HENGELEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 mei 2009, 08:34

Weer iets nieuw van het addetievenfront.OPIMUM verdeeld door Mondial-f.
Het is een doosje dat 50gr witte kristallen bevat. Goed voor toe te voegen aan 2kg voer. Prijs: rond de 5€. Dus zeker niet goedkoop.
Voor die prijs moet er zeker toch iets gebeuren als er vis in de buurt zit :wink: .
De eerste testen waren positief; maar al was de stek als slecht gekend we wachten af. Alle bevindingen zijn welkom.

Poeki
Lid geworden op: 02 okt 2005, 09:57
Locatie: Berchem (Antw.)

13 mei 2009, 08:43

En voor welke visserij dient het gebruikt te worden,Voorn ??

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 mei 2009, 08:59

Ik test het voor brasemvisserij zowel op vijver als kanaal.
Staat niets specifiek vermeld. Er staat op: voeg toe aan 2kg voer.
Er is een artikel aan gewijd geweest in BEET maar heb die niet gelezen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

09 jun 2009, 08:54

Enkele keren gebruikt. Resultaat: niks beter dan zonder. Zal dus maar gewoon met mijn gekend mengseltje blijven vissen en rekenen op mijn techniek i.p.v toevoegsels.
Het enigste dat een goed voertje nog kan verbeteren is verre en geknipte pieren.

Charlie*
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:21
Locatie: de kempen

03 aug 2009, 12:01

Ik kan geen visje vangen hè,
Kom kom zo moet je dat doen . http://www.garagetv.be/video- galerij/stefke1985

Maar mij niet gezien,geef mij maar mijn fiederhengel. :lol:
geniet van het leven zo lang het kan.

Charlie*
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:21
Locatie: de kempen

03 aug 2009, 12:11

Sorry Vismakers ,maar het grapje van Garage staat er niet op,
Het zal voor een volgende keer zijn .

We zullen ze maar op de gewoone wijze vangen hè :wink:
geniet van het leven zo lang het kan.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

25 aug 2009, 19:54

Zijn er nog vissers welke problemen hebben met de nieuwe generatie RIVE viskisten?
Deze generatie staat op een kunstof onderstel ; gesteund op twee alumilium profielen.
Het kunstof gedeelte lijkt niet bestand tegen het gewicht van een normaal persoon en barst.
Ongelooflijk voor één van de duurste viskisten.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

18 okt 2009, 10:55

Het jaar is voor de vijvervissers weeral voorbij. Tijd om te gaan vissen op roofvis of pikkeren en feeder op het kanaal.
Wat hebben we weeral geleerd: als iets goed is blijf er met je pollen af en geloof niet alles wat op de forums als fantastisch wordt ervaren en wat nieuw op de markt komt.
Zo zijn er nu de chelaten, het gebruik van starters uit de biggenfokkerij en andere poedertjes welke geen aarde aan de dijk brachten in de meeste gevallen.
Het sumum van hebbeding is voor de forelvisserij...een dobber ( Magic Float ) waar je gans de vijver met kunt rondvaren op zoek naar forel. :lol:
En voor die toch iets willen toevoegen in de winter. Hou het goedkoop met wat lookpoeder, fenegriek of duivelsdrek.

caracal.55
Lid geworden op: 02 sep 2009, 21:55
Locatie: Sint Katelijne Waver

20 okt 2009, 23:36

Hoikes iedereen,ik heb vroeger toen ik nog jong en mooi ??? was veel gevist.De laatste 10 jaar heb ik dit terug opgevat maar dan in clubverband en als wedstrijdvisser.Ik ben daar nu wel van terug gekomen en ben terug op de kanalen en natuurwaters gaan vissen.
Een hele aanpasiing maar wel plezanter om op wilde vissen (hmhmhmhm)
te gaan vissen.Ik heb me wel voorgenomen om alles soorten van visserij te proberen ,van de vaste lijn tot het vliegvissen.
Nu de koudere periode voor de deur staat zal de zee ook weeral enkele keren op de agenda staan.Mijn grootse avonturen zal ik hier misschien wel vertellen wie weet.En met de fotokes erbij zodat het zeker geen latijn is.
Vang ze Caracal.55 : :P
Gewoon wat mensen zoeken met dezelfde intresses.

Poeki
Lid geworden op: 02 okt 2005, 09:57
Locatie: Berchem (Antw.)

21 okt 2009, 20:16

Héél tof Caracal,ik kijk er naar uit ! Want dat wedstrijdvissen ligt me ook zo niet hoor,maar ja,ieder zijn meug hé...!
Ikzelf vis vooral op ope waters,op karper,in de Ardennen en Frankrijk op fore,en in de winter hoofdzakelijk bootvissen,op de wrakken op de Westerschelde...
Bij gepasten tijde lever ik ook weer terug onderwerpen aan,nu heb ik het echter te druk,om te vissen of om artikeltjes af te leveren,maar daar komt beterschap in !
Grtjs en vang ze,allemaal !

caracal.55
Lid geworden op: 02 sep 2009, 21:55
Locatie: Sint Katelijne Waver

25 okt 2009, 06:55

Gisteren 24 oktober weer en wind getrqtseerd voor enkele uurtjes hengelplezier.Op de Leuvense vaart in Mechelen.En die vaart had mij goed liggen se.Mijn eigen goed aan het amuseren met baars en baarsjes voorns en voorntjes af en toe een pos een brasem en een winde.
Ineens niets meer nada zipp nul reden was de waterstand die was ongeveer 20 cm gedaald,zat ik daar als een kieken totdat ik het gezien had hee.Daarna toch regelmatig gekeken of er iets veranderde maar de vissen deden weer graag mee.Het weer was niet goe maar de sfeer wel .Vang ze vrienden :roll:
Gewoon wat mensen zoeken met dezelfde intresses.

seiko
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:59
Locatie: west-vlaanderen belgie

03 nov 2009, 08:52

Hallo iedereen ;
Is er soms iemand van Jullie die vist in de dokken van Antwerpen ?
Ik en mijn vismaat zouden er ook graag èèns vissen , maar weten niet welke vergunning we nodig hebben , waar ze te gaan halen , waar we juist moeten zijn , welk aas we best gebruiken enz
We zouden het eens proberen op de snoekbaars .
Groetjes aan allemaal
Seiko
vissers houden en dragen zorg voor de natuur

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

03 nov 2009, 11:47

Het gaat hier in de dokken over het zogenaamd dokpatent tesamen met de Vlaamse visvergunning.

http://www.antwerpen.be/eCache/ABE/2/94 ... zODg2.html

Er wordt gevist met levend en dood visje aan de haak.
Kanaaldok B1 aan de Thysmanstunnel is een gekende stek.
Ook de dokken op Linkeroever zijn gekend buiten het doeldok dat verboden is.
Ikzelf heb er geen ervaring maar ken wel vissers die er over stoefen.

Het gebruikte systeem is zonder dobber wegens de diepte.
Er wordt met een lood onderaan gegooid. Het aas zit boven de loodonderlijn vast met een onderlijn of schuivend over de ganse lijn.
Voor de aanbeet bebruikten wij op het Galgenweel een wakertje voor de lijn die vastgehouden werd met een elastiekje met open molen.

PS: Het galgenweel op LO is sinds enkele jaren openbaar water er zat vroeger veel snoekbaars nu weet ik het niet.

seiko
Lid geworden op: 10 jan 2007, 13:59
Locatie: west-vlaanderen belgie

03 nov 2009, 21:24

Bedankt voorn voor de uitleg .
Het is dus niet zo dat men er met haring vist , maar met voorntjes .
Is het mogelijk om een straatnaam te geven zodat we met de gps er geraken ?
Groetjes seiko
vissers houden en dragen zorg voor de natuur

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 nov 2009, 11:03

Aan de nieuwe dokken zijn geen straat namen maar de doknaam en de aanlegnummers.
Die staan vermeld op de vergunning. Ik denk dat een GPS ook doknamen kent en nummers.
In de dokken weet ik niet of haring werkt; moet ik vragen. Dit werkt wel op het schelderijn kanaal.

Het openbare Galgenweel ligt op de LO aan de Beatrijslaan tussen de twee voetgangerstunnels. Niet te missen een reuzachtige plas evenwijdig met de Schelde aan de oçverkant van de straat.