Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)
alfa

14 feb 2005, 09:23

Wat anders...maar toch lekker,
Wij zijn fervente "bibliotheekbezoekers" in GENT (toch 40 km.rijden) én we combineren dat graag met wat shopping én een eenvoudige maaltijd.
Lékker; gezond én vers én eens iets anders: POLOLA-soepbar in de Nederkouter = wat studentikoos; maar echt verse én vullende maaltijdsoep mét heerlijk brood (rond 10 euro naar gelang je keuze)
IN ' BROODHUYS (Jakobijnenstraat) héél knapperige én grote salades voor max. 11 euro.
Beide adresjes zijn een aanrader voor wie lekker;eenvoudig;gezond....wil eten binnen een beperkte tijd.
Niet direct geschikt voor rolwagengebruikers.

In dezelfde stijl is onze keuze in DIKSMUIDE: DE POLDERBLOEM. Dit is een goed restaurant met een uitgebreide viskeuze tegen een doorsnee-restaurantprijs...
Ik kies daar in het café-deel voor een "waaier van warme groenten" met brood...en krijg daar een groot bord met ongeveer 12 verschillende groenten (saus apart opgediend) voor 11 euro.
De zaak is pas overgenomen en tot nu toe behielden de nieuwe eigenaars de bestaande menu-keuze...Wij hopen dat het zo blijft, want dit is één van de zeldzame adressen waar "lijners" én dus "groenteneters" evenals hun echtgenoot niet-lijner eens uit-huis kunnen eten.

Omdat onze adressen iets "anders" bieden denken we wel dat ze ook in deze topic thuis horen....

Maar wil u op zondag uitgebreid gaan brunchen en let u dan niét op de lijn; reserveer dan in "salons saint-germain" in DIKSMUIDE...(zie www.)
Brunch is overdadig; lekker; kost 50 euro.
We hebben het niet gevraagd, maar wij vermoeden dat de brunch wél toegankelijk is voor rolstoelgebruikers.

Smakelijk
alfa

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

14 feb 2005, 09:33

ik kom regelmatig in Diksmuide, ik ga uw groentenschotel zeker proberen. Maar is het nu ook nog mogelijk om het adres en event. tel. nummer door te geven?
ik heb er onlangs nog in een etabl. op een hoek op de grote markt een dagschotel gegeten. Maar ik heb niet op de naam gelet. Het was daar ook niet slecht maar ik ben alweer de prijs vergeten die ik betaald heb.
lacegarden
alfa

14 feb 2005, 09:46

Lacegarden: hier volgt de gevraagde info:
Polderbloem
grote markt 8
Diksmuide
051/202905
www.polderbloem.be
( op de website staat ook het emailadres, weet ik )

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

14 feb 2005, 19:34

wie weet is het daar niet dat ik gaan eten ben, het was met een heel groot terrasse, met een zeer mooie inrichting van de toilettes, prachtige faïence steentjes. Een heel goede service, maar ik ben in een periode gekomen dat ik geen namen meer kan onthouden.
Het was er op de middag zeer druk, ik denk een vast klienteel.
Hoeveel ik betaald heb weet ik ook al lang niet meer.
lacegarden

zonneke
Lid geworden op: 21 feb 2004, 16:43
Locatie: Antwerpen

15 feb 2005, 23:01

ik ben hier gewoon zoals elders, geraakt net voor het slapengaan,
maar vind het hier héél leuk! ik ga ook graag een koffeke drinken, ietske eten groot of klein.. mag ik morgen bij jullie zijn..
Vriendschap zet alles in beweging


://blog.seniorennet.be/zonnekesblog1
tot/met zonnekesblog5/

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

16 feb 2005, 00:05

Hartelijk welkom , zonneke . Graag tot morgen .
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen
larsie

24 feb 2005, 13:54

mss ook nog een waardering voor een restaurant dat REKENING houdt met niet rokers. Wie weet waar men rookvrij kan tafelen?

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

24 feb 2005, 22:44

hallo ,
op zoek naar een rookvrij restaurant ? Eén van de in deze topic besproken restaurants is Het Gerecht . De vriendelijke uitbaters van deze zaak doen hun uiterste best om het roken zoveel mogelijk te beperken . In de zaal zelf is het zelfs niet toegelaten . Alleen in het kleine salonnetje ernaast mag eventueel gerookt worden NA de maaltijd . Jammer genoeg is deze ruimte niet afgesloten vaan de restaurantzaal . Toen wij , enkele weken terug , gingen dineren is er op de hele avond door geen enkele van de aanwezigen gerookt ; Een absolute waarborg kan ik uiteraard niet geven , maar ik denk wel dat het moet lukken om van je diner te genieten , zonder door het gedrag van rokers gestoord te worden . In alle geval : smakelijk .
JEF

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

24 feb 2005, 23:07

Café- restaurant de SJOKS te Halle

In het centrum van de Kempense gemeente Halle
Ruime parkeerplaats , met privé toegang
Openbaar vervoer ; lijn 41 ( naar Zandhoven ) heeft een halte voor de deur
Een ruim overdekt terras aan de achterzijde , en een tamelijk groot grasveld waar het in de zomer lekker rustig zitten is .
Voor rolstoelgebruikers zijn er geen problemen , en kinderen zijn hartelijk welkom
De Sjoks is een echt , degelijk dorpsrestaurant , zonder pretentie , maar met een heel verzorgde keuken . Beperkte , maar dagverse kaart . Ook oesters zijn verkrijgbaar , maar dan wel op bestelling
tijdens het weekend is een menu verkrijgbaar à 17 Euro
De wijnen zijn fatsoenlijk geprijsd , maarje kunt net zo goed je maaltijd laten vergezeld zijn door een biertje of frisdrank .
Rokers en niet-rokers worden enigszins apart gehouden , maar er is geen echte scheiding . Je eet aan houten tafels , met papieren servetjes
Tijdens het weekend is reserveren erg aanbevolen
Mijn persoonlijke appreciatie : voor wie geen gastronomische topklasse zoekt , is dit een aanbevolen adresje .
Achtergrondmuziek is er niet . Wel gezellig geroezemoes van het meestal talrijke publiek .Verhouding prijs - kwaliteit : zeer goed
Jef
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

27 feb 2005, 14:13

ik weet dat ik totaal niet op de juiste locatie zit, het gaat nu eens niet over een restaurant

maar gisteren ben ik mijn eigen streek eens gaan verkennen. Ik ben in grembergen bij Dendermonde terecht gekomen in een nieuwe wijnhandel . een portugees is hier een handel begonnen. Ik stond echt perplex van de prijzen. Echt heel redelijk, in alle prijsklasses. Een hele grote keuze in prijzen onder 5€.
Ja ik was met de fiets, dus veel kon ik niet meenemen. Ik heb s'avonds een visschotel klaargemaakt, met zeevruchten(jaja ik weet het ze kwamen uit de diepvries, maar ze waren toch lekker) die in een pompoensoep gedaan en met brood besprenkeld met olijfolie en veel look en kruiden geserveerd. Het wijntje door de eigenaar van de winkel aangeraden was heel lekker en amper 3.78€
Dit was nu wel geen restaurantbespreking maar ik vond het toch wel enven nuttig om dit eventjes kenbaar te maken.
En geen enkel communicatieprobleem, die mijnheer spreekt redelijk goed nederlands.

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

27 feb 2005, 21:28

Lacegarden ,
hoewel afwijkend van ons eigenlijk onderwerp ; is je tip toch welkom ;
Communicatie met eenPortugese mijnheer ? Och , we weten toch dat wijn alle barrières opruimt .
groetjes .JEF
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

02 mar 2005, 23:27

Hotel - restaurant La Marquisette

te Sanzinnes ( gehucht van Houyet )Vanaf E 411 . Richting Dinant , nog 4 km. , je vindt het etablissement 4 km voor Houyet, rechts op de baan
uitrit 22 van de E 411 ( Brussel - Luxemburg) Ruime Parking naast het restaurant .
restaurant toegankelijk voor rolstoelgebruikers .Hotel minder geschikt ( kamers bereikbaar via trap )

twee jonge , enthoesiaste vlaamse mensen hebben van ditgedeelte van de oude " gendarmerie " een knus tehuis gemaakt , waar het gezellig toeven is , en waar de keuken beter dan gewoon maar behoorlijk is .
Om enkele dagen rond te trekken in deze mooie streek , die op minder dan een uur rijden van Brussel ligt , vormt La Marquisette een prachtige uitvalsbasis
De kamers , met krakende plankenvloer , hebben een ouderwetse charme , maar beschikken toch over modern comfort
In het gezellige restaurant op het gelijkvloers , zwaait Leen met de pollepel , en is Marc een volleerde maitre , die met zwier en vriendelijkheid de gasten bedient
Van eenvoudige streekgerechten tot meer verfijnde culinaire standjes , het is allemaal verkrijgbaar , tegen zeer redelijke prijzen .De huiswijn , een eerlijke Franse ontdekking van Marc , zal je vast wel bevallen , zonder dat je schrikt van de prijs .
Mijn persoonlijke appreciatie : een leuk adresje om na een wandeling ( het vroegere koninklijke domein ligt tegenover La Marquisette ) hier neer te strijken , of om eventueel in alle rust een weekend te genieten van de Ardennen .
Info : tel . 082/666429 E-mail : lamarquisette@worldonline.be
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

Mammie
Lid geworden op: 17 feb 2005, 16:45
Locatie: Gent UZ

04 mar 2005, 11:54

Le Grand Bleu Snepkaai 15 Gent gezellig kreeft en visrestaurant gezllig niet groot duurdere klasse. maar deze doe ik bij speciale gelegenheden.
Ik aanvaard de seizoenen van het hart
zoals ik de seizoenen van het veld aanvaard

Mammie
Lid geworden op: 17 feb 2005, 16:45
Locatie: Gent UZ

04 mar 2005, 12:53

Voor een gezellige zondagmorgen.Bloemen- en plantenmarkt op de Kouter in Gent. Dan kun je op de Kouter naar de Blauwe Kiosk oester en aperitief bar in open lucht zeer gezellig. Moet je eens doen als ge de zondagmorgen in Gent bent.
Ik aanvaard de seizoenen van het hart
zoals ik de seizoenen van het veld aanvaard

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

08 mar 2005, 00:16

Mamie , bedankt voor de tip . De kiosk waarvan je sprak , is tijdelijk gesloten . Ook niet gezellig bij de temperaturen van de laatste weken .
Het restaurant voldoet echt wel aan de verwachtingen .

Voor wie iets te vieren heeft , of wie zin heeft om toch ooit wel een sterrenrestaurant te bezoeken : herbert Robbrecht in Vrasene .Ik geef geen uitgebreide bespreking, omdat Tillie een tijdje terug ons al op dat adres attent maakte .Ik kan alleen maar beamen , al het goede wat Tillie ons vertelde .
We bezochten verleden zaterdag het restaurant , dat zijn eerste Michelin-ster onlangs kreeg , maar waar de chef nog altijd even sympatiek overkomt , en de prijzen nog niet de pan uitswingen
Een aanrader voor wie een Euro'tje wil besteden aan een werkelijk heerlijke tafel !
JEF