tak 21

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

macao
Lid geworden op: 22 jul 2009, 12:16

01 sep 2023, 14:07

Geachte,
IK heb een Tak 21 van KBC de termijn van 8 jaar is al een tijdje verstreken Als ik daar meer als 10% vanaf neem kan iemand mij zeggen hoeveel ik dan aan de bank verschuldigd ben zij hebben het liefst dat ik alles laat staan en word er weinig info daar over gegeven daarom dat ik het hier probeer te weten te komen
Dank bij voor baat,
Macao

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 sep 2023, 16:15

Als je het hebt over kosten die je aan de bank moet betalen, dan gaat het m.i. alleen over de uitstapkosten. In dat contract staat bepaald hoe hoog die zijn. Indien er uitstapkosten zijn, tenminste.

Lees dat contract of neem het mee naar de bank en bespreek het daar met de bediende. Die zal je daarover met zekerheid de juiste info kunnen geven.


Na 8 j. en één dag moet er ook geen belasting meer betaald worden op de winst; de fiscus neemt aan dat je op dat bedrag elk jaar 4,75% interest hebt verdiend (wat waarschijnlijk niet het geval is geweest). Maar na het verstrijken van die periode valt dat weg.
We hebben het hier wel over geld dat aan de belastingen verschuldigd is, niet aan de bank. Maar je schrijft dat je al een eind voorbij die 8 jaar bent, dus is dat niet meer aan de orde.