online overschrijving

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

20 dec 2020, 17:16

Wanneer ik online een bestelling wil betalen met een maestro bank contact kaart van een bepaalde bank naar een buitenlandse rekening
word dit door de bank geweigerd, en dit met de juiste gegevens te hebben vermeld, dit was in het verleden
geen probleem ,wanneer ik dit doe met de kaart van een andere bank lukt het wel
heb de betreffende bank voor aangesproken daar kent men het probleem niet
men ging het onderzoeken maar tot op heden nog niets van gehoord ,zal ook niets van komen
(niets aan te verdienen he) wat kan hier het probleem zijn
alvast bedankt voor de reactie

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 dec 2020, 17:34

Waarschijnlijk is dat ook iets dat in de software moet aangevinkt worden door jou.
Bij mijn bank moet ik dan naar de afdeling kaarten gaan en daar de toestemming voor dat soort acties aanzetten.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 dec 2020, 19:08

suske2 schreef:
Wanneer ik online een bestelling wil betalen met een maestro bank contact kaart van een bepaalde bank naar een buitenlandse rekening
word dit door de bank geweigerd, en dit met de juiste gegevens te hebben vermeld, dit was in het verleden
geen probleem ,wanneer ik dit doe met de kaart van een andere bank lukt het wel
heb de betreffende bank voor aangesproken daar kent men het probleem niet
men ging het onderzoeken maar tot op heden nog niets van gehoord ,zal ook niets van komen
(niets aan te verdienen he) wat kan hier het probleem zijn
alvast bedankt voor de reactie
Heb dat voorgehad met een overschrijving naar Nederland door Belfius.
Bij de uit de voeren overschrijving staat als begunstigde automatisch België. Door hier op te klikken kan men het land van de begunstigde selecteren en het probleem was opgelost.
Dit via online-betaling via mijn Ipad en dit bij Belfius.
Ik weet niet bij welke bankinstelling u bent maar op de pc ( laptop ) kan men ook de landen selecteren waarvoor men betalingen online wil uitvoeren.

suske2
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:10

23 dec 2020, 10:29

Bedankt dicksy,
ga het onthouden voor de volgende overschrijving
misschien doe ik het hier wel fout, hoewel nogal buitenlandse overschrijvingen gedaan zonder probleem
(is dezelfde bank)
suske

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

23 dec 2020, 15:25

Heb dit ook voorgehad , een tijd geleden. Ik moest gewoon aan de bank mijn Smartphone nummer doorgeven en volgende keer was alles OK . Bij de betalingsopdracht kwam voor bevestiging een codenummer op mijn phone en eens dat doorgegeven was de betaling OK. Niet bij allemaal , maar bij sommige aankopen op het net komt deze procedure voor.