Veranderen van X kantoor A naar X kantoor B

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

KiwiOz
Lid geworden op: 16 jul 2017, 10:19

06 mei 2022, 21:28

Als men b.v. klant is van X - kantoor in gemeente A en men klant wil worden van X - kantoor in gemeente B
(verhuis) wordt dit meestal niet zozeer op prijs gesteld.
Zoals in de industrie heeft X - kantoor medewerkers, gaande van bankbedienden, lager - midden en hoger kaderleden. Meestal bestaat het loon of wedde (tenminste in de industrie) van de kaderleden uit 3 delen.
Een vaste vergoeding en een variabele vergoeding. De variabele vergoeding bestaat uit het a. het behalen van je persoonlijke doelstelling, b. het behalen van de groeps doelstelling.
Als men de vraag stelt aan een kaderlid hoe dat het nu juist in elkaar zit krijg men daar moeilijk een antwoord op.
Ik had graag eens een idee willen hebben in welke mate de som van de bedragen zichtrekening, spaarrekening en beleggingsfonds bijdraagt aan hun verloning of wordt er met bonussen gewerkt.
Een fictief voorbeeld:
Zichtrekening: 10.000 €
Spaarrekening: 100.000 €
Beleggingsfonds: 300.000 €
Totaal: 410.000 €
Met dank

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 mei 2022, 09:33

Wat zeker ook een rol speelt is het aantal klanten dat een kantoor heeft. Maar eigenlijk moet ik hier HAD schrijven. Op een gegeven moment sluiten ze toch wat ze willen :mrgreen:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

14 mei 2022, 13:43

Met het gevolg als je iets verkoopt; erft; of een uitbetaling krijgt van uw groepsverzekering of tak 21 staat de directeur met een mail of brief voor je deur.
Wat gaat ge daar met doen.????
Ik een duur nieuw salon van degelijke kwaliteit gekocht.
Heeft die pipo toch geen zaken mee :twisted:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 mei 2022, 16:41

KiwiOz schreef:
06 mei 2022, 21:28
Ik had graag eens een idee willen hebben in welke mate de som van de bedragen zichtrekening, spaarrekening en beleggingsfonds bijdraagt aan hun verloning of wordt er met bonussen gewerkt.
De titel van het onderwerp is: 'Veranderen van X kantoor A naar X kantoor B'

Als je nu een heel goed inzicht zou krijgen van de verloning en bonussen van de bankbedienden, zou die kennis je dan tegenhouden om niet te veranderen van kantoor A naar B?

Of wil je eigenlijk gewoon weten hoe bankbedienden aan hun loon komen? De eindbedoeling van je openingsposting is me niet duidelijk.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 mei 2022, 19:26

Eerst al maar eens uitzoeken voor wie die bankbediende werkt. Voor de hoofdzetel in Brussel of voor een plaatselijke "kantoorhouder" :?:

KiwiOz
Lid geworden op: 16 jul 2017, 10:19

21 mei 2022, 10:26

Beste Wil,
Het is helemaal niet de bedoeling om het loon van een bankbediende te weten te komen.
Ik heb goede relaties met medewerker (s) huidig kantoor, maar gezien de afstand tussen kantoor en mijn huidig adres zou ik graag van kantoor willen veranderen maar toch mijn relaties willen behouden.
Kan men klant zijn bij "twee" kantoren van bank X?
b.v. Vermogen bij kantoor A en lopende rekeningen bij kantoor B.
Met dank.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

21 mei 2022, 12:12

KiwiOz schreef:
21 mei 2022, 10:26
Beste Wil,
Het is helemaal niet de bedoeling om het loon van een bankbediende te weten te komen.
Ik heb goede relaties met medewerker (s) huidig kantoor, maar gezien de afstand tussen kantoor en mijn huidig adres zou ik graag van kantoor willen veranderen maar toch mijn relaties willen behouden.
Kan men klant zijn bij "twee" kantoren van bank X?
b.v. Vermogen bij kantoor A en lopende rekeningen bij kantoor B.
Met dank.
Dat hangt volledig van de structuur van de bank af. Bij de éne kan dat, bij de andere niet.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mei 2022, 11:38

KiwiOz schreef:
21 mei 2022, 10:26
Beste Wil,
Het is helemaal niet de bedoeling om het loon van een bankbediende te weten te komen.
Ik heb goede relaties met medewerker (s) huidig kantoor, maar gezien de afstand tussen kantoor en mijn huidig adres zou ik graag van kantoor willen veranderen maar toch mijn relaties willen behouden.
Kan men klant zijn bij "twee" kantoren van bank X?
b.v. Vermogen bij kantoor A en lopende rekeningen bij kantoor B.
Met dank.
Test het gewoon uit. Ga naar een kantoor in je huidige woonplaats en vraag het daar.

Ik begrijp dan nog altijd niet wat je bedenkingen over de grootte van de spaar- en andere tegoeden bij dit probleem komen doen.