Vlaamse Belastingdienst + 't gebruik van Engels.

Vragen/antwoorden betreffende geld en werk.

procman4
Lid geworden op: 29 jun 2009, 11:47
Contacteer:

27 nov 2023, 01:47

Te pas en te onpas moeten (!) we het Engels maar "slikken", terwijl dat - zie hier onder - niet eens "moeilijk vertaalbaar" is !

Komt nog er bij : dat het een standaard-brief is, die ik pas na 2 volle maanden ontvang. Zo'n antwoord had zelfs al na één week gekunnen.

En ik zou wel eens willen uit proberen of dat "Engels" soms een argument zou kunnen zijn om met die "inhalige belastingsdienst" in de clinch (oeps Engels woord) te gaan.

't Bedrag waar het over gaat is zo klein, dat nalatigheidsintresten, en boetes mij nauwelijks zullen pijn doen.
Het blijft, dat besef ik, natuurlijk weg gesmeten geld. Maar ... zo heb ik eens hetzelfde gevoel als die vele graaiers in de politieke arena. Hoewel het in de omgekeerde richting is. :|

Vraag : Heb ik al dan niet een wettelijk grond om mij op te beroepen. Ik als "Engels-onkundige ?"

Wie deelt er mijn mening ; wie heeft er tegenargumenten ? Graag jullie reacties. 'k Ben benieuwd.

Afbeelding


Afbeelding

Oh ja, ik heb eens gekeken welke mogelijkheden men er heeft om mij toch nog in mijn portemonee te treffen. Ik las de bovenstaande mededelingen op hun web-pagina's. En ... is niet iedereen geacht de wetten te kennen ? Helaas wel. (Er zit voor mij dus echt geen winst in).
__________________________________
Win 11 Home (in nieuwe laptop)
Google Chrome - soms Mozilla Firefox
Geen echt fan van Edge ; presenteert me te veel pagina's met weinig zinvolle inhoud.
(Daarom -->) AdBlock Plus
Verder : Open Office

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 nov 2023, 08:32

sorry ik zie niet in wat jouw grief is! het enige engels dat ik zie is "see attached file", gaat het daarom om dat woordje? Je kan computeren dus die 3 woordjes wordt je wel verondersteld om te kennen. Voor de rest is het mij een raadsel wat je nu feitelijk wil zeggen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 nov 2023, 09:37

Ze melden je dat ze het dossier gaan behandelen. Afwachten dus. Of je die attached file gelezen hebt of niet, dat maakt niet uit. Ze onderzoeken de zaak en na afloop krijg je het besluit te lezen. Als dat voor jou ongunstig zou zijn en de opdracht om (bij) te betalen staat in het Engels, dan kun doen alsof je niks begrepen hebt. Maar voorlopig is er m.i. niet veel aan de hand.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 nov 2023, 10:24

En die term no-reply staat overal bij diensten en firma's die geen antwoord verwachten

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

27 nov 2023, 13:54

Tja...hier riskeer je een boete als er op de parkeerkaart een taal te veel opstaat(Engels), ook al staan de 3 officiele landstalen er op.
Kan het dan nog absurder ? :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

28 nov 2023, 08:18

Die VLAAMSE BELASTINGDIENST haast zich zeker niet....
Ik wacht al sedert begin vorige maand op een effectief antwoord.
Herhalen helpt niet, want er komt telkens 'n blijkbaar automatische respons met NO reply
Dus dat is al zeker in 't Engels terwijl België al 3 talen heeft.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

02 dec 2023, 16:57

procman4


Te pas en te onpas moeten (!) we het Engels maar "slikken", terwijl dat - zie hier onder - niet eens "moeilijk vertaalbaar" is !
Stuur ze een mail terug en zet er bij dat u een Vlaming bent , en dat u "see attached file"niet begrijpt.
En Ik vraag mij af of ze het naar een Waals inwoner ook zouden sturen :mrgreen:
Of misschien krijgt u een mail terug met deze "vertaling"شاهد الملف المرفق :(
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.