Communie- of lentefeesten in the good old days

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 apr 2019, 16:50

Ha, daar ga ik normaal gezien ook. Had nog geen aankondiging op Facebook gezien.

Bij De Broertjes ben ik nog niet geweest, wel bij Bolle & Co. maar dat vond ik niet goed. Is van dezelfde eigenaar (of van zijn broer), vandaar dat ik wat twijfelde aan de kwaliteit.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 apr 2019, 16:52

Helena van Troje schreef:
01 apr 2019, 12:09
Wel van Communiefeesten en waterzooi gesproken:
Op mijn communiefeest in de jaren '60 had mijn tante (destijds regentes huishoudkunde en dus ook koken) ossentong in madeirasaus gemaakt. Bah, bah, bah. Ben het nooit vergeten en heb het nadien ook nooit meer gegeten.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 apr 2019, 17:29

MyriamC schreef:
01 apr 2019, 16:50
Ha, daar ga ik normaal gezien ook. Had nog geen aankondiging op Facebook gezien.

Bij De Broertjes ben ik nog niet geweest, wel bij Bolle & Co. maar dat vond ik niet goed. Is van dezelfde eigenaar (of van zijn broer), vandaar dat ik wat twijfelde aan de kwaliteit.
De kwaliteit was verrassend goed. Geen gelegenheid voor een tête à tête, wel voor een gezellig etentje met vrienden. En inderdaad ook zo veel als je wilt, ze zijn vriendelijk ook. Het was dus verrassend goed mee gevallen.

Dat van Hoeve Koolen had ik zien staan bij een groep van Antwerpen, daar werd het aangekondigd, ook de nieuwe winkel (ze zijn dus uitgebreid).

En wat bij ons vroeger jaren de communie's betrof om op topic te blijven.

Dat was toch ook altijd iets met vol au vent (wat ik als kind niet kon appreciëren vanwege de champignons maar nu doodgraag eet), gevolgd door gebraad of rosbief met groentenkrans. Soep was ofwel kippensoep ofwel een tomatensoep en dessert een ijscrème in de vorm van een lammetje.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 apr 2019, 19:31

PrimaVera, heb op mijn vraag aan Van Aert-Koolen volgend bericht op FB gekregen: 'Gisteren zijn we op zoek gegaan naar de eerste asperges, helaas waren het er nog niet zoveel. We houden jullie op de hoogte wanneer het seizoen echt begint!'
Nog even geduld dus ...
Die winkel hadden ze vorig jaar ook al hoor. Ik ging altijd naar de schoonfamilie, een hoeve een beetje verder aan de rechterkant. Veel kleinschaliger en niet zo commercieel, maar die mensen zijn verhuisd naar Etten-Leur en dat vind ik toch wat ver.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 apr 2019, 19:45

MyriamC schreef:
01 apr 2019, 19:31
PrimaVera, heb op mijn vraag aan Van Aert-Koolen volgend bericht op FB gekregen: 'Gisteren zijn we op zoek gegaan naar de eerste asperges, helaas waren het er nog niet zoveel. We houden jullie op de hoogte wanneer het seizoen echt begint!'
Nog even geduld dus ...
Die winkel hadden ze vorig jaar ook al hoor. Ik ging altijd naar de schoonfamilie, een hoeve een beetje verder aan de rechterkant. Veel kleinschaliger en niet zo commercieel, maar die mensen zijn verhuisd naar Etten-Leur en dat vind ik toch wat ver.
Ha oké, toen ik er vrijdag was, kwam er een man binnen en die vroeg naar de grondasperges of die daar waren. Ja zei die mevrouw daar want ze liggen daar in de bakken. Dus ... vorig jaar ben ik er vrij weinig geweest dus wist niet dat die er vorig jaar al was. Er liggen daar wel enkele aspergehoeves.
En idd Etten-Leur is niet direct bij de deur. Misschien eens gaan horen bij die hoeve die ik vernoemde daar aan de Broertjes. Schijnbaar hebben die ook andere groentes die de moeite waard zijn.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

01 apr 2019, 23:55

Prima Vera schreef:
01 apr 2019, 19:45
Misschien eens gaan horen bij die hoeve die ik vernoemde daar aan de Broertjes. Schijnbaar hebben die ook andere groentes die de moeite waard zijn.
Ja, die is gekend voor zijn goede aardappelen.