Betaalkaart in het buitenland

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

20 dec 2020, 08:28

Goedemorgen , even een vraag , kan ik met mijn debet kaart (gewone bankkaart ) in het buitenland ook geld afhalen of is dat alleen mogelijk met de creditkaart ( master/visakaart )
Je kan er blijkbaar mee betalen in winkels , zo schijnt het .

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

20 dec 2020, 10:31

sandorgw schreef:
20 dec 2020, 08:28
Goedemorgen , even een vraag , kan ik met mijn debet kaart (gewone bankkaart ) in het buitenland ook geld afhalen of is dat alleen mogelijk met de creditkaart ( master/visakaart )
Je kan er blijkbaar mee betalen in winkels , zo schijnt het .
Of het overal kan weet ik niet, in Duitsland in elk geval wel. Wij gaan daar ( tot voor coronabeperkingen) geregeld winkelen en hebben er ook al eens geld afgehaald. En dat lukte perfect met onze kaart bancontact/mister cash/maestro

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 dec 2020, 10:38

Misschien eens informeren bij je bankinstelling:

Voor Belfius is dit:

Afbeelding

sandorgw
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:02
Locatie: kortrijk

21 dec 2020, 07:28

Ik heb dat ook gedaan en op de site spreken ze enkel over "betalen" en hetgeen ik zou willen weten gaat over "geld afhalen" aan een automaat.
Iedereen bedankt voor de hulp tot wederhoren .

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

21 dec 2020, 08:39

sandorgw schreef:
21 dec 2020, 07:28
Ik heb dat ook gedaan en op de site spreken ze enkel over "betalen" en hetgeen ik zou willen weten gaat over "geld afhalen" aan een automaat.
Iedereen bedankt voor de hulp tot wederhoren .
Je kan zeker geld afhalen met uw bankkaart aan een buitenlandse automaat, heb dit al in Echternach gedaan, maar led wel op dit kost geld en dit kan hoog oplopen.

Een goede raad doe dit altijd in een bank instelling en tijdens de opening uren.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 dec 2020, 09:25

sandorgw schreef:
Ik heb dat ook gedaan en op de site spreken ze enkel over "betalen" en hetgeen ik zou willen weten gaat over "geld afhalen" aan een automaat.
Iedereen bedankt voor de hulp tot wederhoren .
De kosten van de betaalkaarten in het buitenland:

Kredietkaart of debetkaart : wat is het verschil?

Vooreerst een kleine uitleg. Er bestaan twee types betaalkaarten:

- met een kredietkaart kunt u aankopen verrichten of geld afhalen. De betaling ervan zal u op het einde van de maand verrekend worden. U geniet dus een “krediet” tijdens deze periode. Het maximumbedrag van uw krediet is echter beperkt.
- met een debetkaart (bvb. de Maestrokaart) kunt u eveneens aankopen verrichten of geld afhalen, maar uw rekening zal meteen gedebiteerd worden. Sommige debetkaarten laten geen negatief saldo toe.

https://blog.europ-assistance.be/nl/kos ... uitenland/

(Website van 20/02/2020 en bij mijn weten ook nog niks verandert)