Argenta en gratis rekening en VME

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

19 feb 2021, 00:44

Ik beheer(en ben zogezegd de syndicus) de rekening van de algemene lasten van de VME(vereniging mede-eigenaars en is officieel een soort vennootschap met een handelsregister maar niet met een BTW nummer ) in het gebouw waar ik woon, ik ben de zogezegde syndicus, toen ik dat overnam(2014)heb ik het geld overgezet van de vorige bank naar Argenta omdat er daar en gratis rekening was die op naam van de VME kon staan.

Nu heeft Argenta beslist dat alle VME's ook maandelijks een iets meer dan 3€ moeten betalen als onkosten.

Heb dit aangekaart op de klantendienst en daar zegden ze leuk "maar een VME is toch een vennootschap en die maken toch winst" 8O 8O 8O

Na wat heen en weer gediscuteerd te hebben begreep de persoon aan de andere kant dat een VME "geen winst maakt" en dat dit de fondsen beheerd van de maandelijkse lasten en heb nu een officiële brief ontvangen van Argenta dat alle VME's toch maandelijks moeten betalen voor het houden van hun rekening en geen recht hebben op een gratis rekening daar dit een vennootschapsvorm is.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 feb 2021, 09:20

Rekening sluiten en overgaan naar een gratis bank, bv. Keytrade.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

19 feb 2021, 11:13

Janieburton : vennootschapsvorm is ,

Dan ga je overal kosten betalen .

Zou een proberen wat Wil zegt , kun je nog stappen ondernemen .
Maar de bankkosten zijn enorm gestegen overal .

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 feb 2021, 11:31

janieburton schreef:
19 feb 2021, 00:44
Ik beheer(en ben zogezegd de syndicus) de rekening van de algemene lasten van de VME(vereniging mede-eigenaars en is officieel een soort vennootschap met een handelsregister maar niet met een BTW nummer ) in het gebouw waar ik woon, ik ben de zogezegde syndicus, toen ik dat overnam(2014)heb ik het geld overgezet van de vorige bank naar Argenta omdat er daar en gratis rekening was die op naam van de VME kon staan.

Nu heeft Argenta beslist dat alle VME's ook maandelijks een iets meer dan 3€ moeten betalen als onkosten.

Heb dit aangekaart op de klantendienst en daar zegden ze leuk "maar een VME is toch een vennootschap en die maken toch winst" 8O 8O 8O

Na wat heen en weer gediscuteerd te hebben begreep de persoon aan de andere kant dat een VME "geen winst maakt" en dat dit de fondsen beheerd van de maandelijkse lasten en heb nu een officiële brief ontvangen van Argenta dat alle VME's toch maandelijks moeten betalen voor het houden van hun rekening en geen recht hebben op een gratis rekening daar dit een vennootschapsvorm is.
Ben je voor de rest tevreden bij Argenta? Wel blijf daar dan. Tenslotte die 3 eur gaat gewoon mee in de onkosten! Deel die 3 eur door al de eigenaars én dan zijn het peanuts. Tenslotte je verzekering die je als syndicus dient aan te gaan is toch ook voor de onkostenrekening? Waarom die 3 eur dan niet?

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

19 feb 2021, 18:23

zoals voorgesteld is, dient een VME beschouwd te worden als een feitelijke vereniging. En die betalen die kosten. Ik heb het ook ondervonden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

petrol
Lid geworden op: 29 jan 2018, 08:06

20 feb 2021, 04:55

Nu de bankiers praktisch geen rente inkomsten meer hebben door de ultra lage rentes,wordt het pluimen van hun cliënteel prioriteit nummer een,om alzo hun winsten op peil te houden.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

20 feb 2021, 06:44

petrol schreef:
20 feb 2021, 04:55
Nu de bankiers praktisch geen rente inkomsten meer hebben door de ultra lage rentes,wordt het pluimen van hun cliënteel prioriteit nummer een,om alzo hun winsten op peil te houden.
Meerdere banken hebben al ettelijke filialen gesloten.
Voorheen was er door sommigen ook al beslist,
dat men extra moet betalen om cash geld aan een automaat op te nemen.
De bank waar ik al jaren klant ben liet weten, dat ze vanaf 1 april (neen = geen grap !)
de automaten waar men uittreksels kan afdrukken gaat verwijderen.
Of men dan in zo'n onbemand kantoor nog overschrijvingen kan doen is niet duidelijk.
Tja, een bank is nu eenmaal geen liefdadigheidsinstelling.
MAAR....toen enkele banken fout hadden gegokt op de imploderende huizenmarkt in de USA,
werd er wel met "ons" belastinggeld bijgesprongen om hen boven water te houden.
En voor wie DEXIA zou vergeten zijn...
ZIE o.a.
https://trends.knack.be/economie/bedrij ... 34931.html