MEER MENSELIJKE AANDACHT IN BANKKANTOREN VOOR ONZE OUDEREN

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

erwingjf
Lid geworden op: 19 jan 2020, 16:27

16 feb 2022, 20:10

MEER MENSELIJKE AANDACHT IN BANKKANTOREN VOOR ONZE OUDEREN

https://chng.it/CVj92QFrF9

Vandaag de dag staat bijna alles online... wat ouderen niet machtig zijn. Zij verdienen deze uitsluiting niet. Daarom pleiten we voor een meer humane behandeling bij bankkantoren.

Het sluiten van bankkantoren houdt niet op, geldautomaten zijn ingewikkeld in het gebruik, verdwijnen en niemand lost vragen op, procedures kunnen alleen online... En op de weinige plaatsen waar sprake is van persoonlijke dienstverlening zijn de openingsuren beperkt, er moet telefonisch om een afspraak worden gevraagd, maar als je belt neemt niemand op, tenzij een computer.. En ze leiden je door naar een app die we niet kunnen gebruiken. Of je naar een verre vestiging sturen waar je misschien niet kunt geraken.

Dit is niet eerlijk en ook niet humaan.

Sommige ouderen zijn alleen en hebben weinig hulp. Anderen willen ook op leeftijd zo zelfstandig mogelijk blijven. Maar als ze alles moeilijk maken en kantoren sluiten, sluiten ze degenen uit die het moeilijk vinden om internet te gebruiken en degenen die mobiliteitsproblemen hebben.

Teken alstublieft deze petitie om te vragen dat banken ouderen bedienen zonder technologische obstakels en met meer geduld en menselijkheid. En dat ze kantoren open houden waar iemand je kan helpen... opdat niet alles online staat of op automaat.

Voor een jongere is een digitale procedure misschien geen inspanning, maar voor veel ouderen wordt geld opnemen of overmaken onmogelijk als het via automaat of computer moet. Er zijn veel oudere mensen en ze willen met waardigheid worden behandeld.

Teken om alle banken om meer persoonlijke aandacht te vragen. En als je het tekent, deel het dan met je kennissen zodat we met veel meer zijn en we beter gehoord worden.

Banken verdienen miljarden, waardoor het toegankelijker maken van kantoren en persoonlijker dienstverlening geen onmogelijke investering is voor een vergrijzende bevolking als de onze. Teken voor de rechten van deze generatie. En als je jonger bent, verplaats jezelf dan in hun schoenen en teken ook. Vergeet niet dat je op een dag ook die leeftijd zult hebben.

https://chng.it/CVj92QFrF9

We verwijzen naar de originele change.org actie van gepensioneerd arts Carlos San Juan die reeds door honderdduizenden is getekend: https://www.change.org/p/tengo-78-a%C3% ... esponde-es

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

16 feb 2022, 21:19

Man, man, man.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

17 feb 2022, 10:29

Prima Vera schreef:
16 feb 2022, 21:19
Man, man, man.
Hij/zij heeft gelijk. Alle grootbanken zijn in hetzelfde bedje ziek: goed om beheerskosten te innen maar service nul. Onze generatie is opgegroeid met de technologie van nu, maar er is nog een generatie boven ons die dat niet kent. Die mensen worden wel vergeten. Mijn moeder had geen computer of gsm. Zij heeft na de dood van mijn vader voor alles alleen haar plan getrokken en, moest ze nog leven, zou het voor haar heel vernederend zijn om altijd iemand van de kinderen te moeten inschakelen voor zaken die alleen per mail of online kunnen afgehandeld worden.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 feb 2022, 10:53

Ik vind het gewoon verkeerd dat ze maar één generatie aanspreken en ik vind het ergens wel héél dfenigrerend. Er zijn genoeg 80 en 90 jarigen die nog heel goed uit de voeten kunnen voor alles. Maar waar men niet van spreekt zijn de 30 tot 40 jarigen bv die er niet mee omkunnen. Dat is een heel deel mensen die vergeten worden. Het is niet alleen een probleem van oude mensen maar ook van gemiddelde leeftijd. Die zijn in vele gevallen zelfs nog slechter af dan de ouderen.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

17 feb 2022, 11:06

Prima Vera schreef:
17 feb 2022, 10:53
Maar waar men niet van spreekt zijn de 30 tot 40 jarigen bv die er niet mee omkunnen. Dat is een heel deel mensen die vergeten worden. Het is niet alleen een probleem van oude mensen maar ook van gemiddelde leeftijd. Die zijn in vele gevallen zelfs nog slechter af dan de ouderen.
Is dat zo? Die generatie is daar toch mee opgegroeid?
Maar je hebt gelijk hoor. Het zou voor iedereen wel beter mogen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 feb 2022, 12:54

MyriamC schreef:
17 feb 2022, 11:06
Prima Vera schreef:
17 feb 2022, 10:53
Maar waar men niet van spreekt zijn de 30 tot 40 jarigen bv die er niet mee omkunnen. Dat is een heel deel mensen die vergeten worden. Het is niet alleen een probleem van oude mensen maar ook van gemiddelde leeftijd. Die zijn in vele gevallen zelfs nog slechter af dan de ouderen.
Is dat zo? Die generatie is daar toch mee opgegroeid?
Maar je hebt gelijk hoor. Het zou voor iedereen wel beter mogen.
Dat is zo hoor. Was reeds een jaar of 10 geleden al héél merkbaar dat die leeftijd er echt wel problemen mee had. Meestal ook omdat ze onbemiddeld zijn, geen job hebben, geen pc ofi nternet. Dikwijls maar een minimum aan opleiding. En dat op zich is zorgelijk want als die 50 en 60 gaan worden, dat zijn de echte sukkelaars.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

17 feb 2022, 13:31

Prima Vera schreef:
17 feb 2022, 12:54
Dat is zo hoor. Was reeds een jaar of 10 geleden al héél merkbaar dat die leeftijd er echt wel problemen mee had. Meestal ook omdat ze onbemiddeld zijn, geen job hebben, geen pc ofi nternet. Dikwijls maar een minimum aan opleiding. En dat op zich is zorgelijk want als die 50 en 60 gaan worden, dat zijn de echte sukkelaars.
Je hebt het nu over kansarme jongeren. Die zijn er altijd geweest en die zullen er altijd zijn. Gelukkig is dat een minderheid.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

17 feb 2022, 14:23

MyriamC schreef:
17 feb 2022, 13:31
Prima Vera schreef:
17 feb 2022, 12:54
Dat is zo hoor. Was reeds een jaar of 10 geleden al héél merkbaar dat die leeftijd er echt wel problemen mee had. Meestal ook omdat ze onbemiddeld zijn, geen job hebben, geen pc ofi nternet. Dikwijls maar een minimum aan opleiding. En dat op zich is zorgelijk want als die 50 en 60 gaan worden, dat zijn de echte sukkelaars.
Je hebt het nu over kansarme jongeren. Die zijn er altijd geweest en die zullen er altijd zijn. Gelukkig is dat een minderheid.
Nee hoor, ik heb het echt over de categorie 30 a 40 jarigen, dat zijn geen kansarme jongeren meer. Dat zijn gewoon mensen die uit de boot vallen maar wel in vele gevallen werkloos zijn. En dat is geen minderheid meer.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

17 feb 2022, 17:36

Prima Vera schreef:
17 feb 2022, 14:23
Nee hoor, ik heb het echt over de categorie 30 a 40 jarigen, dat zijn geen kansarme jongeren meer. Dat zijn gewoon mensen die uit de boot vallen maar wel in vele gevallen werkloos zijn. En dat is geen minderheid meer.
Ik ken er geen. Ik stel me dan direct de vraag hoe het komt dat ze werkloos zijn. Er is werk genoeg, altijd geweest.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

26 feb 2022, 10:08

MyriamC schreef:
17 feb 2022, 17:36
Prima Vera schreef:
17 feb 2022, 14:23
Nee hoor, ik heb het echt over de categorie 30 a 40 jarigen, dat zijn geen kansarme jongeren meer. Dat zijn gewoon mensen die uit de boot vallen maar wel in vele gevallen werkloos zijn. En dat is geen minderheid meer.
Ik ken er geen. Ik stel me dan direct de vraag hoe het komt dat ze werkloos zijn. Er is werk genoeg, altijd geweest.
In de bouw smeken ze om helpende handen, en zelfs van niet-geschoolden. Misschien moeten we eens gaan recruteren onder asielzoekers en vluchtelingen allerhande. Zou toch fijn zijn als die voor hun eigen kost konden instaan?
Ondank is 's werelds loon

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 feb 2022, 12:37

Probeer nog eens een Vlaming of Belg in de bouw te vinden! Het zijn allemaal Oostblokkers die daar in staan. En zeker niet allemaal geschoolden. Zo hebben ze hier een jaar of 6 geleden 3 nieuwe veluxramen komen steken. Het waren toen Bulgaren of Roemenen. De handleiding konden ze niet lezen, ze verstonden het niet. Hoe ze ze in elkaar moesten flansen wisten ze niet! Mijn man heeft ze op weg geholpen. Toen ze weg waren is mijn man gaan inspecteren, bleek dat ze de beschermstrips die tussen de veluxen zitten er gewoon hadden uitgescheurd. Wij hebben de firma gebeld, laten komen én ze hebben terug 3 nieuwe ramen kunnen komen steken. Ze hadden de ramen zo vermassacreerd dat er niets anders opzat dan nieuwe te steken. Wat verkeerd kon gedaan worden met die ramen was gebeurd.

linden
Lid geworden op: 24 aug 2005, 18:01

01 mar 2022, 12:28

Zelfs bij een warme bakker,kan een ongeschoolde gaan werken,ge moet niets van bakken kennen,werk genoeg .Bakker doet wel waar voor hij geleerd heeft.Enigste vereiste is willen werken.
iedere waarheid heeft zijn eigen reden

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

01 mar 2022, 19:24

Het is wel wat afwijken van de opening van dit item, maar toch leunt de werkloosheid nauw aan bij het computer-analfabisme.
Kan de oorzaak van die werkloosheid niet zijn dat de verloning veel te laag ligt?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

04 mar 2022, 09:25

Zeg linden, welk loon betaalt die warme bakker?
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.