belasting teruggave

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

23 mar 2020, 22:46

Oeps je hebt me niet helemaal begrepen Wanton, ik weet ook wel dat er niets is om effectief opcentiemen op te bereken maar ik zie het toch iets anders.

Omwille van welke redenen dan ook trekken beide partners van de federale staat elk een bedrag terug. Akkoord?

Ons belastingstelsel zit nu zo in elkaar dat er ook nog gewestelijke en gemeentelijke lasten dienen betaald.
Het is toch "eerlijker" om die bijkomende belastingen ook te verdelen tussen beiden.
Waarom niet elk de helft? Of toch in verhouding met de bedragen die ze terug trekken?

Wat er ook van is Dummy2 is ergens aan begonnen waarvan ik hoop dat hij er geen spijt van krijgt :wink:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

24 mar 2020, 08:08

Is waar, ET. Bij wettelijk samenwonenden en gehuwden wordt de belasting gevestigd op de 'gemeenschap', ttz. solidair op beiden.
Maar als dummy en zijn partner afzonderlijke rekeningen willen , om welke reden dan ook, is het zoals ik vermeld. Zo is het resultaat ook als er aparte aangifte zou gebeuren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

dummy 2
Lid geworden op: 20 mar 2020, 11:53

24 mar 2020, 09:18

Beste forumleden,
Ik dacht dat er een eenvoudige rekenkundige oplossing zou zijn maar het blijkt toch niet zo eenvoudig.
E.T. ik wist niet dat dit onderwerp een discussie zou teweeg brengen, maar maak je geen zorgen wij volgen beide de reactie van de forumleden maar er is geen geschil tussen ons betreft de verdeling.
Dank aan allen.
Dummy .

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

24 mar 2020, 17:57

Twijfel niet aan de uitleg van Wanton, want dat is de enige juiste!!

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 mar 2020, 18:18

Natuurlijk heeft Wanton gelijk, daar gaat het in deze niet eens om MAAR ik gaf gehoor aan Dummy2 zijn oorspronkelijk vraag :wink:
dummy 2 schreef:
20 mar 2020, 12:14
... wil ik de belasting teruggave splitsen in mijn deel en mijn vriendin haar deel ...
Een afzonderlijke aangifte en de gevolgen daarvan zijn pas later aanbod gekomen.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

24 mar 2020, 20:00

Ook akkoord , maar zal de vraagsteller toch eerst maatregelen moeten nemen.
Hij krijgt nu 1 aangifte brief( en het is toch niet zo moeilijk om dat uit te pluizen)
Wil hij er twee? Dan moet hij naar de bevoegde diensten om zijn samenleving met vriendin anders te laten maken.