Dure kerstbomen

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

29 nov 2020, 11:50

Vorige week hebben wij een kerstboom gaan kopen in het tuincentrum waar wij die meestal aanschaffen.
Wij zijn eventjes geschrokken van de prijs, nl. het dubbele van vorig jaar, en dat voor dezelfde soort en van dezelfde hoogtecategorie.
Ik denk toch niet dat er nu plots weinig kerstbomen zijn, zeker niet te zien aan het aanbod in het tuincentrum.
Waarschijnlijk nemen de verkopers nu extra winst, door de hele heisa van het coronavirus ?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

29 nov 2020, 12:07

ge moet daar niet aan twijfelen , elk moment zullen ze benutten om hun verlies min of meer goed te maken.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

29 nov 2020, 12:30

Waarom een echte kerstboom? Om enkele weken te zetten én dan te verbranden, zo een verkwisting. Wij hebben gekozen voor een nepboom én die gaat al bijna 25 jaar mee. Oké 't is plastiek maar die wordt maar één keer aangemaakt én zo lang gebruikt.
Men wil geen dieren eten maar zo maar kerstbomen kwistig verbruiken om ze nadien allemaal op een hoop te gooien vind ik al even erg. Ook in een kerstboom zit leven, mag ook geëerbiedigd worden vind ik.

elvee
Lid geworden op: 06 okt 2010, 17:32

13 dec 2020, 13:43

Prima Vera,
Onze kerstboom wordt niet verbrand. Hij wordt in januari opgehaald door de opdrachthoudende instantie voor duurzaam afvalbeheer voor onze regio, en wordt dan verhakseld en verder gerecycleerd.
Na gezorgd te hebben voor sfeer en gezelligheid, kent hij nog een milieuvriendelijk vervolg. Niet helemaal negatief dus ...