De On - Line Bikers (2) Het motorrijders forum

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

Kalieber
Lid geworden op: 22 nov 2007, 19:30
Locatie: Niel bij As

04 mei 2010, 09:13

Ik ben een paar jaar geleden ook in hotel Col de Busang geweest . De ligging is heel goed maar het eten was eigenlijk niet goed (slecht) en de eigenaar was op zijn hollands . De motor kon overdekt overnachten in een oude bunker .

odul
Lid geworden op: 08 jan 2007, 21:08
Locatie: Kalmthout

06 mei 2010, 15:44

hallo iedereen
de rit van zaterdag met de friends,zijn er personen die de rit mee gaan rijden,heb er wel zin in.

Benson
Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Locatie: Ekeren

06 mei 2010, 17:50

Hey Odul

als zaterdag de weergoden ons gunstig gezind zijn
rij ik ook de rit van de friends mee , het is wel veel autostrade maar aan thuis zitten heb je ook niks

Beste Friends,
Onze 2de rit brengt ons naar de Westhoek, één van ons uiterste puntje van ons Land.
Gezien de verre afstand er gelieve rekening mee te houden dan we bij de start eerst 140 km autostrade doen tot net voor afrit Veurne. We stoppen aan het tankstion Texaco Ster Market “Parking Mannekesvere”, daar tanken we en rijden dan door naar onze eerste stopplaats in Veurne. Dit geeft ons ook de mogelijkheid indien de groep te groot is om daar weer samen te komen; een autostrade blijft altijd een risico zeker met een groot aantal. Dan gaan we over tot een rit van 140 km in de Westhoek. Laatste stop voor zien in Ieper op de grote Markt en van daar gaan we terug autostrade richting café Familia.

Wanneer : Zaterdag 8 mei
Samenkomst: 8.30 uur
Vertrek om: 9.00 uur
Vertrek : Cafe Familia
Adolf Mortelmansstraat 18
2160 Wommelgem
Ritverantwoordelijke: Rudy & Myriam
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

Louke
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Leuven

07 mei 2010, 12:53

odul schreef:hallo iedereen
de rit van zaterdag met de friends,zijn er personen die de rit mee gaan rijden,heb er wel zin in.
Ik ben aan het twijfelen mannen. Mocht ik meerijden kom ik rechtstreeks naar café Familia tegen 8u30. Het is echter niet zeker want 5 a 6 uur op de motor zitten en zoveel autostrade in groep schrikt mij wat af.

Groetjes,
Louke.

PPG
Lid geworden op: 26 jan 2008, 15:21
Locatie: EKEREN

07 mei 2010, 16:52

Louke ,

Het is zeer verstandig uw eigen limieten te kennen.

GR
PPG

Fadre
Lid geworden op: 08 jun 2007, 20:39
Locatie: DEURNE

07 mei 2010, 20:17

Er is een redelijke kans dat ik er morgen zal bij zijn.Om 8.30u dan. :wink:
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

Benson
Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Locatie: Ekeren

08 mei 2010, 22:25

Hallo mannen en vrouwen ook natuurlijk

vandaag weer een rit gedaan met de friends.
Het was wel niet het weer dat ze gisteren voorspelde , af en toe kans of een buitje zegden ze maar dan hebben wij wel al die kansen benut , ofwel lag het aan de groepsleider die gewoon de buien heeft gevolgd.

De motokes zullen weer een goede kuisbeurt nodig hebben.

Het was een mooie rit die afwisselend langs rustige hoofdwegen en landwegen ging , langs het Ieper- IJzer kanaal en het monument dat daar staat .

Over de Kemmelberg, amaai doe da met de fiets, ni te doen man, mijne moto ging er al tegen zijn goesting op, zo verder tot in het mooie Ieper waar op de markt een laatste stop was om de kelen te smeren en daarna terug de autostrade op richting huiswaarts en gelukkig vanaf toen geen regen meer.

Hier nog wat sfeer fotokes maar ni veel getrokken met dat donker weer want de zon was ver te zoeken....Ze zat in Zwitserland want een van mijn chat - kennissen die daar woont liet me daarjuist weten dat het daar heel de dag zonnig en 22°was , daar kunnen wij voorlopig van dromen :evil:

Eerste stop om te gaan tanken met onheil voorspellende wolken boven ons hoofd.


AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Van daar wat verder de autostrade af om ons eigen te tanken in een echt café op den buiten waar de groenten en fruit op den biljart te koop stonden voor de klanten, ze gooiden ons er bijna buiten toen er ééne vroeg of we mochten biljarten :roll:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

De Fadré begon terug wa kleur te krijgen toen hij daar bijna in de kachel kroop om wat op te warmen.

Afbeelding

Gesmeerd en opgewarmd terug den bike opgesprongen om verder van het landschap te genieten tot aan Taverne De Notelaar om de maag die rammelde wat voeding te geven.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Aan mijn theeke kunt ge zien dat we er goed bediend werden.

Afbeelding

Wat de Fadré daar tijdens dat ik foto 's maakte heeft uitgespookt weet ik ni maar hij was zo beschaamd dat hij zijn pet voor zijn gelaat zette om niet meer herkend te worden .

Afbeelding

Afbeelding

Plots zag ik ( weer de F ...) dat zijn ogen bijna uit de kas vielen .

Afbeelding

Maar dat was ni moeilijk want aan de tafel achter ons waren ze gezamelijk aan 't bidden voor ze aan hun eten begonnen :roll:

Afbeelding

Na een versterkende maaltijd tot in Ieper gereden waar we op de markt er nog ééne gingen pakken voor we langs de autostrade naar huis reden .

Den Odul vond daar in den asbak nog een overschot van een sigaar en rookte die verder op , of was het nu een koekje of chocolade dat hij bij zijn drankje kreeg dat daar tussen zijn lippen hangt. :wink:

Afbeelding

Het was wel wat koud en vochtig maar toch weer een leuke dag met toffe motorvrienden !!!
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

Fadre
Lid geworden op: 08 jun 2007, 20:39
Locatie: DEURNE

09 mei 2010, 09:59

Bedankt Benson deze vlugge plaatsing van uw ongecensureerde reportage.
:D
Weer een toffe rit van de"Friends"onder uitstekende begeleiding.
Spijtig van het weer,maar toch weer eens van genoten en 520km meer op mijn teller. :D :wink:
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

Fadre
Lid geworden op: 08 jun 2007, 20:39
Locatie: DEURNE

09 mei 2010, 12:52

Ik zet vandaag nog alles hierop wat betreft de rit van 13 mei.
Ee beetje geduld moet nog wat bloemekes planten met die van ons. :(
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

odul
Lid geworden op: 08 jan 2007, 21:08
Locatie: Kalmthout

09 mei 2010, 14:16

Heb ge weer fijn gedaan Benson.Inderdaad het weer zat niet echt mee maar al bij al was het toch een toffe rit en het kuisen van mijn brommerke ,ja se dat moeten we er dan ook maar bijpakken he.Ik heb me in ieder geval reuze geamuseerd,bedankt voor de dag en het gezelschap.

Fadre
Lid geworden op: 08 jun 2007, 20:39
Locatie: DEURNE

09 mei 2010, 16:41

RIT 13 MEI
We spreken af om 10:00uur
Damiaanstraat
3120 Tremelo

Rit van 150km nadien optreden van "the Jaguars"en andere activiteiten.

Bandido;om 09:00uur parking Kamping
Buldog; om 09:30uur Amerikaans Stockhuis Lier
Louke; Damiaanstraat:10:00uur Idem voor de anderen liefhebbers.
Als je zo ver gaat als je kunt zien,zie je verder als je zover bent.

Louke
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Leuven

09 mei 2010, 18:11

Bedankt voor de reportage Benson. Ik had er graag bijgeweest maar durfde niet goed gezien de afstand (+ 520 km), de goede raad van PPG en daarbovenop voor mij weer een onverwachte maar klassieke Imodium/Buscopan voormiddag. :oops:

Voor degenen die meerijden op 13-05, tot dan in de Damiaanstraat en voor alle bikers en bikerinnetjes, mijn vriendelijke groeten.:wink:

redtail
Lid geworden op: 06 aug 2007, 19:32
Locatie: thuis

09 mei 2010, 19:11

Hey manne,
in tegenstelling tot de weersvoorspellingen was het regio Ardennen ,Luxemburg,Burg Reuland wel redelijk weer,'s ochtens wel koud maar eens op de middag kwam het zonnetje erdoor, geen regen gezien of gevoeld.
Waarom die rit? Wel ik & Marc waren al meer dan een week een hotelletje aan het zoeken in de omgeving vd de 1000 bochten( 19 Juni) en niets te vinden, alles bezet :roll: ( slechte tijden zeggen ze dan!) , Yammeke bedankt voor de info maar dat vonden we toch wel iets te ver van het vertrekpunt!Uiteindelijk wel wat gevonden in Luxemburg( trois vierges)....oefffff. Ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om ons Kim aan een lange rit te laten gewennen met haar nieuw motoke,na 400km heeft ze echt wel op haar tanden mogen bijten,Poepke deed veel pijn. :lol: Eindtotaal Km's 495km.
Resultaat; hotelletje gevonden 13km v vertrekpunt,mooie rit en zeer leerrijk voor ons Kim!!
Dada,
RT

Benson
Lid geworden op: 06 jun 2007, 16:40
Locatie: Ekeren

09 mei 2010, 21:21

Wij .... Benson en Fatima willen donderdag wel meerijden maar moeten zeker tegen 18u thuis zijn daar we tegen 19 u bij vrienden in Brecht moeten zijn.
Iedereen de groetjes en nog een fijne dag.
Ik verzamel doodsprentjes,postkaarten met moto's,auto's en vliegtuigen.Mijn eega postk' met katten,honden en olifanten en legpuzzels.En op de pc gif animaties en foto's van moto's.

den buldog
Lid geworden op: 08 jan 2008, 18:17
Locatie: kapellen

10 mei 2010, 16:03

hey Benson donderdag om 8.40 aan de cor en dan rijden we direct door
als ge nog moet tanken in Emblem is er een tankstation ik ga daar ook tanken groetjes den buldog