Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

28 jan 2005, 21:15

Ik dacht dat senioren regelmatige uit-eters waren . Mensen , laat eens horen in welk sterrenrestaurant of in welke frituur jullie terecht gekomen zijn ! Ookwij vernemen graag wat jullie ervaringen waren . Bang voor eventuele negatieve kritiek hoeft men niet tezijn .Ik publiceer hier op sen.net zelfs niet onder een schuilnaam . Maar ik zou liever deze rubriek niet alleen onderhouden . En kwaaie koks die hun messen slijpen om me te kelen , heb ik nog niet ontmoet . Wie bezorgt me een sympatiek adres voor een dineetje na gewonnen weddenschap ? JEF. :)
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

28 jan 2005, 23:33

Herbert Robbrecht in Vrasene.
Het is nu een tijdje geleden dat ik er nog geweest ben. Ik krijg wel nog de menu's toegestuurd. Alle keren is het watertanden.
Hier de website. http://www.herbertrobbrecht.be/
Neem maar eens een kijkje bij de menu's.
Het is niet ver van een afrit van de express-weg.
Vriendelijke bediening.
Als je een menu 'wijn inbegrepen' neemt dan zijn ze niet krenterig met het inschenken.
Er wordt ook rekening gehouden met rokers/niet-rokers.

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

29 jan 2005, 00:29

Hoi , Tillie . Bedankt voor de tip . Toevallig verneem ik , een uur geleden , dat Robbrecht deze week zijn eerste Michelin-ster gekregen heeft . Dat is dus een bewijs voor jouw goeie smaak. Ze staan nu als eerste op de lijst voor mijn volgens restaurantbezoek . Komt nog bij , dat ik een weddenschap gewonnen heb voor een etentje . Pech voor wie moet betalen !
Kan je me iets nader preciseren waar het gelegen is ? Wel te rusten . JEF :D :D :D
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

29 jan 2005, 00:50

Zie op hun website rechtsboven onder praktisch. Daar vind je ook een kaartje. het is naar links als je van de afrit komt. Er is een parking.

Routebeschrijving komende vanuit Antwerpen:

Expresweg Antwerpen - Knokke ( N 49/A11 )
Afrit Vrasene - Kieldrecht, richting Vrasene volgen ,
U rijdt nu op de Provinciale Baan.
Het restaurant bevindt zich ongeveer 1 km. verder op uw rechterkant, op de hoek van de Provinciale Baan en de Hogenakker

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

29 jan 2005, 16:36

beste smulpapen,

Ga eens tafelen in Schoten : ten Wyengaard ( naast de carrefour), fijne keuken, plezierige bediening ( niet zo een stijf gedoe ), redelijke prijs en lekkere huiswijn.

smakelijk
mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

29 jan 2005, 16:38

en nog iets, de omgeving en het interieur ( oude hoeve ) is keigezellig.
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

29 jan 2005, 16:44

voor de mensen die wat meer willen uitgeven :

Den Kleine Barreel, op de hoek van de Bredabaan en de Horstebaan in Schoten.
Zeer fijne keuken
te dure wijn
zeer verzorgde bediening
gezellig

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

29 jan 2005, 16:47

Probeer restaurant Den Horst eens:

waar : Schoten Horstebaan
goede prijs/kwaliteit
gezellig, zeker in de zomer ( allee met goed weer) kan men op het terras eten en/of drinken.
Een aanrader

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

29 jan 2005, 16:50

à propos,

Als ge deze restaurants verlaat, is dat zonder honger.

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

29 jan 2005, 21:19

Hello Marann . Dank voor je tips .Mag ik toch vragen , iets meer concreet te zijn in je gegevens. Je schrijft b.v. TE dure wijn . Is dat voor de huiswijn , of geldt dat voor alle wijnen ? Ook zijn er mensen die er hun hand niet voor omdraaien om 40 € te betalen voor een flesje landwijn , terwijl anderen dat een astronomisch bedrag vinden . En allen hebben ze gelijk , want de waarde van wijn is erg subjectief . Daarom graag een benaderend bedrag - ook voor de restaurantrekening .
Een gezin met vier kinderen zal zich misschien een bult schrikken als ze de nota in den ouden barreel te zien krijgen , maar zal misschien erg tevreden één van de andere gelegenheden verlaten . De prijsaanduiding geeft waarschijnlijk ook wel ongeveer aan , in welk soort van eetgelegenheid we terechtkomen .
In alle geval ; dank voor je medewerking . JEF
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

30 jan 2005, 14:53

Gezien in de Zondag
Valentijnsmenu van den Horst
37,50 euro voor Valentijnsmenu
aperitief, voorgerecht,soep, hoofdschotel, dessert, koffie en versnaperingen
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

30 jan 2005, 20:40

Ja , Tillie , dit kan een schitterend voorstel zijn , maar ook een grote flop , als dit menu niet nader omschreven wordt Een hardgekookt ei met fabrieksmayonaise , of een blini met 30 g kaviaar , het zijn alletwee voorgerechten . Een verstandige Valentijn zal wel eerst meer informatie verlangen , denk je niet ? Fijn , je nog eens gehoord te hebben ! JEF :)
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen
Gast

30 jan 2005, 21:28

Kan je toch via mail te weten komen.(

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

30 jan 2005, 21:38

Het stond er natuurlijk bij. Maar je vroeg een prijsindicatie. Dus dacht ik, het aantal gangen vermelden en de prijs.
Ze hebben ook een website. Dan kun je zelf eens een kijkje nemen.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

30 jan 2005, 21:42

Natuurlijk , lievek(e) , mar het is wel de bedoeling dat we in deze rubriek elkaar zoveel mogelijk directe informatie bezorgen ; we hopen dus dat we jou nog iets uitvoeriger aan het woord horen .Met vrindelijke groeten .
JEF
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen