BATTERIJ VOOR CAMCORDER

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

koolmeesje
Lid geworden op: 27 jan 2006, 16:51
Locatie: Gent

20 nov 2015, 21:30

hALLO LLIEFHEBBERS,
De batterij voor mijn camcorder is een infoLithium van SONY. Voor het goed bewaren ervan voor langere tijd inactiviteit, staat op blz 13 van de handleiding dat men de batterij helemaal LEEG moet laten lopen. Op blz. 99van dezelfde handleiding staat echter dat men ze helemaal moet OPLADEN. Als dit een drukfoutje is, of een verkeerde vertaling uit het Japans; voor mij blijft het een probleem.
Kent iemand de onfeilbare waarheid?
Bedankt dat ik mag delen in uw kennis!
Koolmeesje
HOOP DOET LEVEN

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

21 nov 2015, 09:15

De onfeilbare waarheid ???? Daar durf ik me niet aan wagen. Wel heb ik op verschillende plaatsen al gehoord en gelezen dat je Li-ion batterijen voor minstens 50-60% moet opladen als je ze laat liggen, maar zeker nooit helemaal laat leeglopen. In principe moet je die dan om de maand (of paar maanden) eens nazien en als de lading onder de 20% komt, terug opladen.

hollygan
Lid geworden op: 26 apr 2003, 22:38
Locatie: __'t Soete Waesland

21 nov 2015, 13:35

de onfeilbare waarheid (infallible truth) vindt je HIER, of je er iets wijzer van wordt??? ik in ieder geval niet :wink:

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

22 nov 2015, 09:15

hollygan schreef:de onfeilbare waarheid (infallible truth) vindt je HIER, of je er iets wijzer van wordt??? ik in ieder geval niet :wink:
Nee, want over bewaren staat er niets in.