Geld storten

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

24 nov 2020, 10:43

Kan ik als niet klant geld storten in automaat andere bank en zo op mijn rekening zetten

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 nov 2020, 12:11

Je kan enkel geld storten in een automaat als je een rekening hebt als klant bij die bank.

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

24 nov 2020, 12:12

Dat zou de perfecte manier zijn om zwart geld wit te wassen.
Je begrijpt dan al onmiddellijk dat dat niet zal kunnen.
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 nov 2020, 12:18

Elk briefje wat je in die "schuif" steekt wordt geteld. Het totaal bedrag komt op je rekening en is dus gekend.
Bij vermoeden van fraude zal je ELKE storting moeten verantwoorden.
Zwart geld wit wassen is echt niet zo eenvoudig.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

24 nov 2020, 12:27

E.T.

Als je GEEN rekening hebt bij die bank waar moet hij het op storten??, je moet als je geld in stopt aangeven op welke rekening je het wil, dus de rekening van die andere bank zal er zich niet op het scherm bevinden;

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

24 nov 2020, 12:39

Geld afhalen kan toch ook op een andere automaat en gaat van mijn bank
Bij storten gebruik ik ook mijn bankkaart en zou naar mijn bank gaan
Misschien met wat kosten
Maar zou toch kunnen
Ik haal af
En ik stort bij een andere bank eigenlijk geen verschil denk ik

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 nov 2020, 16:52

Moet je vaker cash binnenbrengen en kan dat niet onmiddellijk bij je eigen bank neem dan een rekening waar het in de buurt wel kan en schrijf het bedrag over :roll:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Archimedes
Lid geworden op: 11 aug 2012, 08:10

24 nov 2020, 17:34

De vraag was om geld te storten bij een bank waar je GEEN klant bent.
Dat kan niet want elke bank is verplicht om zijn klanten te kennen: vandaar dat je je paswoord dient te tonen om een rekening te openen.
Het is zelfs nog straffer: stel dat je klant bent bij bank ABC in jouw gemeente. Nu ben je even weg van huis en je gaat binnen bij een bank ABC maar in een andere gemeente dan de jouwe. Stap daar maar een keer binnen met cash om die te storten op jouw rekening bij bank ABC. Je zal merken wat een rompslomp dat geeft, als het al wordt aanvaardt.
Of jouw echtgenote heeft een rekening [b]zonder dat jij een volmacht hebt.[/b] Je stapt met cash binnen om dat geld op de rekening van jouw echtgenote te zetten = no way, wordt niet aanvaardt !
Geld maakt niet gelukkig, maar als je er veel hebt, is het wel gemakkelijk.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

24 nov 2020, 18:12

Archimedes schreef:
24 nov 2020, 17:34
De vraag was om geld te storten bij een bank waar je GEEN klant bent.
Dat kan niet want elke bank is verplicht om zijn klanten te kennen: vandaar dat je je paswoord dient te tonen om een rekening te openen.
Het is zelfs nog straffer: stel dat je klant bent bij bank ABC in jouw gemeente. Nu ben je even weg van huis en je gaat binnen bij een bank ABC maar in een andere gemeente dan de jouwe. Stap daar maar een keer binnen met cash om die te storten op jouw rekening bij bank ABC. Je zal merken wat een rompslomp dat geeft, als het al wordt aanvaardt.
Of jouw echtgenote heeft een rekening zonder dat jij een volmacht hebt. Je stapt met cash binnen om dat geld op de rekening van jouw echtgenote te zetten = no way, wordt niet aanvaardt !
Dat laatste is een feit, wordt totaal niet meer aanvaard én dit is reeds meer dan 10 jaar het geval. Dan zegt men gewoon dat het maar moet overgeschreven worden naar de rekening van je echtgenote. Het geld (cash) mag enkel en alleen op je eigen rekening gestort worden.

nete
Lid geworden op: 30 apr 2006, 09:50
Locatie: Lochristi, België

25 dec 2020, 01:54

Oplossing: Hello Bank rekening: dan kan je in een BNP fortis kantoor je geld kosteloos op je rekening zetten aan een automaat.