Verkopen van foto's

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

lodewijk1302
Lid geworden op: 15 apr 2006, 16:40
Locatie: Wilrijk

22 jul 2013, 19:54

Wie heeft er ervaring met het verkopen van foto's via Microstockfoto sites zoals, o.a. shutterstock, iStockphoto, enz.
Ik heb hierover een artikel gelezen in Focus. Doch de meeste van die sites zijn Amerikaans of toch Engelstalig en dat ligt moeilijker dan een Nederlandstalige voor mij.

julienbelg
Lid geworden op: 30 apr 2012, 10:59
Locatie: Oostende

29 jul 2013, 16:57

ervaring heb ik niet met dergelijke sites.
maar tegenwoordig kan het anderstalig zijn van de site geen bezwaar meer zijn. via google beschik je immers over een vertaalprogramma.

je duidt de tekst aan en kopieer die dan in het venster van google.
mits wat taalfouten kan je lezen wat er aan de hand is.

doen zou ik zeggen

JC 8)
veel tijd en veel geduld zijn mooie dingen om te hebben

lodewijk1302
Lid geworden op: 15 apr 2006, 16:40
Locatie: Wilrijk

29 jul 2013, 18:10

Bedankt Julienbelg,
onder tussen weet ik al dat de minimum grootte van een foto 4Mb moet zijn.
Alhoewel er op mijn toestel 10Mb staat en de foto's in jpg worden opgeslagen zijn deze maar 2 à 3 MB groot. Dus als ik verder wil is een aanschaf van een duurder toestel nodig en dat zit er niet direct in.
Met vriendelijke groet
Lodewijk

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

29 jul 2013, 19:41

Mischien uw foto's nemen in RAW.

timon
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:38
Locatie: kuststreek

03 aug 2013, 11:59

Misschien staat uw canon ingesteld op een kleiner formaat < Menu-opnamekwaliteit bv.M of S inplaats van L, de grootste jpg kwaliteit. (telkens met nog 2 mogelijkheden in jpg.) Dat maakt ook de foto kleiner.
Maak niet stuk, als je het stuk niet kan maken.

timon
Lid geworden op: 23 mei 2003, 11:38
Locatie: kuststreek

03 aug 2013, 12:09

In antwoord op uw vraagt.
De foto's moeten van een uitstekende kwaliteit zijn op stock sites.
Ik ken er hier die honderden goede foto's plaatsen, en zelfs geen enkele verkochte foto. Al heb je natuurlijk ook andere.
Om maar te zeggen dat je zo snel geen geld verdient, er zijn honderden miljoenen foto's, en elke dag komen er (betere) toestellen voor de amateurs op de markt.
Toen je in 2000 nog maar hier en daar, dus eerder zeldzaam, een spiegelreflex zag, is het vandaag eerder zelden dat je iemand ziet zonder ;-)
Maar je kan het uiteraard altijd eens proberen, dat kost enkel jou tijd...
Maak niet stuk, als je het stuk niet kan maken.