige plekken op de wereld), maar ik vraag me toch af of die veiligheid zoveel geld waard is. Bij mijn bank 12 €. Bij wat Benq zegt 20€... als ik dan 20 € verdien met een tekeningetje heb ik dat dan zogezegd voor de helft voor de bank gemaakt... pfff.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

01 dec 2019, 08:25

Ik blijf erbij dat PayPal echt veilig is.
De meeste waaronder denk ik De kannibaal (ik kan ook verkeerd zijn maar dit betwijfel ik) hebben op de link geklikt van de verkoper zelf, dan word je omgeleid via een weblink naar waar…………….. .
Als ik iets koop en wil betalen met PayPal betaal ik altijd via mijn login op PayPal zelf en niet via de link die de verkoper aanbied.
Als je iets koopt vraag dan aan de verkoper zijn PayPal adres, dit is altijd een mail adres, ga dan naar uw PayPal account login en betaal dan aan dit mail adres het bedrag met als mededeling uw order nummer.
Als je het zo doet ben je altijd gedekt (niet letterlijk nemen) door PayPal.
Betaal je door op een link te klikken van de verkoper dan kan PayPal moeilijk doen wat terecht is.
uitgezonderd als je iets koopt via eBay dan ben je ook veilig.

Dus wat De kannibaal zegt:
De les “ Betaal nooit met PayPal.”
Dat is dikke zever want de fout lag mogelijk bij hemzelf.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

01 dec 2019, 15:44

Maar ik gebruik Paypal niet om te kopen, Benq, maar om te VERkopen, allee, om mijn honorarium te ontvangen. Dus de tegenovergestelde richting... dat speelt zich sowieso helemaal af op de Paypal rekening, ik hoef nergens anders op te klikken.
Kopen doe ik met mijn kredietkaart. Met Paypal heb ik nog nooit iets gekocht.

Ik kreeg opeens bericht dat er een grote som geld van mijn rekening afgehaald was, terwijl ik helemaal niks gedaan had. Out of the blue, zogezegd... Ik belde naar Paypal en ze controleerden het en zagen dat het een vreemd adres was. Duidelijk frauduleus. Ze hebben het onderzocht en terugbetaald, maar hoedanook is die dief met zijn streek weggekomen. En dat is geen fijn idee.

Dus nu vroeg ik me af of er ergens een bank was, waar je internationale betalingen kon doen zonder dat het je duur te staan kwam. Tot nutoe is de Postbank de goedkoopste, maar dat is toch nog 5€ per betaling. Zou het ergens nog goedkoper kunnen?
Is wat ik aan het vragen was...