CM terugbetalingen

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

01 aug 2021, 11:10

Meer en meer gebeuren terugbetalingen volledig papierloos. Heb je toch een papieren doktersbriefje, stop het dan in een CM-brievenbus. CM zorgt voor de administratieve afhandeling: we voeren de nodige controles uit en storten de terugbetaling op je rekening......
Er zijn dokters die papierloos werken en er zijn er die dat niet doen.
De wachttijd voor terug betaling als je de cm-brievenbus gebruikt is al "opgelopen" tot minstens 3 weken...dus hou het "in de gaten" ...maak desnoods een kopie van je doktersbriefjes.
Maanden geleden was de vertraging (toen 2 weken) te wijten aan een nieuw software programma (stond op de site van cm) maar deze "mededeling" is nu verdwenen. Het zal nu wel te wijten zijn aan de "vakantie" ....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 aug 2021, 15:11

Bij CM is het altijd wel één of andere reden maar het is al jaren dat de wachttijden oplopen én 3 weken is iets van niets.
Aanvraag voor kinesiterapie is ondertussen al dik 4 weken onderweg én nog steeds geen antwoord.

Seppe123
Lid geworden op: 05 jan 2015, 10:53

01 aug 2021, 17:17

En hoe zit het nu met de digitalisering? Als je via de post een ziekte aangaf en je was te laat, dan was je ziekte-uitkering kwijt. Geen begrip voor mensen die wegens ziekte niet aan een postbus geraakten, heel erg voor alleenstaanden. Mag je dit nu al via mail regelen?
Ook aan de telefoon en in kantoor heel onvriendelijke mensen. Dit was vroeger zeker beter.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 aug 2021, 20:32

Prima Vera schreef:
01 aug 2021, 15:11
Aanvraag voor kinesiterapie is ondertussen al dik 4 weken onderweg én nog steeds geen antwoord.
Het komt altijd wel in orde maar je moet inderdaad wel geduld hebben! Mijn aanvraag voor implantaten aan de dienst medische beslissingen heeft maar liefst 4 maanden geduurd voor ik daar een akkoord over had.
Kine voor e-pathologie is ook 2 maanden onderweg geweest. Ondertussen had ik al 30 beurten gehad!
Ik vind dat de vertragingen er vooral zijn sinds de mensen van thuis werken.

wanton
Lid geworden op: 22 feb 2006, 18:51
Locatie: HEIST , bij-den-Berg

01 aug 2021, 23:28

Als ik naar de dokter op raadpleging ga, staat de terugbetaling binnen 48 uur op mijn rekening. Ik moet daar zelf niets voor doen.
Ah ja, is niet CM.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

02 aug 2021, 07:21

Ik ben ook niet bij CM maar ik heb alleen briefjes als ik naar de tandarts ben geweest en die worden binnen enkele dagen terugbetaald Al mijn aanvragen en vergunningen doet mijn huisdokter

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 aug 2021, 10:22

MyriamC schreef:
01 aug 2021, 20:32
Prima Vera schreef:
01 aug 2021, 15:11
Aanvraag voor kinesiterapie is ondertussen al dik 4 weken onderweg én nog steeds geen antwoord.
Het komt altijd wel in orde maar je moet inderdaad wel geduld hebben! Mijn aanvraag voor implantaten aan de dienst medische beslissingen heeft maar liefst 4 maanden geduurd voor ik daar een akkoord over had.
Kine voor e-pathologie is ook 2 maanden onderweg geweest. Ondertussen had ik al 30 beurten gehad!
Ik vind dat de vertragingen er vooral zijn sinds de mensen van thuis werken.
Dat laatste zal er zeker toe doen hoor, twijfel ik ook niet aan. Maar ze claimen dat alles automatisch gaat én toch zijn de wachttijden verdrievoudigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 aug 2021, 10:23

wanton schreef:
01 aug 2021, 23:28
Als ik naar de dokter op raadpleging ga, staat de terugbetaling binnen 48 uur op mijn rekening. Ik moet daar zelf niets voor doen.
Ah ja, is niet CM.
Wij moeten (althans mijn man) enkel de opleg van 4 eur betalen én ik zelf totaal niets opleggen (diabeet).

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

02 aug 2021, 15:10

Prima Vera schreef:
02 aug 2021, 10:23
Wij moeten (althans mijn man) enkel de opleg van 4 eur betalen én ik zelf totaal niets opleggen (diabeet).
Dat is bij ons op de boerenbuiten nog niet ingeburgerd.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

02 aug 2021, 17:11

"Dat is bij ons op de boerenbuiten nog niet ingeburgerd." Mijn huisdokter heeft het druk er is een patienten stop. Alleen het remgeld betalen zou voor zijn praktijk een "magneet" voor patienten betekenen. "Het is maar €4.". Dus doet die dat niet, en dus de volle pot betalen.... wel al sinds vorig jaar, met de bankkaart mogelijk...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

02 aug 2021, 17:29

pol55 schreef:
02 aug 2021, 17:11
wel al sinds vorig jaar, met de bankkaart mogelijk...
Hier ook al enkele jaren met bankkaart. Al een hele stap vooruit.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 aug 2021, 20:15

Onze huisdokter ook via bancontact, zelfs de 4 eur als je ze niet in kleingeld bij hebt! Ze preferen wel zo weinig mogelijk cash in de groepspraktijk.

Trouwens ik weet ook niet of ze iedereen 4 euro laten betalen of enkel de ouwe getrouwe patiënten. Wij gingen al bij de vader vooraleer naar de zoon over te stappen.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

03 aug 2021, 17:18

Inderdaad, maar niet alleen bij CM hoor.
Persoonlijk van ik naar mijn vertrouwde huisarts, die werkt nog steeds mat briefjes
Mijn eega gaat naar zoon, die werkt met E attest. Terugbetalingen gebeuren iets later dan voor Corona
Helaas moet ik ook naar arts voor medicatie van levensbdrijgende ziekte.
Dus ook naar apotheek.
De voorzorg werkt nu met thuiswerkend personeel. Het ene briefje gaat naar Jan en het andere naar Piet.
Soms loopt het fout, maar na een paar dagen is het rechtgezet. Ik heb geleerd wat geduldiger te zijn, een vriendelijk mailtje van wat er fout is, want ik hoop dat ik op die dure medicatie nog een paar jaar mag leven en dan telt elke euro. Het personeel begrijpt dat en heeft me ingelicht dat de verschillende briefjes ( arts, bloedonderzoek, ziekenhuis scan en oncoloog) allemaal apart behandeld worden.Na 15 dagen mag ik hun erop attent maken en dan werkt het.
Ik denk dat CM, Voorzorg en nog een paar andere het op dezelfde manier doen.
Alleen over OZ hoor ik weinig klachten, maar overschakelen is niet meer mogelijk.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

03 aug 2021, 20:11

paullamb schreef:
03 aug 2021, 17:18
Alleen over OZ hoor ik weinig klachten, maar overschakelen is niet meer mogelijk.
Daar loopt ook wel eens iets fout hoor. Wij hebben daar onze hospitalisatieverzekering (via het werk van mijn echtgenoot). Ik heb een zware ziekte en dat wordt extra vergoed, maar ik moet bijna iedere keer dat ik rekeningen opstuur een correctie vragen. Het vervelende is dat je daar ook geen vaste dossierbeheerder hebt en dan worden er al eens dingen vergeten. Het komt altijd wel goed, maar ik moet het wel altijd controleren.