Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

bagheera
Lid geworden op: 21 dec 2004, 14:43
Locatie: BORSBEEK

08 mar 2005, 00:33

Restaurant Pizzeria La Grappa

Hoek anselmostraat en paleisstraat Antwerpen

<heel gezellig patron echte italiaan en super vriendelijk

heel lekker eten - goed verzorgd

matige prijzen

parkeren is 's avonds en in't weekend wel te doen

niet groot dus liefst wel reserveren

wij komen er al jaren en is echt aan te bevelen :d

groetjes van bagheera
enjoy life! this is not a rehersal !

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

08 mar 2005, 11:36

bageera,
ik hou van italiaans eten. Wij gaan altijd naar Maaseik, maar dat is zo ver van bij ons. Ik zou heel graag uw adres willen proberen. Hebt ge soms het telefoonnummer? ik zit in een andere zone.
Hebben die ook in het seizoen van de courgettes: de bloemen van de courgettes door een deeg gehald en dan in het frietvet? dat is zo lekker

ik ben weer eens voor de honderste keer op dieet, maar ik kan niet weerstaan aan Italiaanse gerechten.
lacegarden

bagheera
Lid geworden op: 21 dec 2004, 14:43
Locatie: BORSBEEK

08 mar 2005, 14:38

lacegarden : hallo

telefoonnr van La Grappa

03 238 81 91

zeg maar tegen Salvatore ( de patron )

dat je adres hebt van Lea en Marc!

Hij kent ons wel :d

van die courgette bloemmekes, dat weet ik niet!

moet je hem maar eens vragen

groetjes van bagheera
enjoy life! this is not a rehersal !

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

09 mar 2005, 00:12

@jef. Ik ben blij dat het zo beviel. Want ja, smaken verschillen.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
larsie

09 mar 2005, 12:18

bagheera schreef:Restaurant Pizzeria La Grappa

Hoek anselmostraat en paleisstraat Antwerpen

<heel gezellig patron echte italiaan en super vriendelijk

heel lekker eten - goed verzorgd

matige prijzen

parkeren is 's avonds en in't weekend wel te doen

niet groot dus liefst wel reserveren

wij komen er al jaren en is echt aan te bevelen :d

groetjes van bagheera
kennen jullie deze al www.ristorantesole.be
kan je ook vinden via www.dolcevia.com
het gaat over een pizzeria waarvan de uitbaatster (een italiaanse) wereldkampioenschap lekkere pizza bakken gewonnen heeft, en vele andere 1ste prijzen in Europa en in Italie op haar naam heeft staan. Ik heb dit ook via het net gevonden, heb dat s uitgeprobeerd en ja heel lekker (klein restaurantje 10 tafel ong) lieve vriendelijke italiaanse dame, de echte mamma? Wij gaan daar nog terug. prijs van pizze vanaf 8 eur je kan er eveneens schotels en pizze meenemen. het is gelegen in Wilrijk bij Antwerpen. Hun webstek geeft je meer info. Smakelijk eten.

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

10 mar 2005, 21:05

Hoy , Tillie ,
Het was uitstekend . Blij dat jij me op deze zaak attent gemaakt hebt .
Bewijs dat het ons bevallen is : over veertien dagen gaan we terug , met een stelletje vrienden . Dààg . JEF
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

10 mar 2005, 22:26

mag ik nu eens heel erg onbescheiden zijn?
al die hier in deze rubriek zit die eet zeer graag. Maar hebben jullie geen last van :
overgewicht?
cholesterol
bij mijn cholesterol 35O , dat is al niet om met te stoeffen
overgewicht: dat durf ik niet opschrijven
en ik kruip iedere avond met honger in mijn bed
en ik kook op een aga, ik ga naar auchan om franse specialiteiten, ik kweek allemaal lekkere tomaten en andere vergeten groentensoorten , en ik lust alles. toch wel een probleem aan het worden

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

10 mar 2005, 23:54

Het is vanzelfsprekend , dat diegenen die rond het onderwerp lekker eten zwerven , belangstelling hebben voor de goede dingen des levens .
Hoe het gesteld is met cholesterol , overgewicht enz . dat zouden we in een enquète moeten uitvissen . Maar ik geloof niet dat we in een publiek forum veel respons zouden krijgen .
Om daar een algemeen antwoord op te geven , lijkt me al even moeilijk . Er hangt teveel af van de levenspatronen van alle betrokkenen ; Zo kan ik bv. wel zeggen dat ik vroeger meer at , dan de laatste jaren . Toch is mijn gewicht nu toegenomen , en mijn cholesterolgehalte omhoog .
Maar als je dan weet , dat ik vroeger tot 5 uur per dag aan sport deed , en nu , na enkele knie- en heupoperaties , niet meer , dan is de link snel gelegd .
Ook ken ik mensen die veel eten en drinken , en daar op geen enkel punt last van hebben
Maar over één zaak kan ik heel formeel zijn : echt fijn eten is zeker niet ongezond . Je kan best in heel fijne restaurants gaan eten zonder één grammetje aan te komen , maar als je natuurlijk in fast-food zaken belandt , of teveel in fritures zit , dan is het hek van de dam .
Je moet natuurlijk een beetje letten op je voedselkeuze . Je schrijft dat je je regelmatig gaat bevoorraden in Auchan . Heerlijke patés hebben ze daar , en delicieuze foie gras . Maar als je uit la douce France een berg sla meebrengt of oesters , dan is dat een verschil voor de lijn !
En dat je 's avonds honger hebt , lieve dame , dat geloof ik niet . Je zult , net als ik trouwens , trek krijgen . En dat is erg . Verschrikkelijk erg - want hoe moeten we daarmee omgaan ? Het enige wat mij persoonlijk kan helpen in dat gevecht , is : bezig zijn . Heel druk bezig zijn . Met het forum , bv. of met spelletjes . Want alle andere afleidingsmanoeuvres mislukken jammerlijk . Ook bij mij .
Eén troost : wij , Boergondiers , hebben meestal nog niet zo'n moeilijk karakter . En dat is alvast een pluspunt voor onze omgeving .
Ik zou zeggen : blijf genieten , beter dat ,dan een chagrijnig individu te worden . Laat ons wel een beetje op onze eetgewoonten letten En geef ons in deze topic , je goede en minder goede belevenissen door . Het is gezonder dan je op te boeien in , of te ergeren aan andere problemen , die we toch niet kunnen oplossen . Groetjes , JEF
larsie

11 mar 2005, 10:33

lacegarden schreef:mag ik nu eens heel erg onbescheiden zijn?
al die hier in deze rubriek zit die eet zeer graag. Maar hebben jullie geen last van :
overgewicht?
cholesterol
bij mijn cholesterol 35O , dat is al niet om met te stoeffen
overgewicht: dat durf ik niet opschrijven
en ik kruip iedere avond met honger in mijn bed
en ik kook op een aga, ik ga naar auchan om franse specialiteiten, ik kweek allemaal lekkere tomaten en andere vergeten groentensoorten , en ik lust alles. toch wel een probleem aan het worden
das toevallig, deze namiddag krijg ik het resultaat te horen van een bloedafname, laatste keer (in 2002) een beetje last van de slechte cholesterol 211, ben benieuwd naar de huidige stand van zaken. Ik moet zeggen dat ik niet echt mijn best doe, maar zal toch moeten plooien EN mijn best gaan doen. Ik probeer op te letten met roomsauzen maken en eten uiteraard, wij drinken hier elke dag wijn bij het eten, en houden ook van kaas, maar zoetebekken zijn wij niet. Wij wandelen veel en lang(elke avond ong. een uur en in het weekend een wandeling van 20 km (wij stappen zo'n 6 km/uur) af en toe een pauze en sanitaire stop. Ik geloof dat iedereen (met smaak) toch problemen heeft, wij dus ook hoor. Je bent zeker niet alleen.

kookmaniak
Lid geworden op: 12 mar 2005, 11:15

20 mar 2005, 13:50

Dit restaurant in Bevren is zeker een ommetje waard! Eerst en vooral : reserveer tijdig want op het laatste ogenblik een stoeltje laten bijzetten is niet altijd mogelijk.
Dit jonge koppen spant zich enorm in om een prijs/kwalitiet schitterend menu op tafel te toveren.
De gerechten zijn gemaakt van verse ingrediënten en de jonge chef springt er zeer inventief mee om zonder naar het extreme te gaan. Aan te raden is het culinaire epos van 4 of 5 gangen, al dan niet met aangepaste wijnen voor een zeer schappelijke prijs, nl 37 of 44 Euro. Deze prijzen zijn zeker de inhoud waard.
De bediening is correct en vriendelijk zonder al te veel opdringerigheid.
Als extra bij de menu kregen we , buiten de tradtionele olijfjes en kappertjesbloem nog een staaltje na de kookkunst van de chef, nl een lekker soepje en een variatie op thema van garnaal.
De rekening wordt gebracht met nog een verwennerijtje van het huis, alhoewel we al zeker voldoende gegeten hadden want de porties volstaan om een normaal mens te behagen. Ik wens het koppel nog veel succes!
Wij komen zeker terug en onze tafelgenoten zeker vermits in de regio Beveren zelf niet zo veel van deze gelegenheden zijn!

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

20 mar 2005, 23:11

ja ik woon nie ver van Beveren, maar waar is het nu ? Beveren is zeer groot
aub toch ten minste een naam en de straat, dan kunne we er misschien met de fiets naartoe

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

20 mar 2005, 23:29

Lacegarden, Gentseweg 536
http://www.salsifis.be/
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

21 mar 2005, 12:59

ja dat ken ik , dat is goed

Sunny1
Lid geworden op: 15 sep 2004, 09:29
Locatie: kempen

10 apr 2005, 12:31

In de noorderkempen:
Op de grote markt.keuze te over.
Miranda:steenwg.op Ravels.steppegras,moet je echt eens proberen,wel resereveren,anders geen plaats.
Ook rest.Klaverhof,gelegen aan kanaal Turnhout-Schoten.
Voor fietsers die de AA-valleiroute doen een adresje op NL. grondgebied,een hoeve zoals in bokrijk,met zand op de vloer en vuur met kooppot boven.
men kan buiten in de natuur zitten ,is gelgen in bos en vengebied.
naam.In den Bokkenrijder.gelegen is Esbeek.
dus pak je fiets,je route of knooppuntenkaart ,bestel een stralend zonnetje en kom naar de kempen.AfbeeldingAfbeelding
alfa

10 apr 2005, 19:28

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met "restaurant De Karper" in Machelen aan de Leie ? ( te combineren naar 't schijnt met een bezoek aan het Raveelmuseum) Wie heeft er ooit gegeten ???