De beurzen !

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 mar 2020, 10:45

Laat het duidelijk zijn ik ken niks van de beurs !

Nu in elke nieuws bericht begint men met de beurs daalt en bloed rood.

Wat heeft dit nut voor de doorsnee burger, ik vraag me dit al zeer veel jaren af.

Ik heb niks van beurs producten en zo een heisa er rond ???
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

16 mar 2020, 11:00

Inderdaad Lowie, de beurzen staan rood maar eens alles gedaan is gaan die terug naar boven. Je moet alleen geduld hebben. Het is een algemene wet van de beursgang : eerst stijgen, dan vallen en terug herrijzen.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

16 mar 2020, 17:10

denlowie schreef:
16 mar 2020, 10:45
Wat heeft dit nut voor de doorsnee burger, ik vraag me dit al zeer veel jaren af.
Simpel: omdat er doorsnee burgers zijn die graag willen weten hoe het staat met de beleggingsproducten die ze hebben aangekocht.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

16 mar 2020, 17:44

Paniek op de beurzen, het mooiste wat er is.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 mar 2020, 19:56

O K
Ik heb daar nooit belegd, ik investeerde mijn verdiend geld in mij zaak, dus geen beurs producten voor mij.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

16 mar 2020, 20:21

Karel De Gucht zit dezer dagen op het puntje van zijn stoel.
Ondank is 's werelds loon

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

18 mar 2020, 06:05

In de VS plannen om met helikoptergeld de economie te redden.
https://kanaalz.knack.be/nieuws/amerika ... 78017.html

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

18 mar 2020, 12:38

petrol schreef:
18 mar 2020, 06:05
In de VS plannen om met helikoptergeld de economie te redden.
https://kanaalz.knack.be/nieuws/amerika ... 78017.html
Allemaal goed en wel.
Maar als ge de voorbije dagen de verslaafden in rijen hebt zien aanschuiven voor de Hollandse wietshops, besef dan dat ge met dat belastinggeld ook volop de onderkant van de samenleving zijt aan t sponsoren.
Die gaat naar de winkel hollen voor sigaretten, alcohol, wiet. En op straat illegaal en straffer spul aanschaffen.
En dan worden ze sneller ziek dan de mensen die gezond proberen te leven, en dan overbelasten ze de ziekenhuizen. Waar ze gratis (lees op uw kosten) verzorgd worden, want ze hebben immers geen nagel om aan hun gat te krabben.
Dat die onderlaag bestaat, dat hoort nu eenmaal bij de samensterving, maar ze mogen wel eens wat harder aangepakt worden.
We hoeven niet toe te zien hoe ze de rest economisch stokken in de wielen steken.
Ondank is 's werelds loon

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

19 mar 2020, 06:04

maior domus schreef:
18 mar 2020, 12:38
petrol schreef:
18 mar 2020, 06:05
In de VS plannen om met helikoptergeld de economie te redden.
https://kanaalz.knack.be/nieuws/amerika ... 78017.html
Allemaal goed en wel.
Maar als ge de voorbije dagen de verslaafden in rijen hebt zien aanschuiven voor de Hollandse wietshops, besef dan dat ge met dat belastinggeld ook volop de onderkant van de samenleving zijt aan t sponsoren.
Die gaat naar de winkel hollen voor sigaretten, alcohol, wiet. En op straat illegaal en straffer spul aanschaffen.
En dan worden ze sneller ziek dan de mensen die gezond proberen te leven, en dan overbelasten ze de ziekenhuizen. Waar ze gratis (lees op uw kosten) verzorgd worden, want ze hebben immers geen nagel om aan hun gat te krabben.
Dat die onderlaag bestaat, dat hoort nu eenmaal bij de samensterving, maar ze mogen wel eens wat harder aangepakt worden.
We hoeven niet toe te zien hoe ze de rest economisch stokken in de wielen steken.
Dat velen met een cheque van 1000 $ stommiteiten gaan doen is zeker.Velen gaan hem niet gebruiken voor wat hij echt zou moeten dienen.Dat is explosief spul voor de onderkant van de samenleving.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

23 mar 2020, 06:41

WASHINGTON (AFN/BLOOMBERG) - De Amerikaanse president Donald Trump en leiders van het Congres zijn dicht bij een akkoord over steunmaatregelen tegen de economische klap van het nieuwe coronavirus. Het steunpakket heeft volgens economisch adviseur Larry Kudlow een omvang van 2 biljoen dollar.

Trump liet na overleg met de leiders van de Republikeinen en Democraten in de Senaat weten dat de maatregelen bedrijven en werknemers moeten ondersteunen. Het pakket omvat tussen de 1,3 biljoen en 1,4 biljoen dollar aan overheidsuitgaven. Aangevuld met noodleningen komt het totaal op 2 biljoen dollar, meldde Kudlow. "Het wordt ongeveer 10 procent van het bruto binnenlands product", zei hij

Daarmee bereidt de Amerikaanse regering veel omvangrijkere steun voor dan de noodmaatregelen die in oktober 2008 ingingen, toen de financiële crisis een hoogtepunt bereikte. Omgerekend naar de huidige wisselkoersen had dat pakket een omvang van 841 miljard dollar.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

25 mar 2020, 03:21

Beste dag op Wall Street sinds 1933

De aandelenbeurzen in New York zijn dinsdag met flinke winsten gesloten, in navolging van de Europese.

De Dow Jones-index won bijna 11 procent, wat de sterkste stijging op een handelsdag is sinds 1933.

Beleggers kijken uit naar een historisch noodpakket waarover in de Amerikaanse Senaat een akkoord moet worden gevonden.

johangel
Lid geworden op: 29 feb 2008, 21:19

25 mar 2020, 23:25

@den lowie: uw café is dicht zeker

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

27 mar 2020, 03:23

Dow Jones spurt op drie dagen tijd kwart hoger

Wall Street zette voor de derde dag op rij zijn remonte voort: de Dow Jones koerste 6,2 procent hoger naar 22.523 punten, wat de winst sinds het dieptepunt tijdens de sessie op maandag - 18.213 punten - tot 24 procent doet oplopen.

Een uitzonderlijk televisie-optreden van Fed-voorzitter Jerome Powell gaf beleggers duidelijk vertrouwen dat de centrale bank agressief geld zal blijven pompen om de economie te stutten. 'We gaan niet zonder ammunitie vallen', zo verzekerde hij. Een cruciale zin die Wall Street ondersteunde, en dat ondanks dramatisch nieuws over de jobmarkt.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2020, 11:20

De beurzen sterk omhoog, maar toch blijft de 'schrik-barometer' (de Vix) op héél hoog niveau en zakt die niet eens. Dat wil zeggen dat men er nog niet gerust in is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

02 apr 2020, 06:17

‘Be greedy when others are fearful’ .