Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 jan 2012, 13:46

Wij zijn er vorig jaar een paar keer geweest en altijd heel lekker gegeten. Geen pasta, gewoon lekkere vis met iets van aardappelen als ik mj goed herinner. We hebben er ook eens een keer geluncht (heel goedkoop) maar dat doen we niet meer, dat trok echt op niet veel. En de all you can eat avonden (scampi à volonté enz.) laten we ook aan ons voorbij gaan.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 jan 2012, 14:19

De à volonté avonden zijn telkens een avond in de week. De ene keer scampi, de andere keer kreeft. Er staat niks van op hun website maar het hing daar wel uit in het restaurant.

Wij eten tegenwoordig vaak bij onze noorderburen. Culinair vind ik dat de Nederlanders een heel grote inhaalbeweging hebben gemaakt tov België. Zo eten wij eens per maand bij de Jagersrust in Ossendrecht, telkens hun nieuw maandmenu uitkomt. En als we wat meer tijd hebben rijden we naar Tilburg, naar Hofstede De Blaak. Het zou me niet verwonderen dat er binnen afzienbare tijd een ster valt daar. Een bib gourmand hebben ze al.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 jan 2012, 14:27

Oh nee zeg, totaal anders. Gewoon fijn en lekker zonder van die gekke toeren. Da's aan ons ook niet besteed.

stew
Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Locatie: kempen

08 jan 2012, 23:24

nog een randnota in verband met mijn vorige posting. Ik bedoelde niks denigrerend met dat " allochtoon ". Ik hou van vreemde keukens , en van hun allochtone chefs. In dit geval was die meneer , die een heel klein beetje slecht Nederlands sprak , arrogant , op het randje af van het onbeschofte.
Dàt nam ik hem kwalijk. Dat zou ik ook gedaan hebben als het een rasechte Antwerpenaar geweest was.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

09 jan 2012, 16:21

petrol schreef: Nu ga ik dit eens uitproberen.

http://www.restaurantlacucina.nl/
Ik heb daar ook al aan gedacht want we komen daar vaak voorbij, maar iets houdt me tegen. Zet je het even op het forum als je geweest bent (of schrijf er een recensie over).

Orangerie Mattemburgh zou ook niet slecht zijn. http://www.specialbite.com/restaurants/ ... attemburgh

Mijn Keuken (1*) in Wouw is ook super! http://www.mijnkeuken.com/

stew
Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Locatie: kempen

11 jan 2012, 00:21

Nu ik toch wakker geworden ben :
in het kasteel van Renesse ( op 200 meter van de kerk met de destijds (1967 ? )door een rasechte tornado weggeblazen toren in Oostmalle ) worden regelmatig culturele matinees ( klinkt dat effe goed zeg ) georganiseerd . Meestal klassieke kamermuziek , soms iets luchtiger of folkloristisch . Als je dus op een zondag niet weet wat te doen , dan heb je hier een adresje. Buiten dat culturele gedoe kan je ook in het omliggende bos enkele wandelingen maken ( rolstoeltoegankelijk )
Na deze cultuur- of natuurprestaties heb je waarschijnlijk trek gekregen. Loop dan niet te ver weg : het vroegere koetshuis van het kasteel is nu omgevormd tot een gezellige taverne. Je bent welkom in driedelig pak , maar net zo goed in jeans en slobbertrui.Het is er , na de matinees , wel behoorlijk druk. Als je nu geen sterrenaspiraties hebt , maar gewoon lekker een stukje wilt gaan eten , doe het dan hier. Verfijnde tavernekeuken. Grote parking op 20 meter. Bus van de lijn ( naar Turnhout ) op 100 meter. De keuken is veel beter dan je zou verwachten. Je kan er ook , voor kids of spaarzame mensen ,een croque of pannenkoek krijgen. Maar ik at er heerlijke ganzenlever ( foei zegt Gaïa ) en mijn vrouw delicieuze reefilet .

In de onmiddellijke nabijheid bevindt zich nog een overheerlijk en sympathiek restaurant van de hogere klasse.Dat adres krijg je alleen als je tot mijn beste vrienden behoort. Ik kom er namelijk regelmatig zelf en wil niet overspoeld worden door hallo-die-stew roepende seniorennetters
Prettige week nog.
Stew

Let op : dit is geen betaalde of zelfs onbetaalde reclame.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

11 jan 2012, 09:09

stew schreef: In de onmiddellijke nabijheid bevindt zich nog een overheerlijk en sympathiek restaurant van de hogere klasse.Dat adres krijg je alleen als je tot mijn beste vrienden behoort. Ik kom er namelijk regelmatig zelf en wil niet overspoeld worden door hallo-die-stew roepende seniorennetters
De Eiken?

stew
Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Locatie: kempen

11 jan 2012, 11:36

NEE, NEE. Niet proberen uit te vissen. Top secret ( behalve natuurlijk als je begint te googelen.
Om alle boze reacties vooraf de kop in te drukken : ik had het over senioren-N-etters en geen seniorenETTERS.
Prettig weekend. Dat begint voor senioren toch op woensdagmorgen ( om te eindigen op dinsdagavond !!! )

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

11 jan 2012, 12:16

Is nochtans het enige restaurant in die buurt dat een beetje mijn goedkeuring kan wegdragen. Maar ik zeg erbij: ik ben een moeilijke.

Er zit daar ook een nieuwe, Lotièr, daar zijn we deze zomer eens geweest maar ik vond het maar zozo. Vooral de opdringerigheid van de sommelier en de snelheid waarmee ons menu voorbijkwam nodigen niet uit om daar nog eens te gaan eten.

lj
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:19

11 jan 2012, 17:04

Ik ben zo goed als zeker dat het om restaurant Haute Cookure gaat.
In ieder geval een aanrader.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

11 jan 2012, 18:12

Dank je lj. Ziet er niet slecht uit!

stew
Lid geworden op: 08 apr 2005, 16:23
Locatie: kempen

13 jan 2012, 23:40

correct.

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

22 jan 2012, 12:57

Dit is 'hot'news van ... 2005.
Kijk eens op de postings van 7 december 2005.
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

18 feb 2012, 20:28

Gisteren in Het District in Ekeren gegeten. In eerste instantie vond ik het er wat groot, maar ook wel ruimtelijk. Een beetje de industriële stijl die ik wel kan waarderen. Ruime tafels, goede stoelen, mooi linnen.
Ze stellen hier maandelijks een ander 3- of 4-gangen keuzemenu voor, en daar hebben wij uit besteld. Het was erg lekker allemaal, correcte gaartijden, prima huiswijn. Het enige minpunt was de abnormaal lange wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht. Gelukkig hadden we een goede babbel!

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

19 feb 2012, 10:10

Snowball, hoofdgerecht (vis dan) in een diep bord is tegenwoordig op veel plaatsen hoor. Ik vind het ook wel handig, krijg je toch iets meer van de saus mee. ;-)