Geldigheid voorschot

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

07 mar 2021, 11:34

Mijn vraag is : hoelang blijft een betaald voorschot geldig.

Ik heb jaren geleden een voorschot betaald aan een winkel voor een product in voorbestelling.

Door omstandigheden was ik vergeten dat ik een voorschot heb betaald en heb ik daardoor ook het product niet aangekocht.

Nu bij opruimen van bankdocumenten heb ik de bewijzen van mijn voorschot terug gevonden en heb ik de winkelier een brief gezonden, ondertussen meer dan 6 maanden geleden, met het bewijs van voorschot en de vraag wat het saldo is dat ik moet betalen om het product alsnog aan te kopen (het product is nog steeds verkrijgbaar) maar tot op heden heb ik nog steeds geen antwoord ontvangen.

De verkoper heeft ook nooit het voorschot terug gestort.

Voor ik mij persoonlijk naar de winkel wil gaan ( de winkel ligt aan de andere kant van het land, daarom mijn brief) wil ik weten hoelang een voorschot voor een product in voorbestelling geldig blijft.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

08 mar 2021, 07:30

Hopelijk is het bewijs dat ge verstuurd hebt een copy want anders heb je geen bewijs meer Hebt ge geen bericht gehad toen het product terug in voorraad was?

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

08 mar 2021, 09:48

Als dat jaren is geleden ?
Kweet niet of je dan nog in aanmerking komt .
Normaal moet je zoiets binnen de maand melden
Als product wat je hebt aangekocht niet op voorraad is (is de firma verplicht van terug te storten
binnen de dertig dagen ) ? .

Hoop voor jou dat ze reageren maar als je al zes maand wacht op antwoord bewijst genoeg .
Kunnen dat niet meer opzoeken alles moet binnen jaar verwerkt worden .
Nogmaals als ze van goede wil zijn .