POSTZEGELS VERZAMELEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

23 jan 2008, 22:55

Ik gebruik momenteel mijn oude postzegel vanaf +/- 1970 om mijn brieven te versturen, zo hebben ze nog enige waarde :roll:

yohbrent
Lid geworden op: 18 mar 2008, 08:43

18 mar 2008, 08:48

Als er iemand postzegels wil ruilen, ik heb er wel een aantal dubbele (staan op een website). Ik ruil 1-1

Carine

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

18 mar 2008, 08:50

yohbrent schreef:Als er iemand postzegels wil ruilen, ik heb er wel een aantal dubbele (staan op een website). Ik ruil 1-1

Carine
Op welke website ? :roll: :roll:

Labdarugo
Lid geworden op: 31 mar 2005, 22:59

18 mar 2008, 15:57

Graag zou ik een verzameling opbouwen bestaande uit:

- enerzijds enveloppen, met postzegels erop, verstuurd uit gelijk land ter wereld naar mijn persoonlijk adres (Henri De Man, Bunderstraat 60, B-1745 Opwijk, Belgium)
- en ten tweede, een parellelle verzameling van dergelijke enveloppen maar dan gericht aan iemand anders.

Omdat ik hierbij alle hulp kan gebruiken, zoek ik dus correspondenten (van goede wil) die bereid zijn mij een handje toe te steken om mij dergelijke enveloppen toe te sturen, wanneer die op reis gaan naar het buitenland, of/en die familie, vrienden of kennissen hebben die in het buitenland verblijven of er naar toe gaan, of die er relaties hebben, en deze mijn verzoek door te sturen.

Alvast bedankt voor ook maar de kleinste medewerking aan mijn project.

:D :wink: :P :lol:
Henri De Man

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

28 apr 2008, 15:54

Dag Allemaal,

Ik zoek nog postzegels,reeksen en blokken van o.a.:
USSR - BRD - DDR - Hongarije.Ik wil ruilen of eventueel
kopen voor een redelijke prijs Ik gebruik Yvert&Tellier.

Mvg
Mike-Henri
van elke dag genieten

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

28 apr 2008, 16:00

mike-henri schreef:Dag Allemaal,

Ik zoek nog postzegels,reeksen en blokken van o.a.:
USSR - BRD - DDR - Hongarije.Ik wil ruilen of eventueel
kopen voor een redelijke prijs Ik gebruik Yvert&Tellier.

Mvg
Mike-Henri

Ik zal een keer kijken wat in mijn kast ligt..... :D

Groeten,

Rolija

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

28 apr 2008, 16:14

Bedankt voor de reactie Rolija;ik kan eventueel een mancolijst doorsturen

Mvg
Mike-Henri
van elke dag genieten

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

28 apr 2008, 16:29

mike-henri schreef:Bedankt voor de reactie Rolija;ik kan eventueel een mancolijst doorsturen

Mvg
Mike-Henri
Ik zal eerst eens zien wat daar nog allemaal insteekt, die kast is zeker in 25 jaar nog niet open geweest, en zit boordevol postzegels van mijn Vader zijn verzameling. Wel het meest van Belgische postzegels.......Denk ik :roll:

Groeten,

Rolija

'(°@°)'
Lid geworden op: 16 jan 2006, 18:28

30 jul 2008, 20:56

Beste Vrienden Seniorita's , Senioren en bezoekers. :D
Ik heb zals velen hier bij de opkuis van mijn overleden schoonvader een hele hoop Postzegels gestempeld al dan niet af / los gestoomd en in albums gestoken anderen zijn nog aan de envelope gekleefd of aan een gedeelte van de envelope en andere zitten dan netjes opgeborgen in dozen
Ik heb er van alle landen hele oude en ook jonge
wie liefhebber is laat het mij weten
Deze die in een album geplaatst zijn wil ik wel wat voor krijgen al is het maar de prijs van de album.
Ook heb ik nog veel andere materialen pincette vergrotglas lamp enz.enz. zelfs van die klevers om in een album te klevenen de zegels er in te schuiven.
Ik heb zelfs ook heel veel Belgische zegels zelfs postfris maar dat is natuurlijk niet voor niets maar voor een vrienden prijsje .
Wie weet kan ik er een beginnende postzegel verzameling een groooot plezier mee doen
Mvg. :wink:
Ps. heeft u vragen ste ze maar !

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

31 jul 2008, 11:02

Hallo,
Ik heb ook wel goed ruilmateriaal ,doch ik vind niemand die de reeksen en blokken heeft die ik zoek en ze ook nog wil ruilen of "verkopen" aanverzamelaarsprijs.Er zijn precies niet te veel postzegelverzamelaars meer.En de Belgische postzegels na 1960 gebruikt men inderdaad best als .frankering .Spijtig voor zo'n interessante hobby.
Mike-Henri :(
van elke dag genieten

semperfi
Lid geworden op: 17 nov 2007, 11:45
Locatie: Noorderkempen

02 aug 2008, 19:02

Howdy,
Spijtig dat iedereen aan de "waarde in centjes" van een postzegel denkt. Forget it, investeer dan liever in Fortis, een doorsnee zegel is "niets" waard.
Ik ben een WW collector tot ongeveer 1960 en bezit zo'n slordige 150000 verschillende postzegels ( Used tot NH Mint ). De lol om alles te verzamelen gaat niet over de waarde, het gaat ( volgens mij ) om het feit om volledig te zijn tot in de kleinste details.
Het probleem is bij een Wereldverzamelaar is dat hij enorme hoeveelheden dubbels heeft. Ik heb drie keer gratis zegels verzonden maar tot tweemaal toe kreeg ik voor de pakjes met zo'n 100 à 200 commemoratives, zelfs geen dank u. Dat ontmoedigt een mens......
Aan de andere kant mocht ik van Portugal tot China, over Zweden en Argentinië zegels wisselen met (h)eerlijke mensen ( vraag nu niet de adressen ) . That's what it is all about ! Toffe, leerrijke hobby waar je nooit alleen bent en waar je in de wintermaanden uuuuuuuren mee bezig bent.
Klaatu Barada Nicto

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

02 aug 2008, 19:18

Dat is nu net het probleem, de meeste maken er een levens werk van........maar later komen ze terecht op de rommelmarkten 8O
Zo heb ik ooit een volledige verzameling van (bijna) gans België op een rommelmarkt gekocht, er lagen een paar Davo boeken met dubbels, ik vroeg zijn er nog, en de Dame gaf mij seffens haar adres. Een dag later ging ik kijken, 3 kleerkasten vol postzegels een levens werk van haar Vader......Voor amper de prijs van het oud papier. Alles te samen 27 davo albums, met postfrisse zegels van zo wat de ganse wereld. Ook 12 bananen dozen vol.... Waarde nu ? Bijna niets meer.

Ook de jeugd heeft er geen interesse meer voor, wie verzameld nu nog postzegels.....de oudere generaties zeker ?

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

02 aug 2008, 20:22

Het is een feit dat alleen wij oudere verzamelaars nog altij doorwerken om wat ons boeit zo volledig mogelijk te maken.Het is toch fantastisch wat men na al die jaren bijeengegaard heeft.Mij blijft het boeien vooral
het verzamelen van niet meer bestaande Oost-Europese landen zoals USSR en Tsecho-Slovakije.Ik beleef toch nog altijd plezier aan ieder postzegel of reeks die ik er bij kan voegen.Maar wij kunnen niet allemaal dezelfde hobbies hebben.Elk zijn meug,nietwaar.En inderdaad voor de financien moet men het niet doen,wel voor het verzamelplezier.
Mvg
Mike-Henri 8O
van elke dag genieten

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

02 aug 2008, 20:48

mike-henri schreef:Het is een feit dat alleen wij oudere verzamelaars nog altij doorwerken om wat ons boeit zo volledig mogelijk te maken.Het is toch fantastisch wat men na al die jaren bijeengegaard heeft.Mij blijft het boeien vooral
het verzamelen van niet meer bestaande Oost-Europese landen zoals USSR en Tsecho-Slovakije.Ik beleef toch nog altijd plezier aan ieder postzegel of reeks die ik er bij kan voegen.Maar wij kunnen niet allemaal dezelfde hobbies hebben.Elk zijn meug,nietwaar.En inderdaad voor de financien moet men het niet doen,wel voor het verzamelplezier.
Mvg
Mike-Henri 8O
Juist, maat ik blijf het triestig vinden dat een Mens zijn levenswerk eindigd op den rommelmarkt. Want de nabestanden geraken het niet meer aan de straat stenen kwijt.

semperfi
Lid geworden op: 17 nov 2007, 11:45
Locatie: Noorderkempen

02 aug 2008, 21:40

rolija schreef:
mike-henri schreef:Het is een feit dat alleen wij oudere verzamelaars nog altijd doorwerken om wat ons boeit zo volledig mogelijk te maken.En inderdaad voor de financien moet men het niet doen,wel voor het verzamelplezier.
Mike-Henri 8O
Juist, maat ik blijf het triestig vinden dat een Mens zijn levenswerk eindigd op den rommelmarkt. Want de nabestanden geraken het niet meer aan de straat stenen kwijt.
Inderdaad, maar dat is dan het probleem voor de nabestaanden. Ondertussen hebben wij onze hobby gehad. Ik hou persoonlijk bijzonder van verdwenen landen en regimes, gaande van III° Reich tot Fiume, van de Britse kolonies tot Argentinië en van Montenegro tot de door Japan bezette gebieden. Alles is interessant en als de volgende generatie daar niet van houdt, dan is dat erg spijtig ... voor haar.
Klaatu Barada Nicto