batterijen voor camera

Kunst is als liefde en voor een liefde wil ik getuigen. (Marijke de Goey - 1947)

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

09 dec 2015, 10:22

Goeiemorgen,

Ik werk nog altijd goed met mijn oude camera
Canon Power Shot A570IS.
We kochten er ook een batterijlader bij: CBK4-300 en
4 heroplaadbare batterijen Canon.
De laatste tijd verschijnt echter regelmatig op mijn cameraschermpje: batterijen vervangen: nog slechts 2 batterijen werken behoorlijk.

Nu mijn vraag: moet ik nieuwe heroplaadbare batterijen Canon kopen of hebt u een voorkeur voor niet oplaadbare batterijen?bvb Duracell?

Hartelijk dank!
Ivette

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 dec 2015, 10:33

Zijn die Duracell batterijen bruikbaar voor Uw toestel?

KaDee00
Lid geworden op: 25 sep 2007, 09:58
Locatie: Antwerpen

09 dec 2015, 11:32

Volgens ik kan zien kun je perfect batterijen gebruiken die je wil, uiteraard wel AA. Duracel is geschikt, maar ook de andere merken kun je probleemloos gebruiken. Een kleine zoekopdracht leert echter dat de 'lage batterijspanning' een ziekte van het toestel is. Men raadt aan om de contactpunten wat op te kuisen. Als je nieuwe batterijen aanschaft let wel op om een grote capaciteit te nemen daar is veel verschil in maar ook in prijs!

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

09 dec 2015, 15:21

Zal ik daarvoor eens informeren in de Media Markt en u dan misschien nog eerst om advies vragen?

Mijn foto's zijn nog prima maar dat batterijprobleem is ambetant!
Hartelijk bedankt!
Ivette

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

10 dec 2015, 15:34

Ivette schreef:Zal ik daarvoor eens informeren in de Media Markt en u dan misschien nog eerst om advies vragen?
In de Media Markt om informatie vragen over een camera... :roll:

Ik weet niet wat voor "goed advies" ze u daar zullen geven.
Hangt er namelijk helemaal van af wat ze u op dat moment willen aansmeren.

Mijn advies: koop Canon batterijen, en beter nog: laat u informeren bij een gerenommeerde fotozaak.
Ondank is 's werelds loon

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

11 dec 2015, 14:20

Bedankt allemaal voor uw reacties.
Die tip uit het filmpje om die vijs wat losser te maken zal ik aan mijn zoon tonen, misschien helpt dat!

Alhoewel, die camera kochten we al in 2009 en pas de laatste tijd krijg ik af en toe de melding: batterijen vervangen.
Het zal toch al sleet zijn zeker!?

Misschien toch het beste om weer Canon batterijen te kopen die ik in de oplader die ook nogal duur was, kan terug opladen.

Er zijn nu natuurlijk al veel lichtere camera's te koop maar dan moet ik weer alles leren hé! Nu heb ik goede resultaten, alhoewel ik op reis ook de lader moet meenemen en 's avonds voor alle zekerheid in het hotel de gebruikte batterijen opladen.
Ik zal eens informeren hoeveel die batterijen kosten en of het de moeite is
Ivette

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

11 dec 2015, 22:15

ik heb de opvolger van uw toestel, en ik gebruik doodgewone herlaadbare batterijen uit de Aldi. nog nooit problemen mee gehad.
volgens de handleiding van uw toestel heeft u dit dus nodig:

Afbeelding

staat hier: http://www.canon.nl/for_home/product_fi ... fication20
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

20 dec 2015, 11:21

Ik had al in enkele winkels nagevraagd, geen Canon batterijen te vinden.
De canonline winkel in Boezinge waar wij onze camera kochten is al twee jaar gesloten.

Ik heb gewone batterijen gekocht,wel Energizer AA speciaal voor fototoestellen, dus geen oplaadbare meer. We kregen deskundige uitleg bij foto De Witte in de Stationstraat in Ieper.
Mijn oplaadbare batterijen Canon zijn niet meer of moeilijk nog te krijgen.
Bovendien moet je die oplaadbare om de 14 dagen heropladen, wat ik nooit gedaan heb omdat ik dat niet wist.

Dus zal ik het nu eens met deze batterijen proberen!

In ieder geval allemaal bedankt voor uw hulp!
Ivette

hjb
Lid geworden op: 08 sep 2004, 14:45
Locatie: o.vl.

20 dec 2015, 14:45

"dus geen oplaadbare meer."

waarom niet? daar is toch niets mis mee, integendeel, zou ik zeggen...
en nog eens: u moet echt niet per sé canon-batterijen gebruiken hoor.
om u een idee te geven, kijk hier eens:

http://www.replacedirect.be/category/11 ... el=9491698
acer x3470, amd a6, 6Ram, Radeon hd graphics 2.2Hz, win10 64bits, Firefox, Windows Defender

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

20 dec 2015, 17:59

Bedankt, die GP batterijen had ik Donderdag gezien in de Media Markt.

Nu, met de 4 batterijen die ik gisteren in Ieper kocht,zal ik toch een tijd foto's kunnen maken zeker, ik moet er toch maar telkens 2 gebruiken!

Ik betaalde 13.95€ voor die 4 batterijen Energizer AA

Wellicht zal het veel makkelijker zijn, op reis bvb zal ik die batterijen niet meer moeten laden 's avonds in het hotel!

Groetjes
Ivette